Mies teki ”oharit”
Eli ei nyt ihan perinteiset oharit, mutta perui alle tunti ennen kun piti nähdä. Tämä olisi ollut eka kerta kun tavattaisiin, on kuvat vaihdettu. Netissä siis tutustuttiin. Sanoi että sairastui, mutta kuka oikeasti sairastui tuntia ennen treffejä. Eilö sen yleensä huomaa jo aamulla kun kurkkua aristaa ja toista ehtii varoittaa että ei ehkä pääse. Turhauttaa kun olin jo lähtövalmiina (melko pitkä matka tapaamispaikalle), hiukset laitettu, kivat vaatteet valittu jne. Tuli vähän kurja olo, ehkä ai vaan halunnut nähdä? Ja lapsuudesta jäänyt traumoja hylkäämisestä ja tällaiset tilanteet aina aiheuttavat suhteettoman suurta ahdistusta. Muutenkin vihaan myöhästelijöitä ja viimetipassa perujia. Sovittiin uusi tapaaminen ensi viikolle mikäli hän paranee nopeasti. Ajattelin että jos ei se onnistu niin en enää aikaani häneen tuhlaa. Onko ihan ok? Tietysti kerron hänelle syyn. Toisaalta ärsyttää että annan edes toisen mahdollisuuden.
Sori, tästä tuli nyt vähän sekavaa, ärsyttää ja turhauttaa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä edes käydä treffeillä, jos ensimmäinen oletus täysin tavalliseen asiaan, kuten treffikumppanin sairastumiseen, on että hän valehtelee? Jos jo valmiiksi ajattelet, että kaikki ihmiset ovat valehtelevia mulkeroita, niin miksi ylipäänsä haluat deittailla?
Girl poweria olla villisinkku. Ja sitten itketään itsensä uuneen kun ei ollakaan niin vahvoja ja itsenäisiä kun annetaan ymmärtää.
Suosittelen aina, ennen treffeille valmistautumista, laittamaan pari tuntia ennen viestia jossa varmistat että treffit on yhä voimassa. Itse esim. laitan tyyliin "Moi, laitan päälle mustan takin ja punaisen huivin, jotta tunnistat. Nähdäänko siinä kahvilan edessä vai sisällä?". Ennen kuin mies vastaa, en ala valmistautua treffeille.
Jos mies peruu, on pari vaihtoehtoa:
- Jos hän peruu ajoissa, syyhyn nähden järkevällä aikataululla. Esim. ei tuntia ennen "pitikin mennä toihin" tai puolta tuntia ennen "mulla on korona". Riippuu syystä, milloin on uskottavaa että sen syyn on itse havainnut.
- Ja jos hän kuulostaa olevansa pahoillaan, ja itse ehdottaa jotain tarkkaa aikaa "Hei anteeksi kamalasti, on pakko perua huomiset treffit kun tuli flunssa, sopiiko mitenkään nähdäkin ensi viikon tiistaina tai keskiviikkona illalla? Toivottavasti siihen mennessä olen jo terve"
--> silloin voi antaa toisen mahdollisuuden, mutta silti jättäisin odottaessa suuremman aloitteen teon hänelle (esim treffipaikan vahvistaminen).
Jos taas peruminen tulee vasta kun itse kysyt, tai viime tipassa, tai hän ei itse ehdota uutta tarkkaa aikaa (ei vain "joskus myohemmin"), niin anna olla äläkä edes vastaa perään. Ei koskaan maksa vaivaa.
EIkä kannata ottaa henkilokohtaisesti, itselläni noin 50% treffeistä perutaan em. tavoilla. Jos haluan viikonlopulle treffit, sovin vähintään 2 tai 3 treffiä (eri aikoihin toki), jolloin yleensä 1 toteutuu. Joskin, viime viikolle sovin 3, jotka kaikki peruivat, lol. Itse en ole koskaan perunut syyttä treffejä, muutaman kerran sairastumisen takia jolloin toimin niinkuin itsekin odotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok, voihan se olla että mies on oikeasti vasta nyt sairastunut tai odotellut viime tippaan, että meneekö ohi. Tai jänisti viime hetkellä, kun hermostuttaa.Mutta jos ensviikolla peruu, niin se olis kyllä siinä munkin mielestä.
Joo, kiva että muutki on samaa mieltä. Vaikutti ihan itsevarmalle, etten tiedä kyllä voisiko olla vaan tosi hermostunut. Sitte mietin sitäkin, jos en ole hänen makuunsa, mutta miksei sitten voi vaan kiltisti infota asiasta tai lopettaa vaan yhteydenpito? Pitää sopia tapaaminen muttei ikinä saavu painalle?
ApSaattaa myös olla että mies on viestitellyt jonkun muun kanssa ja nyt nainen halusi tavata ja mies laittoi tämän ykkösprioriteetiksi. Sinusta on ehkä edelleen kiinnostunut mutta kun on varaa valita niin tsekkaa nyt ensin tämän ja jos ei mene putkeen niin tämän jlk tapaa myös sinua, eli olet varalla.
Ai hitto että ärsyttää tuollaiset miehet. Toivoisin että voisivat ihan suoraan kertoa mitä on meneillään, niin nainen saisi sitten ihan tosiasioihin perustuen tehdä päätöksen, haluaako enää tavata miestä vai ei. Minua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa mies, jolle en olisi numero yksi.
Toisaalta miehen selittelystä valehtelu paistaa yleensä aika helposti läpi, että sama vaikka ei olisikaan rehellinen.
Sitä pidetään nykyään deittailussa itsestään selvänä, että niitä muitakin tapaillaan, eikä siitä sen kummemmin huudella kun luullaan että aikuinen ihminen ymmärtää pelin hengen.
Mulle tuo ei ollut mikään itsestäänselvyys kun aloitin deittailun, vaan keskityin yhteen kerrallaan. No kyllä se pelin henki aika pian selvisi ja totesin että deittailu oli mun osalta siinä. Antaa muiden pelailla keskenään.
Avionliitto ja perheen perustaminen, kun ei enää ole mikään ihanne ja normi sitä voi tapailla ihan vaikka ajankuluksikin. Häviäjiä taitaa olla ne jotka vielä sen perinteisen parisuhteen haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mies jota et ole livenä vielä koskaan tavannut peruu, ja sinä mietit ensimmäisenä kun lapsuuden traumat. Jep jep.
Neuvoni on, että hoida ensin ne traumat pois ja vasta sitten ala tapailla ihmisiä. Reilua joka osapuolelle.
Olin nuorempana todella pitkässä parisuhteessa missä ei ollut mitään ongelmia, koska mies ei ikinä perunut viimetipassa eikä myöhästellyt.
Ap
Tukka hyvin ja kaikki valmiina ei kun pitämään kivaa! Kyllä iso tyttö pärjää jo yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok, voihan se olla että mies on oikeasti vasta nyt sairastunut tai odotellut viime tippaan, että meneekö ohi. Tai jänisti viime hetkellä, kun hermostuttaa.Mutta jos ensviikolla peruu, niin se olis kyllä siinä munkin mielestä.
Joo, kiva että muutki on samaa mieltä. Vaikutti ihan itsevarmalle, etten tiedä kyllä voisiko olla vaan tosi hermostunut. Sitte mietin sitäkin, jos en ole hänen makuunsa, mutta miksei sitten voi vaan kiltisti infota asiasta tai lopettaa vaan yhteydenpito? Pitää sopia tapaaminen muttei ikinä saavu painalle?
ApSaattaa myös olla että mies on viestitellyt jonkun muun kanssa ja nyt nainen halusi tavata ja mies laittoi tämän ykkösprioriteetiksi. Sinusta on ehkä edelleen kiinnostunut mutta kun on varaa valita niin tsekkaa nyt ensin tämän ja jos ei mene putkeen niin tämän jlk tapaa myös sinua, eli olet varalla.
Tuo on se todennäköisin syy. Kokemusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tukka hyvin ja kaikki valmiina ei kun pitämään kivaa! Kyllä iso tyttö pärjää jo yksinään.
No niinhän sitä pärjäisi, mutta näin äitinä on muitakin velvollisuuksia, enkä enää ehdi tehdä muuta.
Ap
Minä miehenä jos sairastuisin oikeasti, niin soittaisin naiselle saman tien ja pahoittelisin tilannetta. Epäuskottavaa tuntia ennen ilmoittaa ja perua treffit.
Red flag.
Jos olet nyt valmiiksi laittautunut treffejä varten, niin bongaisin Tinderistä jonkun toisen miehen, jonka kanssa kävisin kahvilla tai kävelyllä.
(Todennäköistä on, että "sairastunut" deittisi teki samoin.)
Mulle tuli tänään yllättäen vatsatauti, maha ihan kuralla ja kipeä. Onneksi ei mitään tapaamisia tänään eikä viikonloppuna.
Mies voisi soittaa sulle kuitenkin niin olisi helpompi uskoa sairastumiseen. Vai onko justiin äänihuulet tulehtunu.
Niin, soitto olisi ollut fiksumpi. Nyt kuitenkin laittaa edelleen viestejä, tiedäpä tässä nyt sitte mikä on jutun juju. Ja tosiaan se että mies sairastuu on ihan ok, mutta se että ilmoitus tulee niin viimetipassa oli se mikä nostatti niskakarvat pystyyn.
Ap
Lähes kaikissa deittiohjeissakin on, että tapaile useita ihmisiä, tutustu useisiin ihmisiin.
Kuka helvetti on vielä nykypäivänä niin yksinkertaine ja tyhmä, että luulee ihmisten tapailevan vain yhtä ainoaa deittiä.
Kun etsitän kumppania, sitä silloin todella etsitään, eli tavataan kaikkia niitä itseä kiinnostavia deittejä.
Niistä sitten joku valikoituu, jos valikoituu, sellaiseksi että häneen haluaa tutustua syvemmin ja niin aletaan tapailla useammin.
Voi olla kuitenkin parikin ihmistä jotka molemmat kiinnostaa, joten tapaillaan molempia. Ja sitten lopulta se tehdään se päätös, että toinen on noista on se minun juttuni ja pysyvämpi seurustelu voi alkaa.
Mutta ei näistä muista deiteisä kerrota tietenkään toiselle osapuolelle mitään.
Tiedän tämän tasan tarkkaan, sillä oma mieheni kertoi menetelleensä juuri näin, ja sanoi sen olevan aivan tavanomaista sekä miehillä että naisilla.
Ja niinhän se onkin.
En ole yksinkertainen enkä tyhmä. En vain jaksa tapailla monia ihmisiä. Yhtä vain kerrallaan. On tässä muutakin elämää.
Mulla nettimies perui ensitapaamisen kaksi kertaa. Toisella kertaa kaksi tuntia ennen sovittua aikaa, ilmoittaen syyksi että "ei jaksa".
Ihmetytti vain miksi hän suuttui kun sanoin, että tämä oli sitten tässä. Tuli vihaisia viestejä jonkin aikaa. Outo tyyppi.
Kyllä minäkin tapailen muita ihmisiä, mutta oli ollut puhe alle tunnin tapaamisesta lenkkipolulla, luulisi että olisi kyennyt sopimaan tapaamisen toisen naisen kanssa sen tunnin jälkeen?
Ap
Yhden kerran voi antaa anteeksi, mutta jos toistuu niin anna pakit. Tapailin aikoinaan miestä, joka monen viikon säännöllisen tapailun jälkeen teki todella törkeät oharit. Olin odotellut tunnin, että tulee hakemaan mut kotoa ja soitti sitten ilmoittaakseen ettei tule kun on niin väsynyt töiden vuoksi ja ulkona niin huono sää, siis tunti sovitun tapaamisen jälkeen tämän suvaitsi ilmoittaa. Olisi pitänyt laittaa tässä kohtaa poikki, mutta niin kovasti pahoitteli ja kerjäsi, että annoin anteeksi. Sama kaava toistui sitten vielä monta kertaa parin viikon sisällä. Lopulta meno hermot ja ghostasin tämän kusipään. Huvittavinta, että yli vuoden tästäkin eteenpäin laitteli viestejä, vaikken ikinä niihib edes vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran voi antaa anteeksi, mutta jos toistuu niin anna pakit. Tapailin aikoinaan miestä, joka monen viikon säännöllisen tapailun jälkeen teki todella törkeät oharit. Olin odotellut tunnin, että tulee hakemaan mut kotoa ja soitti sitten ilmoittaakseen ettei tule kun on niin väsynyt töiden vuoksi ja ulkona niin huono sää, siis tunti sovitun tapaamisen jälkeen tämän suvaitsi ilmoittaa. Olisi pitänyt laittaa tässä kohtaa poikki, mutta niin kovasti pahoitteli ja kerjäsi, että annoin anteeksi. Sama kaava toistui sitten vielä monta kertaa parin viikon sisällä. Lopulta meno hermot ja ghostasin tämän kusipään. Huvittavinta, että yli vuoden tästäkin eteenpäin laitteli viestejä, vaikken ikinä niihib edes vastannut.
Joo mulla tollanen olis jääny viimeiseksi kerralsi, mutta tämä sentään ilmoitti ennen kuin ehdin kotoa lähteä.
Mulle tuo ei ollut mikään itsestäänselvyys kun aloitin deittailun, vaan keskityin yhteen kerrallaan. No kyllä se pelin henki aika pian selvisi ja totesin että deittailu oli mun osalta siinä. Antaa muiden pelailla keskenään.