Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkein ärsyttävimmät sanavirheet tulee tässä:

Vierailija
11.10.2013 |

ENÄÄN

KUULLOSTAA

Miten joku ei osaa kirjoittaa noita oikein???!!

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:45"]

Meille opetettiin koko peruskoulun ajan, että oikea muoto on kuuLLostaa nimenomaan kahdella ällällä. Viisi eri opettajaa.

[/quote]

:D

Vierailija
62/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämaan tietäjät tietävät

Peppuseksistä saavat naiset ovat haluttua tavaraa miesmarkkinoilla On arvokkaampi kuin tuhat kamelia tai vuohta.
Näin meillä Babyloniassa.
Ei kaikille ole siunaantunut sinne erogeenisiä alueita. Monella ei ole erogeenisia alueita emättimessäkään saati klitoriksessa.

On erilaisia yksilöitä. Moni nainen ei saa koskaan orgasmia elämänsä aikana. Osa saa sen normaalista yhdynnästä ja arvokkaimmat tuhannen kamelin yksilöt saavat sen myös takakautta. Orgasmittomuudesta ei saa syyttää itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 15:18"]

sydämmeen

[/quote]

Minä en joskus kouluaikoina koskaan meinannut muistaa tuleeko tohon sanaan 1 vai 2 m-kirjainta, kunnes viisas äikän opettaja sanoi hyvän muistisäännön: "sydämeen ei mahdu kahta ämmää." (mies opettaja oli siis) :D Siinä siis muillekkin

Vierailija
64/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kammottava on viime aikoina ilmaantunut tapa käyttää pystyä-verbiä seuraavasta verbistä perusmuotoa:

"En pysty tehdä tätä." "Mikko ei pysty tulla tänne."

MISTÄ tuo taivutus on oikein peräisin?

Vierailija
65/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 15:18"]

sydämmeen

[/quote]

Minä en joskus kouluaikoina koskaan meinannut muistaa tuleeko tohon sanaan 1 vai 2 m-kirjainta, kunnes viisas äikän opettaja sanoi hyvän muistisäännön: "sydämeen ei mahdu kahta ämmää." (mies opettaja oli siis) :D Siinä siis muillekkin

[/quote]

Se on muillekin!

Vierailija
66/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top 1: Puuttuva omistusliite

Hänen auto. 

Vierailija
67/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieno.

Vierailija
68/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic:

Muistatteko vielä Ultra Bran, siis sen bändin? No, mun teki aikoinaan mieli lähettää vihaista sähköpostia Anni Sinnemäelle, jolla oli ainakin tuolloin haussa niin sanajärjestysasiat ("Pensaiden kaikki laulavat linnut aamulla ennen seitsemää") kuin muukin oikeakielisyys ("Kun suljen silmäni, on tässä ihan hyvä makaa").

Vierailija
69/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:58"]

Hänen auto. 

[/quote]

Mainoksissa ja aikakauslehtien nimissä näkee mm. muotoa Minun Sonera, Meidän perhe ja Meidän talo.

Ymmärrettävästi omistusliite tekisi noista hiukan kömpelön kuuloisia. 

Vierailija
70/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:58"]

Hänen auto. 

[/quote]

Mainoksissa ja aikakauslehtien nimissä näkee mm. muotoa Minun Sonera, Meidän perhe ja Meidän talo.

Ymmärrettävästi omistusliite tekisi noista hiukan kömpelön kuuloisia. 

[/quote]

Lehtien jutuissa tuskin kuitenkaan käytetään yleiskieli + puhekieli -yhdistelmiä

heidän talo, hänen Sonera-liittymä tai hänen talo. Ei myöskään meidän talo, minun Sonera tai meidän talo.

Tietyt "virheet" toki soveltuvat mainoksiin ym.

Vierailija
71/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomenkieli pro suomen kieli

Yhä edelleen on joukko jääräpäitä, jotka sitkeästi väittävät, että yhtennkirjoitettu on oikea muoto.

Vierailija
72/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ärsyyntymisen aihe ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta kerronpa kuitenkin.

Minulla oli edellisessä työpaikassani työkaverit nimeltä Maaret ja Berit. Kolmas työkaveri puhui heistä säännönmukaisesti nimillä Maaretti ja Peeritti. Tämä jostain syystä riepoi minua niin, että menin aina kananlihalle, kun kuulin (aika usein, tuo kolmas työkaveri oli puheliasta laatua).

Vierailija
73/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:18"]

Minulla oli edellisessä työpaikassani työkaverit nimeltä Maaret ja Berit. Kolmas työkaveri puhui heistä säännönmukaisesti nimillä Maaretti ja Peeritti. Tämä jostain syystä riepoi minua niin, että menin aina kananlihalle, kun kuulin (aika usein, tuo kolmas työkaveri oli puheliasta laatua).

[/quote]

Vierailija
74/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:18"]

[/quote]

[/quote]

:D :D

Vierailija
75/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kirjoittaa viellä ja enään. Huomautan siitä joka kertaa. Myös "alkaa tekemään" on kamala ja sitäkin mies käyttää.

Muita hirvityksiä:

- kuullostaa

- hia (hiha)

- lukia, vartia...

Jostain syystä nouseva trendi tuntuu olevan myös sanaväännökset kuten "huono-olo" eli tungetaan sitä väliviivaa ihan kummallisiin paikkoihin.

Kaikista kauhein on toki "omata".

Vierailija
76/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:52"]

Aivan kammottava on viime aikoina ilmaantunut tapa käyttää pystyä-verbiä seuraavasta verbistä perusmuotoa:

"En pysty tehdä tätä." "Mikko ei pysty tulla tänne."

MISTÄ tuo taivutus on oikein peräisin?

[/quote]

Joo, tämä. Samoin "joutuu tehdä". En kai mä joudu kirjoittaa näin? Aivan karmeaa!

Vierailija
77/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:45"]

Meille opetettiin koko peruskoulun ajan, että oikea muoto on kuuLLostaa nimenomaan kahdella ällällä. Viisi eri opettajaa.

[/quote]

No just! Missähän lienet koulusi käynyt?! :O

Kerran tuosta oli jossain palstalla juttua, ja joku tuumasi että "niin, eikös kuullostaminen ole sitä kun sipulia sillai kuullostetaan pannulla".  Voi että alkoi pänniä vielä enemmän tuo sana!! Kuullostamistahan se toiminta juurikin on, haahaha!

Vierailija
78/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enään pysty lukea näitä. Kuullostavat niin kauheilta nämä jutut. Joudun poistua palstalta. :D

Vierailija
79/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tälläinen"!! Voi luoja miten ärsyttävää! Oikea muoto siis tällainen tai tämänlainen.

Vierailija
80/93 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUULLOSTAA!!!!! Ja suomenkieli ja Suomen kieli (oikeasti: suomen kieli)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi