Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-vuotiaan vastuulla on tyhjentää astianpesukone koulun jälkeen.

Vierailija
10.10.2013 |

Tämä homma kuitenkin unohtuu erittäin usein. Mikä neuvoksi? Voisiko tähän kehittää jonkun seuraamuksen asiasta... Rahan vuoki hän ei sitä tee joten rahan menetys ei voi olla..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kännykkään säännöllinen muistutus? Vaikka joka arkipäivälle tuntia ennen sinun kotiutumistasi? Ja sanot tietty, että tekee sen tyhjennyksen heti muistutuksen jälkeen, eikä niin että "teen tämän vielä" ja taas unohtuu. Koita selittää, että kaikilla on mukavampaa, kun äidin ei tarvitse suuttua turhasta :)

Vierailija
22/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tyhjentäminen kestää aikuselta varmaan joku 3 minsaa, kaikesta te täällä jaksatte valittaa. JOs joku oikeesti suutuu siitä et astianpesukonetta ei ole tyhjennetty ni kannattaa mennä kattoon itteensä peilistä ja kysyä mikä on elämässä tärkeetä. Jotenkin tuntuu et naiset on oikeesti ihan hulluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokitoki. Opetetaan kaikille lapsille, että ruoka ilmestyy tyhjästä, puhtaat astiat ilmestyy tyhjästä, puhtaat vaatteet ilmestyy tyhjästä ja vessakin puhdistuu mystisesti ihan itsestään. Kyllä lasten pitää saada vain leikkiä, ei opettaa vastuuta edes yhtään, pikkuriikkisen ikävuosiin nähden. Kyllähän se lapsi sitten 18-35 -vuotiaana osaa ihan itse automaattisesti nää asiat. Tai ehkä heidän ei tarvitsekkaan, kun he edelleen asuvat vanhempiensa taikakodissa, jossa kaikki tapahtuu aivan itsestään.

Miettikää omaa lapsuuttanne, tuskin saitte vain pelleillä kaiken päivää. Todennäköisesti teilläkin oli velvollisuuksia koulun lisäksi.

Vierailija
24/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 20:14"]

Miettikää omaa lapsuuttanne, tuskin saitte vain pelleillä kaiken päivää. Todennäköisesti teilläkin oli velvollisuuksia koulun lisäksi.

[/quote]

Minulla ei ollut, ja olihan siinä opettelemista kun muutti pois kotoa. Mieheni kotona oli pitkät listat mitä piti tehdä kun lapset olivat niin vanhoja että jäivät kotiin kun vanhemmat lähtivät mökille, ja mies muistelee kuinka hirveää oli pienempänä lajitella pikkupyykkiä kun kaverit olivat jo leikkarilla :D Mutta on se kyllä osaava ja ahkera mies kotitöissä, ahkerampi kuin minä :) Lapset todellakin saavat opetella siivoamista, tiskikoneen tyhjentämistä ja täyttämistä, pyykinpesua ja ruoanlaittoa ja vastuuta (eli velvollisuuksia) tulee sitä enemmän, mitä enemmän on ikää.

t. 18, jonka ipanat tyhjentävät tiskikoneen ja siivoavat yläkerran, jossa heidän huoneensa ovat

Vierailija
25/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös 9.v tekee kotihommia mutta tulipa tältä kesältä mieleen yksi tapahtuma naapurista ( en enää ihmettele että tälläistä on kun lukee näitä vastauksia)

isä pyytää 16.v poikaansa pinoamaan pari mottia puita kun itse on lähdössä töihin ja näyttää siltä että vettä sataa. Lupaa vielä satasen palkaksi. Poika vastaa " ja vitut" isän mentyä äiti antaa pari kymppiä bensarahaa ja poika hyppää mopon selkään. Isä pinoaa puut muutaman päivän päästä.

Vierailija
26/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 27-vuotias ja tein kotihommia 9-vuotiaana. Ihan omasta tahdostani. Ehdotin vanhemmilleni, että laitan tiskejä ja imuroin tiettyjä osia kodistamme ja sain vastineeksi rahaa. Näitä rahoja sitten säästin ja ostin usein kesän tullen jotain kivaa isompaa itselleni. 

Meillä kävi myös siivooja, mutta silti kaikille riitti kotitöitä.

Vierailija
27/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lastenkin pitää osallistua kotitöihin ja 9-vuotiaan jo todellakin! Tottakai koulu on lasten päätyö, mutta koti on kaikkien yhteinen eikä siellä (ainakaan meillä) ole mitään automaattiäitiä, joka siivoaa kaiken. Olen opettanut lapsipuolillekin, että täällä siivotaan omat jäljet ja välillä vähän toistenkin jälkiä - koska niin kaikki muutkin siivoavat myös muiden jälkiä! Mulla on muutakin tekemistä kuin passata lapsia, kun kyse ei kuitenkaan ole mistään 1-3-vuotiaista. Jos ei yhtään "pakottaisi" niin tuohon jäisi ulkovaatteet lattialle, kengät hujan hajan, likaiset astiat pöytään, lelut pitkin taloa...

Jostain syystä ainoa, jolle tämä oppi ei mene perille, on mies. Sen vaatteet lojuu pitkin kämppää, astiat se saa ehkä tiskipöydälle, koneeseen ei ikinä. Mistään vessan pesemisestä ei mies ole kuullutkaan. Joskus harvoin se imuroi, jos jaksan pyytää useampaan kertaan. Samainen mies toki patistelee lapsia siivoamaan jälkensä.

Vierailija
28/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuta, nalkuta ja vielä kerran nalkuta. Näin tehdään hyviä aikuisia.

Vierailija
29/29 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjentää kun huomaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi