Laura, 28, yritti treenata rauhassa, kun tuntematon mies tuli ahdistelemaan häntä: ”En osannut reagoida mitenkään”
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000006622982.html
Siis mitä hittoa juuri luin? Olisiko oikeasti liian vaikeaa sanoa, että koen toimintasi häiritseväksi, ole hyvä ja lopeta. Ehkä nuo miesreppanat kuvittelee, että nainen tykkää huomiosta, kun ei pistä hanttiin tai sano edes "lopeta"?
Itse 29v olin myös timmissä kunnossa ja mm
salilla miehet lähestyi herkästi. Yleensä hyvin selvästi elekielellä tai suoraan sanomalla tein selväksi, ettei kiinnosta, ja sain rauhan. Nykyään jo sen verran vanha ja plösö, ettei enää huomiota saa häiritsevästi, mutta toki edelleen välillä saattaa joku pidempään katsoa kun laittautuu vähän enemmän. En tästä pahastu, koska silloin olenkin ylellisesti panostanut ulkonäkööni. Silloin kun en huomiota halua, en sen mukaisesti myöskään pukeudu.
N33
Kommentit (110)
Mikä elvetin kiima äijillä on. Näkee naisen niin kikkeli hoitaa ajattelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
– Ei sun tarvitse tehdä mitään, anna kun mä katson sua, mies sanoi ja alkoi kiertää Lauran ympärillä tuijottaen tätä päästä varpaisiin.
– Mä olenkin seurannut tätä kehitystä jo pidemmän aikaa. Upealta näyttää, mies lisäsi."
En itsekään heti keksis mitä tohon pitäis sanoa. Sen verran rasvainen kommentti.
" Kiitos, minäkin olen seurannut kehitystäsi, mutten näe mitään muutosta" *katse päästä varpaisiin ja takaisin pysähtyen silmiin*
Plääh, kuittailu ja näpäyttely on ihan typerää, teet vaan itsestäsi naurettavan. Parempi vaan sanoa että voisitko olla tuijottamatta, en pidä siitä. Tai vaikka että pidä huoli omista asioistasi ja anna minun olla. Näin tulee ihan selväksi tyhmällekin tyypille ettet pelaile mitään pelejä vaan haluat että jättää sinut rauhaan.
Miksi kuittailu on typerää? "Voisitko olla tuijottamatta?" - aivan turha kehaisu! Mielummin veemäinen kunnon kuittaus kuin peruspliisu pyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
– Ei sun tarvitse tehdä mitään, anna kun mä katson sua, mies sanoi ja alkoi kiertää Lauran ympärillä tuijottaen tätä päästä varpaisiin.
– Mä olenkin seurannut tätä kehitystä jo pidemmän aikaa. Upealta näyttää, mies lisäsi."
En itsekään heti keksis mitä tohon pitäis sanoa. Sen verran rasvainen kommentti.
" Kiitos, minäkin olen seurannut kehitystäsi, mutten näe mitään muutosta" *katse päästä varpaisiin ja takaisin pysähtyen silmiin*
Plääh, kuittailu ja näpäyttely on ihan typerää, teet vaan itsestäsi naurettavan. Parempi vaan sanoa että voisitko olla tuijottamatta, en pidä siitä. Tai vaikka että pidä huoli omista asioistasi ja anna minun olla. Näin tulee ihan selväksi tyhmällekin tyypille ettet pelaile mitään pelejä vaan haluat että jättää sinut rauhaan.
Miksi kuittailu on typerää? "Voisitko olla tuijottamatta?" - aivan turha kehaisu! Mielummin veemäinen kunnon kuittaus kuin peruspliisu pyyntö.
Kun käyttäytyy itse fiksusti niin pysyy mukavasti näiden tonttujen yläpuolella. "Veemäisille kuittailijoille" vain nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi käydä naisten salilla, jos miehet häiriköi? Vai onko ne vain itseään häpeäville naisille?
Miksi naisen pitäisi lakata käymästä lähimmällä salilla siksi ettei osa kanssaihmisistä osaa käyttäytyä?
Häirintä on aina tekijän vika, joten tekijän pitää myös olla se joka joutuu muuttamaan käytöstään.
Ja ihmisellä on kaksi moodia kun kokee itsensä uhatuksi: taistele tai pakene. Kaikki reagoi eri tavalla, eikä samakaan ihminen välttämättä reagoi joka kerta samalla tavalla.
On täysin normaalia lamaantua, eikä puolustautumisreaktion puuttuminen oikeuta lääppimään tai ahdistelemaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Kun käyttäytyy itse fiksusti niin pysyy mukavasti näiden tonttujen yläpuolella. "Veemäisille kuittailijoille" vain nauretaan.
Ei välttämättä. Jos peruskohteliaasti pyytää, sitä ei aina oteta todesta. Omasta ilmaisutyylistä ja kohteesta riippuen tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauran ongelma on se, ettei ahdistelija ole laatikkoleukainen. Jos olisi, niin saisi käydä vaikka kiinni mitään kysymättä ja Laura vain tykkäisi.
Niin uskomattoman säälitttävän ihmisen paska kommentti.
Ihanko? Olen itse todistanut kuinka varsin älykäs 9,8 keskiarvon tyttö kiemurteli innoissaan, kun komeimpaan 1 prosenttiin kuuluva mies kävin hänen rintoihinsa kiinni. Nykyään tämä mies julkisuudessakin tunnettu eikä kyse ole mistään b-luokan viihdejulkkiksesta.
Tarinan opetus: jopa älykkäimmät tytöt/naiset suhtautuvat täysin eri tavoin alfamiehen ahdisteluun.
Noloa myöntää, että olen ahdistellut ainakin katseella yhtä kuntosalin komeaa personal trainer-miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi käydä naisten salilla, jos miehet häiriköi? Vai onko ne vain itseään häpeäville naisille?
Miksi naisen pitäisi lakata käymästä lähimmällä salilla siksi ettei osa kanssaihmisistä osaa käyttäytyä?
Häirintä on aina tekijän vika, joten tekijän pitää myös olla se joka joutuu muuttamaan käytöstään.Ja ihmisellä on kaksi moodia kun kokee itsensä uhatuksi: taistele tai pakene. Kaikki reagoi eri tavalla, eikä samakaan ihminen välttämättä reagoi joka kerta samalla tavalla.
On täysin normaalia lamaantua, eikä puolustautumisreaktion puuttuminen oikeuta lääppimään tai ahdistelemaan ketään.
Jos sinua ahdistellaan jatkuvasti ja joka kerta paikassa X, sinä menet sinne uudestaan ja uudestaan?
Vai menetkö paikkaan Y jossa näitä ahdistelijoita ei ole? Vai teetkö rikosilmoituksen poliisille siitä kun sinulle jutellaan?
Olen mies ja hävettää näiden miesten puolesta.
Röyhkeää ja ällöttävää. Ei mitään käytöstapoja.
Varsinkin tuollainen iholle ja henkilökohtaisuuksiin meneminen on todella vastenmielistä.
Just tollasessa tilanteessa ja tilassa jossa ei oikein pääse edes pois. Tai tietysti pääsee jos lopettaa treenin ja lähtee kotiin, mutta se taas ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja hävettää näiden miesten puolesta.
Röyhkeää ja ällöttävää. Ei mitään käytöstapoja.
Varsinkin tuollainen iholle ja henkilökohtaisuuksiin meneminen on todella vastenmielistä.
Just tollasessa tilanteessa ja tilassa jossa ei oikein pääse edes pois. Tai tietysti pääsee jos lopettaa treenin ja lähtee kotiin, mutta se taas ei ole oikein.
Kuulostat kilttimieheltä. Muista ettei ne hyvät käytöstapasi tarkoita sitä, että jokaisen salikissan täytyy maata kanssasi.
Aloittajan tapaama tuntematon mies takuulla malli äh.lämmm. Ne harrastaa tuota.
Miesten pitäisi opetella kunnioittamaan naisia samalla tavalla kuin toisia miehiä. Eli ei tuijottamista, "tsekkailua", ulkonäön kommentointia, koskemista tai mitään muutakaan sellaista mitä ei tekisi miehelle.
Ei kaikille ihmisille ole helppoa sanoa että voisitko jättää mut rauhaan. Yrittäkää miehet edes lukea toisen kehonkieltä. Muutenkin taas huvittaa tämä miesten logiikka. Miksi naiset ei ole hoikka ja hyvävartaloisia jadda jadda miksi sinne salille pitää mennä jos niin ahdistaa jadda jadda. Koettakaa nyt päättää haluatteko niitä kuntoilevia hyvävartaloisia naisia vai ette. Ja kyllä se voi olla töiden jälkeen väsyneellä ihmisellä aika pienestä kiinni jaksaako lähteä ajamaan toiselle salille hevonkuuseen jonkun idioootin takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä katsella saa peppuja ja muita ruumiin osia mielen määrin puolin ja toisin kunhan antaa rauhan treenata eikä yritä tökeröjä iskuyrityksiä. Jos katseita ei kestä niin sitten on parempia pysyä neljän seinän sisällä.
Naiset ovat ihmisiä eivätkä seksiobjekteja. Tuskin tuijottelet miesten peppuja, joten opettele näkemään myös naiset ihmisinä ja lopeta heidän tuijottamisensa.
Miksi naiset eivät sano nöille typeryksille että ei kiinnosta?
No siksi, koska vastaus ei ole "okei, minäpä lähden" vaan mieslapset saavat raivarin jos heille sanoo ei. Ja se voi olla todella uhkaava tilanne.
Siksi moni nainen vain yrittää ignoorata miehen ja toivoo että se älyäisi jättää rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät sano nöille typeryksille että ei kiinnosta?
No siksi, koska vastaus ei ole "okei, minäpä lähden" vaan mieslapset saavat raivarin jos heille sanoo ei. Ja se voi olla todella uhkaava tilanne.
Siksi moni nainen vain yrittää ignoorata miehen ja toivoo että se älyäisi jättää rauhaan.
Millaisilla kuntosaleilla sinä käyt, kun tämä on sinulle todellisuutta?
Kyllähän tuo oli ihan asiaa. Kuntosalille mennään treenaamaan, eikä tuijottamaan muita ihmisiä. Itsellenikin on käynyt niin, että on joskus joutunut lähtemään salilta pois kesken treenin jonkun ahdistavan tuijottelijan takia.
Mua häiritsee tässä, että aloittaja oli 29-vuotiaana tosi timmissä kunnossa, mutta nyt neljä vuotta myöhemmib vanha plösö – mitä tapahtui?
Kyllähän tuo mies on stalkkeri, ja sanoisin sen päin naamaa. Sairasta touhua seurailla toista tuolla tavalla.