Isoista ikäeroista kokemusta? Missä iässä vanheneminen todella alkaa
Kommentit (19)
Se on yksilöllistä. Lisäksi perhe-elämä on aika kuluttavaa. Mun mies oli 56 kun esikoinen syntyi ja oli silloin tosi hyvässä kunnossa ja nuorekas. Nyt on jo 62 ja vaikuttaa paljon väsyneemmältä. Mutta kaksi pientä lasta, joita hoitaa paljon on raskastakin. Uskon, että on kohtuu hyväkuntoinen vielä vuosia ja vuosia. On kuitenkin kestävyyslajin harrastaja.
No, minun 70-vuotias mieheni on urheilevana paljon paremmassa kunnossa kuin minä 49-vuotias laiska liikkuja.
No riippuu siitä onko terve vai ei. Mun isä oli 58v kun synnyin . Sairastui vaskulaariseen dementiaan 60-vuotiaana. En muista kuin hämärästi jonkun hassun vanhan ukkelin, isä kuoli kun olin 7v.
40 ikävuoden jälkeen alkaa näkö huonontua ja kolotella sieltä täältä. Kaikki paraneminen kestää pidempään. Haluaa enemmän olla kotona ja "rauhassa". Kärsivällisyys vähenee. Ominaisuudet kärjistyy, esim. rahasta tarkasta ihmisestä tulee kitupiikki ja äkkipikäisesta vielä äkkinäisempi. Iso hyppäys tapahtuu siinä vaiheessa kun jää eläkkeelle.
Tupakoivan miehen erektio alkaa heiketä neljänkympin tietämillä.
Ukoille tulee ukko tauti ja luulevat että ovat hillittömän haluttuja ja seksikkäitä, että kaikki haluavat niitä ja ryhyhtyvät kaikkeen salaperäiseen touhuun kuten huorien perässä juoksemiseen.
Naiset myös sekoaa ja tekevät niitä "rentoutusmatkoja" afrikkaan jossa heitä hoitaa ja hellii nuori afrikkalainen alfa. Nämä mielestäni ovat ne varmat vanhenemisen merkit. 10 ja 11
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:50"]
Kun tukka lähtee
[/quote]
ja ryhtyy maksamaan seksistä
Kun liikkeet hidastuvat, kun ei enää tee ääriliikkeitä. Kun ei enää hyppää muurilta alas tai ylös muurille. Kun pitää kaiteesta kiinni rappusia kulkiessa. Ei siis vielä. T. 49v
Kyllä kai se siinä 45-v alkaa. Huomioita itsestäni: nenänpieliin on ilmestynyt juonteet, jos valvon, saan iltapäivään kestävät silmäpussit, kumpaankiin silmäkulmaan on tullut naurunryppy ja silmien alle pieniä ryppyjä. Terve olen ja harrastan paljon liikuntaa, en tupakoi, en käytä alkoholia ja katson mitä syön. Nuoruuteen verrattuna olen rauhallisempi, tyynempi ja itsevarmempi, toisaalta en enää innostu niin helposti.
Havaintoja miehestä: herää aamulla aina klo 7, vaikka olisi loma. Joutui hankkimaan lukulasit. Hiukset ja parta jo todella harmaat, paljon ryppyjä, painoa kertynyt muutamassa vuodessa n. 10 kg. Ähisee ja puhisee, kuten miehillä vanhemmiten on tapana. Kremppaa selässä, jaloissa jne, mutta muuten terve ja liikkuu kohtuullisen paljon. Tykkää olla kotona mahdollisimman paljon, ei jaksa enää oikein reissata, eikä halua aloittaa uusia harrastuksia. Illalla menee nukkumaan viimeistään klo 23. Kuorsaa ja hikoilee helpommin kuin ennen. Luonteeltaan ennen vähän äkkipikainen, nyt enempi rauhallinen. Seksi pelaa kuten ennenkin, mutta kerrat vähän vähentyneet.
No 25-30 - iässä alkaa ekat merkit siitä ettei jaksa enää valvoa tai ainakaan bilettää ja valvoa kuin ennen. Samoin sairastamisesta paraneminen hidastuu selvästi kun on yli kolmekymmentävuotias.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:50"]
Kun tukka lähtee
[/quote]
ja ryhtyy maksamaan seksistä
[/quote]
Tämä myös naisilla
25-vuotiaana huomaat merkit, jos oot vaan bilettänyt ja syönyt ja laiminlyönyt kroppaasi ja liikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:17"]Tupakoivan miehen erektio alkaa heiketä neljänkympin tietämillä.
[/quote]
30-vuotiaana
40veenä huomasin että näköni ei ollut enää hyvä, ns ikänäkö alkoi vaivaaman ja 42veenä ostin ekat lukulasit. Nyt jo kaksitehoiset, ilman en pärjäisi. Ikää nyt 46v. Muuten ei mitään erikoista - treenaan 4-5 kertaa viikossa ja kaikki testit ja veriarvot huippuhyvät.