G: Kumpaa ovikellolle mielestäsi tehdään?
PIMPUTETAAN vai PIMPOTETAAN??
Joku oli naamiksessa käyttänyt tuota jälkimmäistä, ja se on minusta se väärä ilmaus! :D Ärsyttää!
Vaikka oletan suurimman osan olevan juuri tuota mieltä! ;)
Kommentit (36)
Ei kumpaakaan. Meillä päin ovikelloa soitetaan.
Pimputetaan, ehdottomasti. Vain täällä av:llä pimpotetaan.
Toinen kummallisuus täällä on verbi "mussuttaa". Minusta se kuvaa tietynlaista syömistä, av:llä jäkättämistä tai valittamista.
No niin minä vähän arvelinkin! :D Joku sanoi joskus että pianoa pimputetaan ja ovikelloa pimpotetaan :D -ap
Mä joko soitan tai rimpautan, joskus kyllä kuullut että joku pimpottaa. Pienoa pimputetaan.
Pimputtaa tai rimputtaa ovat ok. Älkää yrittäkö muuta mussuttaa :)
Pianoa pimputetaan ovikelloa pimpotetaan, näin meillä (pk-seutu). Oisko murrejuttuja?
pimpotetaan täällä meillä päin (itse tosin sanon, että soitetaan).
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 11:18"]
PIMPUTETAAN vai PIMPOTETAAN??
Joku oli naamiksessa käyttänyt tuota jälkimmäistä, ja se on minusta se väärä ilmaus! :D Ärsyttää!
Vaikka oletan suurimman osan olevan juuri tuota mieltä! ;)
[/quote]
Aivan sama! on vain rikkaus että käytetään erilaisia ilmaisuja ja sanontoja... olisi todella tylsää jos kaikki puhuisivat just samoilla sanoilla
Huh. Toivottavasti teillä "pimpottajilla" ei ole lapsia. Kieroon kasvaisivat noin mielenvikaisen ihmisen huostassa.
Hankkikaa elämä! Kaikesta tekin saatte keskustelun aikaiseksi. Ihan sama, soittaako, pimputtaako, rimputtaako, kilauttaako, pirauttaako vai pimpottaako (bimbo!) ovikelloa, kunhan sisään pääsee.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 11:54"]
Hankkikaa elämä! Kaikesta tekin saatte keskustelun aikaiseksi. Ihan sama, soittaako, pimputtaako, rimputtaako, kilauttaako, pirauttaako vai pimpottaako (bimbo!) ovikelloa, kunhan sisään pääsee.
[/quote]
Ls-ilmoitus lähtenyt.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 11:54"]
[/quote]
Hanki sä elämä! Kaikkeen keskusteluun sinäkin osaa otat, jos et aiheesta kiinnostu ja pidät sitä täysin turhana. Meidän elämä on kivaa ja sisältörikasta, kun me keskustellaan ovikellon soittamisesta. Meitä kiinnostaa se. Mutta että joku vaivautuu ottamaan kantaa, vaikka ei ole asiasta innostunut. Ei sellaisella voi olla elämää....
Sanoisin vaan että soitetaan, mutta enemmin pimpotetaan kuin pimputetaan. Suomi koostuu sen verran monesta murteesta, että ei kannata lähteä haukkumaan sanamuotoa vääräksi kovin heppoisin perustein...
Ls-ilmoitus lähtenyt.
HYVÄ!!1 Ihmeen raivokas fanaatikko, ehdottomasti sosiaalitantat tutkimaan kotioloja!!11yksi1!!!
Lisätkää vielä missä päin Suomea, saadaan mielenkiintoisia murre-eroja.
Meillä Pohjois-Pirkanmaalla pimpotetaan.
Mä pimpotan, en pimputa.