Kysy kirjoista ennustavalta eukolta (minulta) rakkauspulmistasi ; )
Vastaan viidelle ensimmäiselle "maagisella" sormella tökkäämälläni kirjan kohdasta satunnaisesti löytämilläni lausahduksilla.
Kirjoitan lähdekirjan.
Kommentit (47)
Riitäiskö vielä mullekin :D Mikä ihme tilanne tämän yhden ihmisen kanssa on meneillään?
Vierailija kirjoitti:
Riitäiskö vielä mullekin :D Mikä ihme tilanne tämän yhden ihmisen kanssa on meneillään?
En aloittanut ketjua, mutta voin laittaa oman ennustukseni:
Ota, tuuli, purtehesi, Ahava, venosehesi Vieä vieretelläksesi Pimeähän Pohjolahan!
Kalevala
Tämän ketjun idea oli :
huomata, miten että meillä on tarve saada mielihyvää, iloa ja läheisyyttä, mm. dopamiinia ja oksitosiinia. Haluamme vältellä tunteita jotka tuntuvat suruna, epätietoisuutena, ahdistuneisuutena eli
mm serotoniinin lasku, stressihormonit. Ja se on ihan oikein ja ihmisen osa.
Ja että:
Kaipaamme vastauksia. Ja sekin ihan ymmärrettävää ja oikein.
Siihen tarvitsemme TOISTA näkökulmaa, omilla tunnemyrskyrasittuneilla aivoillamme ei ole helppoa laittaa rakkausasiaa sivuun ja ajatella:
"Nonii..otanpa ulkoisen näkökulman näihin minun ja N.N.:n ajassa muuttuviin tekijöihin.(Onkohan tämä upea ja pelottava kemiallinen balanssi ny sitte muuttumassa!?!"
Tätä tunnemyrskyaivojen lepuuttamista ja uuden näkökulman etsimistä voi kokeilla muullakin keinolla kuin kilauttamalla kaverille, kurkistamalla onko suklaalevyn folioon tai punaviinipullon sisäpohjalle raapusteltu vastaus tai käymällä "syvänäkijä Madame X:n" vastaanotolla.
Kirjallisuus antaa hienoja oivalluksia tällä tekemälläni leikkimielisellä krypisellä konstilla. Esim. Joka naisen niksikirja v. 1951 antoi minulle:
Kanan ostaminen:
Nuorella kanalla on pehmeä rintalasta..ja ohuet keltaiset jalat. Jalat, nokka ja kynnet terävämmät, kuin vanhalla.
Vanhalla kanalla on voimakkaat harmaat jalat.
(Eli elämä hioo särmiä, ja maksuksi siitä väri jalat vankistuvat, mutta saavat maanläheisemmän, nuoren kanan mielestä pelottavan tylsän sävyn.)
Jatkakaa muut, olisi kiva nähdä, mitä kirjoistanne löytyy :D
Vierailija kirjoitti:
Milloin rakkaus löytää minut?
No, täytyy mun myöntää ett se oli kuiteski aikamoinen jysäys ku mä tajusin ett se, joka linkos mua sinä yönä, oli Ike eikä joku muu. Ikehän ei totiesesti ole kuka tahansa. Ike on King.
Liksom, Rosa: Yhden yön pysäkki
Kiitos kaikille leikkimielisille ja tosikoille!