Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi 8-vuotiaalle pojalle? En halua kysyä lahjatoiveita, sillä...

Vierailija
11.10.2013 |

vastauksena on 60-80 € maksavia leluja tai tarvikkeita (siis vanhemmat "toivovat"). Tänä vuonna en aio edes soittaa ennen merkkipäivää, sillä toive  on jo taatusti valmiina. Viime vuonna sanoin, että ko. lelu on hiukka liian kallis mutta vastauksena on, että ehkä löydät sen tarjouksesta ("hän kun toivoo vain tätä..")

Haluan antaa kummilapselleni kivoja lahjoja, mutta nuo vanhempien odotukset ovat liikaa. Kummilapsistani kolmella on synttärit samassa kuussa ja lahjat saavat todellakin jäädä 30-max. 40 euroon.

Joten, ehdotuksia, kiitos!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin Lego city on mieluisa juttu, pelejäkin löytyy tuolla hinnalla. Jotain ongelmanratkaisu juttuja? Poika sai synttärilahjaksi sellaisen oppi ja ilo "laatikon/paketin" (prismassa olen niitä nähnyt), missä erilaisia pulmia ym. on tykännyt tosi paljon.

Vierailija
2/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, meillä ihan hyvin toimeentulevia tuttavia ja sukulaisia, eikä kukaan anna lapsille koskaan erityisen kalliita lahjoja (max 30e) eikä hintavia toiveita myöskään välitetä kyselijöille. Kuulostaa erikoiselta, että vanhemmat kehtaavat noin toimia.

Yksi tapa toteuttaa toive tietysti olisi antaa toivottu lahja kimpassa jonkun kanssa, jolloin kustannuksetkin olisivat kohtuulliset. Toivottavasti saat hyviä lahjavinkkejä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen aina tyytyväinen esim. Intersportin lahjakorttiin.. kun harrastusvälineet maksavat paljon.. sen lisäksi kun pitää saada kalliit skede kengät ja snabari ja ja.. jotka pitää tietysti olla aidot.

Vierailija
4/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoja, joku kirja esim. Konsta-sarjan uusin tai sitten lahjakortti urheiluliikkeeseen jos urheilua harrastaa

Vierailija
5/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans liputtaisin noiden legojen puolesta. Meillä on iso hitti tämä melko uusi Legend of Chima -sarja... Tai Teenage mutant ninja turtles, jotka on tehneet taas paluun, ja löytyvät legosarjana.

Vierailija
6/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoja

Blokus?

Lahjakortti (kirjakauppa, vaatekauppa, urheiluliike)

Elokuvaliput

Jotain harrastukseen liittyvää oheiskamaa? 

Vierailija
7/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuon ikäisen suosikkeja ovat

Legot (City meilläkin se paras juttu)

kirjat, esim. Aku Ankka, Tuula kallioniemen kirjat (Reuhurinne, Konsta), ikään sopivat tietokirjat

leffaliput

lahjakortti, vaikkapa kirjakauppaan tai johonkin harrastusta tukevaan liikeeseen

lautapelit (Rummikub, Alias, Monopoly, Cargassone)

tavalliset pelikortit, Uno kortit

Vierailija
8/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Legopaketit ovat niitä, joita on toivottu. Tosin aina se sarjan suurin, joka on maksanut n. 70-80 euroa. Joten niiden suhteen olen varovainen, vaikka voinhan tietysti ostaa sen keskikokoisen.

Viime joulun alla kysyin, että millaisia kirjoja x mielellään lukee, sillä aion ostaa kirjan. He kyllä sanoivat ensin, että ei kirjaa.. mutta löytyihän sieltä sitten vinkki ja ostin kaksi kappaletta sitä sarjaa, mistä poika piti. Kai turvaudun nyt sitten johonkin ongelmanratkaisupakettiin. Tosin niitä on omille lapsille kasaantunut vähän liikaakin; toivottavasti ei heillä.

Minua ärsyttää nuo vanhempien odotukset. Mieheni on hyvässä asemassa ja kai he ajattelevat, että varmaan rahaa löytyisi isompiinkin lahjoihin. Mutta lapsiperhe olemme mekin ja joka penni menee...sitä paitsi lahjojen ei muutenkaan tarvitse olla isoja/kalliita (myöskään omille lapsille).

Vierailija
9/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat saaneet melkein aina kaiken mitä haluavat. Jouluisin hukutan heidät lahjoihin. Silti vain yhdellä lapsellani on kummi, jota kaikki muut lapset kadehtivat. Hän on se, joka muistaa lasta kortilla aina juhlapäivänä, ulkomaanmatkoilta ja saattaa aivan keskellä vuotta, ilman mitään juhlia lähettää lapselle vaikka tarroja. Hän on kaikkien mielestä paras kummi. Eli ei tarvitse lahjoa lasta isolla rahalla, vaan nimenomaan se lapsen muistaminen ja huomioiminen on se juttu.

Vierailija
10/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoja, Bioniclejä, musiikkia, vaatteita, cormiteja...

Vierailija
12/12 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 11:16"]

No mä olen aina tyytyväinen esim. Intersportin lahjakorttiin.. kun harrastusvälineet maksavat paljon.. sen lisäksi kun pitää saada kalliit skede kengät ja snabari ja ja.. jotka pitää tietysti olla aidot.

[/quote]

SINÄ? olet tyytyväinen. Onko kirjoittaja 8 vuotias poika?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi