Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodinhoitopalvelut miehelle maksulliseksi? :)

Vierailija
11.10.2013 |

Hei!

Nyt kypsyttää sen verran, että voisin vaikka erota.

Meillä on sellainen tilanne, että maksamme miehen kanssa kaiken puoliksi, ihan kaiken. Mies tienaa nettona n 700 €/kk enemmän kuin minä. Eli minun kaikki rahani menevät ihan tähän elämiseen ja miehelle kertyy rahaa oikein mukavasti säästöön.

MUTTA meillä se olen MINÄ, joka pesen pyykit (mies laittaa ehkä kerran kymmenestä ne kuivumaan), minä siivoan ja teen ruuat (joista mies syö enemmän kuin minä ja lapset yhteensä).

Olenkin nyt päättänyt, että hän saa alkaa maksamaan näistä palveluista, koska ei ole oikein, että hän saa työpäivän jälkeen vain oleilla ja minä tulen töistä tukka putkella tekemään ruokaa, joista hän syö suurimman osan.

Sanokaas, miten hinnoittelen palveluni? :). Ja kyllä, olen tosissani.

Mies on niin pihi ja tarkka OMISTA rahoistaan, että tämä on nyt loppu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika alentuvaa rueta penäämään puolisoltaa rahaa perus taloudenhoidosta. asetut kuin lapsen asemaan tuolla "anna kaks euroo niin vien roskat"-touhulla.

hanki itse parempi palkkainen duuni niin ei tarvitse olla kateellinen toisen tuloista.

eikö fiksumpaa olisi keskustella tasapuolisesta työnjaosta ja jos arvot ei kohtaa ja nousee noinkin pahasti suhteen kynnyskysymykseksi, niin etsiä itselleen itselleen sopivampi kumppani.

Vierailija
2/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta miehelle tuntuisjossain, niin velottaisin 100e per viikko. Näin sulle kertys kuussa 400e ylimäärästä ja miehelle jäis siitä 700 vaan 300 euroa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä parin viikon jakso, että teet ruoan vaan sinulle ja lapsille. Ostat vaan teille mieleisiä ruokia.  Peset vain teidän pyykit. Yms. Kato tajuuko mitään. Sit voitte keskustella ja alkaa hinnotella. 

En ole koskaan voinu tajuta tuota epätasaarvoa parisuhteessa. 

Vierailija
4/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 09:16"]

jotta miehelle tuntuisjossain, niin velottaisin 100e per viikko. Näin sulle kertys kuussa 400e ylimäärästä ja miehelle jäis siitä 700 vaan 300 euroa ;)

[/quote]

Halvalla menee, mutta olosuhteet huomioon ottaen hyvä ehdotus!

Vierailija
5/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö siivouspalvelut ym kodinhoitopalvelut ole  noin 33-38€/h. Toki tästä maksetaan verot ja kulut. Perusta oma toiminimi ja sitten voit periä mieheltä ihan aidosti siivouksesta ym. palveluista kunnon korvaukset.

Vierailija
6/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele ensin asiasta eli sanot että saa alkaa ukko osallistumaan. Jos ei onnistu teet pari viikkoa niinkuin joku ehdotti eli hoidat vaan omat ja lastesi tiskit,ruuat,pyykit jne. 

Vierailija
7/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika alentuvaa rueta penäämään puolisoltaa rahaa perus taloudenhoidosta. asetut kuin lapsen asemaan tuolla "anna kaks euroo niin vien roskat"-touhulla.

hanki itse parempi palkkainen duuni niin ei tarvitse olla kateellinen toisen tuloista.

eikö fiksumpaa olisi keskustella tasapuolisesta työnjaosta ja jos arvot ei kohtaa ja nousee noinkin pahasti suhteen kynnyskysymykseksi, niin etsiä itselleen itselleen sopivampi kumppani.

Minusta miehen toiminta on alentavaa. Hän saa täyden palvelun ja pankkitili pullistelee ja hän vielä stressaa kun on liian vähän (tilillä yli 10 000 €). Itse elän kädestä suuhun. Olemme puhuneet asiasta, mutta kas, aina palaamme lähtöpisteeseen.

Alkoi oikeasti kuvottamaan, kun tuli mieleeni, että joulun alla miehen vanhemmat antoivat perheelle joululahjarahaa. Mies osti itselleen vähän parempaa ja meille jotain. Lopun jätti itselleen säästöön.

Oikesti, ero tässä taitaa olla tulossa. ap

Vierailija
8/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se on sitten sama asia seksistäkin. Sillä vasta kunnon tilin teetkin. :)

Mistä te löydätte tuollaisia miehiä ja vielä suostutte menemään naimisiinkin...

Saanko minäkin sitten alkaa laskuttamaan vaimoa autoni käytöstä. Autoon menee aika paljon rahaa kuukaudessa ja minä hoidan kaikki ne laskut. Vaimo vain tyytyväsenä käy tyhjentämässä tankin ja taas odottaa, että se täyttyy jossain vaiheessa minun toimesta. Toisaalta aivan sama, kun meillä on kuitenkin yhteiset rahat jne... 

Vierailija
9/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta miestäsi, että hän saa vähentää verotuksessa kaikki nuo palvelut.

