Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kauppaan astua sisään ostoksille 3 minuuttia vaille sulkemisajan jos ovet vielä auki?

Vierailija
04.09.2020 |

Siis miten käytäntö on?
Oletteko viimehetken asiakkaita ?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmat ääliöt yrittävät vielä ostaa kaljaa klo 21 jälkeen kun ovat onnistuneet livahtamaan kauppaan juuri sulkemisaikaan. Nykyisin on kyllä kauppoja auki ympäri vuorokauden, että miksi pitää ängetä juuri siihen myymälään, joka menee kiinni iltayhdeksältä?

No lain mukaan teidän täytyy myydä heille jos olivat kaupassa ennen sulkemista. 22 kiinni menevät kaupat voivat sanoa haista paska ja tule huomenna.  Typerä laki, mutta laki.

Alkoholia ei myydä klo 21:00 jälkeen ei vaikka se olisi poimittu kärryyn kuusituntia sitten. Näin sanoo laki.

Vierailija
42/56 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapaan hakea viimehetken ostokset ja kaljat/kahvit/maidot juuri ennen sulkemisaikaa. Ei ole jonoa ja homma hoituu yleensä parissa minuutissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson eträ kaikki asiakkaatkin ovat kaupasta ulkona ainakin 15 minuuttia ennen sulkemista. Jos et ehdi tehdä ostoksia sitä ennen niin voi vpi, mutta kun kello lyö 22 niin minä lähden töistä kohti kotia niin nopeasti kuin vain pääsen.

Vierailija
44/56 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kassatyöntekijät, että kohtelias pitää olla, mutta tossuksi asti ei ole pakko alentua. Asiakkaita saa ja voi kieltäytyä palvelelmasta sulkemisajan jälkeen, tosin tästäkin pitää ilmoittaa heille ystävällisesti.

Vierailija
45/56 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa kassatyöntekijät, että kohtelias pitää olla, mutta tossuksi asti ei ole pakko alentua. Asiakkaita saa ja voi kieltäytyä palvelelmasta sulkemisajan jälkeen, tosin tästäkin pitää ilmoittaa heille ystävällisesti.

Asiakkaat ymmärtävät ja tajuavat päsen paremmin jos sem vain töksäyttää töykeästi päin naamaan. Silloin kukaan ei myöskään uskalla alkaa valittamaan ja väittämään vastaan.

Vierailija
46/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn takia jäätiin Myyrmannin ovien taa, kiitos vartijoille ei päästänyt sisään vaikka vielä 5min ennen sulkemisaikaa. Siinä ei ulkovet aunneet, k citymarket menetti maksavia asiakkaita jotka olis tarvinnu vain maitoa

Vierailija
47/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi tehdä sellaista. Olin nuorena kassalla töissä ja aina joutui tekemään ylimääräistä työtä ilman palkkaa näiden viime hetken kävijöiden takia. Silloin päätin että itse en ikinä rynni sisään viime hetkellä ja olen kohtelias kassoille. En myöskään kasaa ostoksia läjäksi hihnalle ja otan maksukortin valmiiksi.

Sinun työnantajasi kusetti sinua, jos ei maksanut palkkaa yliajasta. Itse kun olin kaupassa töissä, työaika päättyi yleensä 30-45 minuuttia sulkemisajan jälkeen viimeisessä vuorossa. Siinä ehti palvella viimeiset asiakkaat sekä laskea kassan. Ja palkkaa maksettiin tietenkin työajan mukaan, ei kaupan aukioloajan mukaan.

Vierailija
48/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa jos tietää mitä ostaa ja osaa hakes tuotteet nopeesti

Vierailija
49/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mutta kankku on hilattava ulos 3 minuutissa

Vierailija
50/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että itsekkyytesi takia todennäköisesti työtänsä vihaava joutuu tekemään ylitöitä ilman palkkaa. Vain siksi ettet päässyt ostamaan ostoksiasi 30min aikaisemmin.

Vierailija
51/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tapaan hakea viimehetken ostokset ja kaljat/kahvit/maidot juuri ennen sulkemisaikaa. Ei ole jonoa ja homma hoituu yleensä parissa minuutissa.

Eihän tuossa mitään ongelmaa ole, kun ilmeisesti saat ostoksesi (kaljat) maksettua ennen klo 21. Itte en viitsi kovin viime tippaan jättää, kun sitten ei ole kiva, jos kassajono on pitkä kuin nälkävuosi ja kaljat jää saamatta, jos ei ehdi kassalle asti ennen yhdeksää.

Vierailija
52/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus mennyt lähikauppaan niin että aukioloaikaa on ollut alle viisi minuuttia jäljellä, mutta aina olen ollut ulkona viimeistään tasan sulkemisaikana. Hävettää vähän jättää jo noin myöhäiseksikin, ikinä en kävisi kaupassa niin että sulkemisaika olisi jo mennyt poistuessani.

Vierailija
53/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulimies92 kirjoitti:

Työn takia jäätiin Myyrmannin ovien taa, kiitos vartijoille ei päästänyt sisään vaikka vielä 5min ennen sulkemisaikaa. Siinä ei ulkovet aunneet, k citymarket menetti maksavia asiakkaita jotka olis tarvinnu vain maitoa

Mihin maitoa tarvitaan iltamyöhään?

Vierailija
54/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ehdit hakemaan ja maksamaan ostoksesi 3 minuutissa niin kyllä. Jos kauppa sulkee esim klo 21:00 niin se tarkoittaa että asiakas poistuu kaupasta klo 21:00 viimeistään.

Missä sellaisia kauppoja on? En ole viime aikoina ollut tavallisessa kaupassa sulkemisajan jälkeen, mutta pari kertaa on erikoisliikkeessä mennyt puoli tuntia yli työajan, mutta kauppaa oli tekemässä yrittäjä itse.

Ennen oli ainakin tapana se, että viimeisellä sekunnilla sisään ehtineet asiakkaat saivat tehdä ostoksensa, mutta kyllä hitaimpia jo hoputettiin.

Mitenkö ruokaravintoloissa? No ei siellä enää tarjoilla ruokaa juuri ennen sulkemisaikaa. Eikä juomaa valomerkin jälkeen.

Vierailija
55/56 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, että itsekkyytesi takia todennäköisesti työtänsä vihaava joutuu tekemään ylitöitä ilman palkkaa. Vain siksi ettet päässyt ostamaan ostoksiasi 30min aikaisemmin.

MIkä on se TES, joka vaatii tekemään ylitöitä ilman palkkaa?

Vierailija
56/56 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä on. Riihimäen Biltema sulkee kanssa myös ennen mainittua klo 20. Itse kun ostan 40 litraa (ns hernemitalla kuvaten) ruokaa, niin kauppaan sisään ulos ja ostoksiin kuluu noin viitisen minuuttia plus päälle kassasähellys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän