Olen laittanut niin moneen työpaikkaan työhakemuksia, etten enää muista
olenko laittanut jonkin työpaikkailmoituksen firmalle ko.tehtävään jo hakemuksen. Kyseessä siis tällaisia, joissa pitkä hakuaika ja ovat olleet jo pitkään auki.
Muilla vastaavaa ongelmaa?
Kommentit (12)
Minulle kävi noin vuosia sitten, kun hain työpaikkoja. Pidin listaa paikoista, mutta unohdin listalta muutaman nettihakemuksella lähettämäni paikan. Oli hieman noloa, kun minulle soitettiin vakuutusyhtiöstä. En muistanut koko hakemusta lainkaan... Sain kyseisen paikan. Onnea työnhakuun! :)
Itse tein taulukon hakemistani paikoista, niitä oli kymmenittäin. Firma, hakupäiväys, tehtävä yms. Muuten ei olisi muistanut kaikkia. Ja nykyisin olen yhdessä noista firmoista töissä, eli hyvin kävi.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:30"]
Mulla ainakin sähköposti muistaa jo käytetyt osoitteet. Eli viimeistään uuden hakemuksen lähetyshetkellä siitä huomaa että kyseiseen osoitteeseen on ainakin jossain vaiheessa jotain lähetelty. Ellei sitten jaksa ennakkoon tutkailla lähetettyjä hakemuksia.
Itse olen ottanut tavaksi screenshotin oton ja tallennuksen itselleni jokaisesta tehtävästä johon olen hakemuksen laittanut. Tämä sen takia että jos pyyntö haastatteluun tulee, voin käydä vielä lukaisemassa työilmoituksen ja palauttamassa mieleen mitä kyseinen työ pitikään sisällään ja mitä hakevat. Ei tarvii mennä sitten haastatteluun tietämättä edes että mihin olikaan hakenut...
Välillä manailenkin että olis helpompi jos olisikin vaan tietty ammatti jonka hommia hakea. Mutta kun omalla koulutuksella ja kokemuksella löytyy niin paljon erilaista mitä voi tehdä. Ongelmansa kullakin. :D Ja toisaalta, eipä tälläkään taustalla ole töitä vielä löytynyt.
Tsemppiä ap:lle työnhakuun!
[/quote]
Tuo ei toimi, kun nämä ovat paikkoja, jossa hakemus täytyy täyttää firman kotisivuilla valmiiiseen pohjaan. Nämä firmat ei yleensä hyväksy sähköpostilla tulleita hakemuksia.
t.ap
Minulla on ollut sama ongelma. Kannattaa vain kirjata paikkoja ylös mutta ei se auta siinä vaiheessa, kun puhelin soi ja siellä on N.N firmasta X kyselemässä ja firman nimi ei soita kelloja. Varsinkin silloin tuo on ongelma, kun hakee sen verran eri tyyppisiä töitä, ettei voi antaa samaa vakiovastausta kaikkiin paikkoihin.
Miten teillä riittää hermot täytellä noita nettilomakkeita? Minä laitan hakemukset aina sähköposteihin ja jätän hakematta niitä paikkoja jotka ei niitä hyväksy.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:30"]
Mulla ainakin sähköposti muistaa jo käytetyt osoitteet. Eli viimeistään uuden hakemuksen lähetyshetkellä siitä huomaa että kyseiseen osoitteeseen on ainakin jossain vaiheessa jotain lähetelty. Ellei sitten jaksa ennakkoon tutkailla lähetettyjä hakemuksia.
Itse olen ottanut tavaksi screenshotin oton ja tallennuksen itselleni jokaisesta tehtävästä johon olen hakemuksen laittanut. Tämä sen takia että jos pyyntö haastatteluun tulee, voin käydä vielä lukaisemassa työilmoituksen ja palauttamassa mieleen mitä kyseinen työ pitikään sisällään ja mitä hakevat. Ei tarvii mennä sitten haastatteluun tietämättä edes että mihin olikaan hakenut...
Välillä manailenkin että olis helpompi jos olisikin vaan tietty ammatti jonka hommia hakea. Mutta kun omalla koulutuksella ja kokemuksella löytyy niin paljon erilaista mitä voi tehdä. Ongelmansa kullakin. :D Ja toisaalta, eipä tälläkään taustalla ole töitä vielä löytynyt.
[/quote]
Tuo ei toimi, kun nämä ovat paikkoja, jossa hakemus täytyy täyttää firman kotisivuilla valmiiiseen pohjaan. Nämä firmat ei yleensä hyväksy sähköpostilla tulleita hakemuksia.
t.ap
[/quote]
Totta, tajusinkin tuon viestin lähetettyäni että varmaan tarkoititkin noita firmojen omilla nettisivuilla täytettäviä. Mut screenshotit voi silti ottaa, mä yleensä omani tallennan ihan kuvina ja nimeän firman nimellä. :)
Hyviä vinkkejä tullut muiltakin, mä en jotenkin itse ehkä jaksa alkaa kirjaamaan erikseen noita ylös (niin tarkasti siis että kaikki työtehtävät ja -tunnit ja firman sepustukset, jne. tulis otettua muistiin) joten oon itselläni todennut nuo kuvat toimiviksi.
Tykkään myös siitä että haastatteluun mennessä voin sieltä talteen ottamastani ilmoituksesta noukkia ne pääpisteet (mitä hakijalta toivotaan). Painan ne mieleeni ja jos koen että pätevät muhun, yritän tuoda ne asiat esille myös haastattelun aikana. Useinhan ilmoituksessa saatetaan jo tosi tarkkaankin kertoa minkälaista henkilöä hakevat, esim. tunnollinen, tarkka, luotettava, joustava, huumorintajuinen, reipas, jne.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 23:02"]
Minulla on ollut sama ongelma. Kannattaa vain kirjata paikkoja ylös mutta ei se auta siinä vaiheessa, kun puhelin soi ja siellä on N.N firmasta X kyselemässä ja firman nimi ei soita kelloja. Varsinkin silloin tuo on ongelma, kun hakee sen verran eri tyyppisiä töitä, ettei voi antaa samaa vakiovastausta kaikkiin paikkoihin.
[/quote]
Joo, tää on aika paha. Erityisesti jos se soittaja haastattelee jo heti alkuun siinä puhelimessa... Pahimmillaan se puhelu tulee just kun yrität väsynyttä ja huutavaa lasta saada nukkumaan tai olet jossain julkisella paikalla jossa ei oikeasti oo mahdollisuutta keskittyä siihen puheluun. Yritä siinä nyt sitten antaa itsestäsi hyvä ensivaikutelma kun parivuotias juoksee perässä ja kiljuu kuin syötävä, koirat haukkuu ja puuro palaa pohjaan.
Saati sitten jos et edes muista mistä työstä puhutaan. Ahdistavaa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 23:03"]
Miten teillä riittää hermot täytellä noita nettilomakkeita? Minä laitan hakemukset aina sähköposteihin ja jätän hakematta niitä paikkoja jotka ei niitä hyväksy.
[/quote]
Ei siihen oikein hermot riitäkään, mutta pakko on jos töitä haluaa.
mä täytin yhteen aikaan jotain 200 hakemusta kuin hain töitä.
Screenshotteja työnhakuilmoituksista harrastan minäkin - ihan jo senkin takia, että yleensä siinä vaiheessa kun kutsutaan haastatteluun hakuilmoitus on jo poistunut netistä. Hakuilmoitusta on hyvä käydä vielä läpi prepatessaan itseään haastatteluun.
Juuri eilen sain työpaikan :)
Minulla on ilmoituksien sisältö copy-pastettuna word-asiakirjaan..