Vierailija
10/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut periä vaimoltani pari tuhatta euroa jälkikäteen, koska se olin minä joka jouduin hänet etsimään baarista ja tekemään aloitteen. Siihen meni monta kuukautta ja paljon rahaa. Ajattelin myös ajatellut pyytää rahaa siitä, että joudun kuuntelemaan hänen murheitaan ja tukemaan vastoinkäymisissä. Hän puolestaan ei kuuntele minun murheitani. On myös paljon muitakin asioita, joista hänen pitäisi maksaa minulle. Juodun esimerkiksi aina muutossa kantaa kaikki painavat esineet, kun hän vaan kevyellä harjalla lakaisee vanhan asunnon lattiaa.

Vierailija
11/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt kuitenkin helpompaa pestä pari koneellista pyykkiä, kun ottaa ne eronperheen murheet. Huonon diilin olet tehnyt...niin makaa kun petaa.

Vierailija
12/17 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 09:50"]

Minusta miehen toiminta on alentavaa. Hän saa täyden palvelun ja pankkitili pullistelee ja hän vielä stressaa kun on liian vähän (tilillä yli 10 000 €). Itse elän kädestä suuhun. Olemme puhuneet asiasta, mutta kas, aina palaamme lähtöpisteeseen.

Alkoi oikeasti kuvottamaan, kun tuli mieleeni, että joulun alla miehen vanhemmat antoivat perheelle joululahjarahaa. Mies osti itselleen vähän parempaa ja meille jotain. Lopun jätti itselleen säästöön.

Oikesti, ero tässä taitaa olla tulossa. ap

[/quote]

Jos olet rehellinen itsellesi, niin tiedät että et sinä itsekään olisi saamiasi joululahjarahoja miehellesi antanut. Tai jos tienaisit enemmän kuin miehesi, niin et sinä palkkaasi hänelle jakelisi, vaan teillä olisi omat rahat ihan niin kuin nytkin.

Jos ne kotityöt sinua niin rasittaa niin pese vain omat pyykkisi ja laita itsellesi ja lapsille ruokaa (tosin en ymmärrä, miten esim. riisin keitto vaikka neljälle rasittaaa enemmän kuin kolmelle, ja pyykkikone pyörii ihan samalla lailla oli siellä miehen kalsareita tai sinun pikkuhousujasi).

Mutta eroa vaan, ja ala etsiä miestä jonka rahat saat käyttöösi.

Vierailija
13/17 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Kysy tarjous kotisiivous palvelusta vaikka täältä: 

http://www.servisole.fi/fi/siivouspalvelut/89-kotisiivous.html

ja laske sen mukaan hinta omalle työllesi =).

Vierailija
14/17 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 10:11"]

Ehkä nyt kuitenkin helpompaa pestä pari koneellista pyykkiä, kun ottaa ne eronperheen murheet. Huonon diilin olet tehnyt...niin makaa kun petaa.

[/quote] Ihan samaa mietin. En alkaisi mitään kodinhoitopalvelujen hinnoitteluja edes miettimään, mielummin pyytäisin miestä kivasti auttamaan vaikka pyykinpesussa (kylläpä siinä muuten onkin kovasti tekemistä, saattaa aikaa mennä viikossa varttikin!), sanoisin vaikka, että laitatko pyykit koneeseen sillä aikaa kun tyhjennän astianpesukoneen? Tai laitatko pyykit kuivumaan kun teen ruokaa? Tai kävisitkö kaupassa töistä tullessasi, voin laittaa ostoslistaa..?

Ainakaan minun mies ei kieltäydy ja asiat rullaavat mukavasti. Myös lapsemme tekevät osuutensa eikä heille makseta kuin joskus saatan ostaa vaikka perjantaina suklaamunkit ja sanoa lapsille, että tehdääs koti nopsaan yhdessä siistiksi ja syödään munkit sitten - enempää ei tarvitse. Sama juttu pätee myös miehiin, ei keppiä vaan porkkanaa. Voit työpyyntöjä pyytäessäsi vaikka vihjata iltapuuhista ja laittaa miehelle ostoslistaa tekstiviestillä ja alkuun tekstiä, että hyvää olisi tiedossa. Kokeile tätä ennen itsesi hinnoittelua, ja kun mies käy kaupassa, säästyy siinä sinun rahat. Ja molemmat ovat illalla tyytyväisiä.

Vierailija
15/17 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 09:16"]

[/quote] Eikö parempi olisi, että mies tekee kauppaostokset? Silloin hän huomaisi, että siinä kuluu rahaa enemmän kuin ehkä on aavistanutkaan ja sitä syö mitä ostaa. Jos haluaa parasta, niin sitä myös ostaa.

Vierailija
16/17 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 09:19"]

eikö siivouspalvelut ym kodinhoitopalvelut ole  noin 33-38€/h. Toki tästä maksetaan verot ja kulut. Perusta oma toiminimi ja sitten voit periä mieheltä ihan aidosti siivouksesta ym. palveluista kunnon korvaukset.

[/quote] Oliko vähän huono idea?

Vierailija
17/17 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa erottaa raha-asiat ja kotityöt toisistaan. Kun molemmat ovat töissä, pitää olla saman verran vapaa-aikaa molemmille, eli viikonloppuisin ja vapaailtoina kotihommat jaetaan puoliksi siten, että molemmille jää omaa aikaa. Tee lista kotitöistä jotka on pakko hoitaa ja valitkaa siitä, kumpi tekee mitäkin.

Palkoista molemmat voisivat laittaa saman prosenttiosuuden yhteiseen kassaan ja loput omalle tililleen. Tee myös lista siitä, mitä perheen eläminen maksaa kuukausittain ja paljonko molempien palkasta pitää yhteisiin menoihin laittaa.

Kun kerram yhdessä on perhe perustettu niin vastuukin pitäisi yhdessä kantaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi