Laura, 28, yritti treenata rauhassa, kun tuntematon mies tuli ahdistelemaan häntä: ”En osannut reagoida mitenkään”
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000006622982.html
Siis mitä hittoa juuri luin? Olisiko oikeasti liian vaikeaa sanoa, että koen toimintasi häiritseväksi, ole hyvä ja lopeta. Ehkä nuo miesreppanat kuvittelee, että nainen tykkää huomiosta, kun ei pistä hanttiin tai sano edes "lopeta"?
Itse 29v olin myös timmissä kunnossa ja mm
salilla miehet lähestyi herkästi. Yleensä hyvin selvästi elekielellä tai suoraan sanomalla tein selväksi, ettei kiinnosta, ja sain rauhan. Nykyään jo sen verran vanha ja plösö, ettei enää huomiota saa häiritsevästi, mutta toki edelleen välillä saattaa joku pidempään katsoa kun laittautuu vähän enemmän. En tästä pahastu, koska silloin olenkin ylellisesti panostanut ulkonäkööni. Silloin kun en huomiota halua, en sen mukaisesti myöskään pukeudu.
N33
Kommentit (110)
Seuraavaksi on varmaan tarinoita, kuinka miehet tuijottavat uimahalleissa. Ei tarvita montaa sekuntia, kun on altaassa piilossa katseilta.
Mehevään tarinaan tarvitaan vain yksi vinksahtanut, joka väittää kokeneensa jotain. Kallion (Helsinki) uimahalliin oli laitettu jokin ruma pleksi, ettei vain vesijumppaajia kukaan näe. Pleksi ei varsinaisesti haittaa minua, mutta kohtaan on suunniteltu lasi.
Alan kallistua kaupungin rahoittamaan naisten uimahallille+kuntosalille. Laitetaan Itäkeskukseen. Siellä naiset uskonnon ja pipon kireyden takia voisivat käydä.
Vierailija kirjoitti:
Ihhmiset voi keksiä sellaisia tapoja että teko ei ole varsinaisesti suoranaista vaikka vihjailun ja viiitteenpuolelle meneeekin.
Muttta jos käytös on jatkuvaa ja systemaaattista niin kyllä siitä jälki myös jäää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi käydä naisten salilla, jos miehet häiriköi? Vai onko ne vain itseään häpeäville naisille?
Mikseivät miehet voi olla häiriköimättä?
Ja taas kerran kaikki miehet on ahdistelijoita.
No eihän tuossa niin sanottu?
Laura voi mennä Alanyaan. Juuri sinne mitä palstan naiset kehuivat panomestana. Turhaan ämmä urputtaa lehdessä.
Ja sitten ihmetellään, miksi naiset haluavat omia saleja.
Vierailija kirjoitti:
"
– Ei sun tarvitse tehdä mitään, anna kun mä katson sua, mies sanoi ja alkoi kiertää Lauran ympärillä tuijottaen tätä päästä varpaisiin.
– Mä olenkin seurannut tätä kehitystä jo pidemmän aikaa. Upealta näyttää, mies lisäsi."
En itsekään heti keksis mitä tohon pitäis sanoa. Sen verran rasvainen kommentti.
" Kiitos, minäkin olen seurannut kehitystäsi, mutten näe mitään muutosta" *katse päästä varpaisiin ja takaisin pysähtyen silmiin*
Etuoikeutetut heteronaiset taas valittamassa, kun on vientiä.
Eikö Laura ole katsonut palstan seksiosiota? Naisten mielihaluja?
Uskomattoman törkeää käytöstä miehiltä. Ja kaikki kommentit joissa syyllistetään tätä naista tässä ketjussa... Ahdistelu on vain ahdistelijan syy. Onneksi olen itse keski-ikäinen plösö niin ei ole tätä ongelmaa mutta ärsyttää nuorten naisten puolesta että edelleen tuollaista joutuvat kokemaan!
Kuinka Laura ne naisten Alanya matkat? Tällä palstalla kuultu naisten ison halusta.
Ei teille naisille kiltti mies kelpaisi? :(
Lauran ongelma on se, ettei ahdistelija ole laatikkoleukainen. Jos olisi, niin saisi käydä vaikka kiinni mitään kysymättä ja Laura vain tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, miksi naiset haluavat omia saleja.
Niitähän on kaikkialla, mitä haluamista niissä on? Menkää kaikki miesvihaaajat niille naisten saleillenne, samallahan te voitte voimaantua siellä keskenänne ja kannatatte vielä naisten yrittäjyyttäkin. Tosin tuskin naiset niitäkään on perustaneet.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman törkeää käytöstä miehiltä. Ja kaikki kommentit joissa syyllistetään tätä naista tässä ketjussa... Ahdistelu on vain ahdistelijan syy. Onneksi olen itse keski-ikäinen plösö niin ei ole tätä ongelmaa mutta ärsyttää nuorten naisten puolesta että edelleen tuollaista joutuvat kokemaan!
Käytös on miehiltä törkeää kyllä. Mutta luetko naisten kirjoittaman Alanya ketjun täältä ja heidän miesten 15 senttisten kalujen haukkumisen, jossa he matkaavat turkkiin isomman perässä. Tule sen luettuasi ämmä urputtamaan tänne kuinka miehet ovat kaikki sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Lauran ongelma on se, ettei ahdistelija ole laatikkoleukainen. Jos olisi, niin saisi käydä vaikka kiinni mitään kysymättä ja Laura vain tykkäisi.
Niin uskomattoman säälitttävän ihmisen paska kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
– Ei sun tarvitse tehdä mitään, anna kun mä katson sua, mies sanoi ja alkoi kiertää Lauran ympärillä tuijottaen tätä päästä varpaisiin.
– Mä olenkin seurannut tätä kehitystä jo pidemmän aikaa. Upealta näyttää, mies lisäsi."
En itsekään heti keksis mitä tohon pitäis sanoa. Sen verran rasvainen kommentti.
" Kiitos, minäkin olen seurannut kehitystäsi, mutten näe mitään muutosta" *katse päästä varpaisiin ja takaisin pysähtyen silmiin*
Plääh, kuittailu ja näpäyttely on ihan typerää, teet vaan itsestäsi naurettavan. Parempi vaan sanoa että voisitko olla tuijottamatta, en pidä siitä. Tai vaikka että pidä huoli omista asioistasi ja anna minun olla. Näin tulee ihan selväksi tyhmällekin tyypille ettet pelaile mitään pelejä vaan haluat että jättää sinut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytös on miehiltä törkeää kyllä. Mutta luetko naisten kirjoittaman Alanya ketjun täältä ja heidän miesten 15 senttisten kalujen haukkumisen, jossa he matkaavat turkkiin isomman perässä. Tule sen luettuasi ämmä urputtamaan tänne kuinka miehet ovat kaikki sikoja.
Eli otat totena ketjun, jonka kommentit on varsmasti pääosin kirjoittaneet kaltaisesi naisia pelkäävät ja vihaavat lapsimiehet
Vierailija kirjoitti:
Jos joku menee juttelemaan eikä toinen sano ettei kiinnosta niin ei se juttelija välttämättä tajua olevansa mikään ahdistelija. Toki fiksumpi tajuaa toisen eleistäkin mutta ei todellakaan kaikki.
Melkein uskoin tämän kertomuksen.
Jos joku häiriköisi noin, sanoisin suoraan ja rumasti. Ei naisen tarvitse olla mikään lapanen. Jossain vaiheessa stoorin uskottavuus alkoi kärsiä. Kuka esim. ei puutu jos joku tulee nojailemaan kuntopyörään?