Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avantouinti/uinti luonnonvedessä läpi vuoden? Kokemuksia?

Vierailija
04.09.2020 |

Harrastaako kukaan otsikossa mainittua? Olen joskus käynyt avannossa ja nyt on alkanut mielessä pyöriä, että haluan luonnon veteen "karaisemaan" itseäni. "Avanto"uinninhan voisi aloittaa juuri nyt, eikö?

Olen mieletön stressaaja ja avantouinti kuulemma auttaisi siihen ja ruskeaa rasvaakin se kehittäisi, joka on ilmeisesti hyvä juttu.

Kokemuksia ja vinkkejä vuoden ympäri luonnon vesissä polskimiseen? Mitä hyviä juttuja teille on tullut avantouinnista?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avantoharrastajia nyt paikalla?

Vierailija
2/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentouttaa lihaksia, rauhoittaa mieltä, vähentää kipuja.

Saunaan pitää kyllä päästä avannon jälkeen, muuten ei pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin käyn välillä avannossa mutta muuten käyn vuoden ympäri uimahallin kylmäaltaassa, tulee paljon halvemmaksi ja helpommaksi.

Vierailija
4/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rentouttaa lihaksia, rauhoittaa mieltä, vähentää kipuja.

Saunaan pitää kyllä päästä avannon jälkeen, muuten ei pysty.

Minä taas koen, että sauna avannon jälkeen pilaa sen parhaan fiiliksen, mutta makuja on monia, tämä vain kertomuksena, että jokainen taaplaa tyylillään. :)

Vierailija
5/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastanut avantouintia (tai kastautumista) kymmenisen vuotta. Käyn 2-3 krt viikossa. Saunan kera.

Vierailija
6/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen ehti jo vastata. Minustakin sauna pilaa sen avannon jälkeisen fiiliksen. Itse käyn uimassa jokainen aamu, kävelen säällä kuim säällä paljain jaloin rantaan. Pulahdan veteen, sukellan, nousen vedestä, käyn nopeasti suihkussa ja lähden töihin. Lämmin suihku on täysin riittävä.

Vierailija
7/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä päätin että uin vuoden ympäri järvessä ja onnistuin! Kun veden lämpö alkaa mennä 8 asteen alapuolelle, ei pystynyt enää uimaan matkaa vaan jäi pulahduksiksi. On ihanaa uida syksyllä hämärässä kuulaudessa. Itselleni se on antanut ennen kaikkea henkistä kestävyyttä, josta lienee hyötyä muussakin elämässä. Suosittelen kaikille.

Vierailija
8/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä ylittäminen tuntuu mahtavalta, ja kylmästä vedestä tulee muutenkin euforinen olo. En kaipaa saunaa uinnin jälkeen.

Kannattaa totutella kylmenevään veteen jatkamalla uimakautta läpi syksyn. Itse rakastan syysaamuja, kun ilman lämpötila voi olla pakkasen puolella mutta vesi jopa yli 10-asteista.

Neopreenitossut ja -hanskat lämmittävät mukavasti, ja pipo kannattaa olla päässä. Avantoon ei kannata mennä valmiiksi kylmissään, vaan ensin kannattaa harrastaa vähän liikuntaa tai vaikka juoda vähän teetä.

Vierailija
9/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo tulleista vastauksista. Hyviä vinkkejä ja jotenkin mielettömän kiva fiilis tulee kun lukee toisten pulahtelusta, en tiedä miksi. :)

Vierailija
10/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä harrastus ja kukin tyylillään. Minä siis käyn saunassa myös. Viivyn runsaan tunnin ja tuona aikana käyn pulahtamassa järvessä 4-5kertaa. Meillä on kivaa saunaseuraakin eli tosi mukava sosiaalinenkin juttu, kun muuten olen aika yksinäinen. T. Tuo jo aiemmin vastannut

Vierailija
11/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvisin käyn välillä avannossa mutta muuten käyn vuoden ympäri uimahallin kylmäaltaassa, tulee paljon halvemmaksi ja helpommaksi.

Ymmärrän, että helpommaksi, mutta miten niin halvemmaksi? Uimahalliin on pääsymaksu, avantoon ei?

Vierailija
12/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että helpommaksi, mutta miten niin halvemmaksi? Uimahalliin on pääsymaksu, avantoon ei?

Uimahalliin maksaa 25 kertaa 90€ eli yhden kerran hinnaksi muodostuu 3.6€

Halvin avantopaikka sähkösaunan kera maksaa 6.50€ kuusijärvellä, savusauna 13€

Vierailija
13/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuoden verran ennen lastensaantia, sit tuli tauko yli 20vuotta, haha. Nyt 4v sitten aloitin uudestaan, käyn 4-5kertaa viikossa yleensä klo 20-22. Saunaan mennään ekaksi (ei kaikki) mutta lopetetaan kastelemiseen eli sit ei enää saunaan. Vuosimaksu 120e, mielestäni ei paha.

Vierailija
14/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan vedessä pystyy uimaan näin syksyllä ja sitten talvella?

Vierailija
15/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti on aika haasteellista Suomessa kesäisin ja syksyisin.

Vierailija
16/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uitteko pitkiä lenkkejä vedessä vielä syksyllä? Ja talvella onko se uiminen vain pulahtamista?

Vierailija
17/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan vedessä pystyy uimaan näin syksyllä ja sitten talvella?

Yksilöllistä. Eilen oli täällä järvivesi 17 astetta, hyvin pystyi uimaan ja nauttimaan. Talvella jotain -1 astetta. Yritän olla puolisen minuuttia, pidempään en pysty.

Vierailija
18/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa olla parhaat uintikelit ja paranevat koko ajan. Uinti luonnon vesis vaatii rauhallista luontoa, mielen hallintaa ja erittäin hyvää uintitaitoa.

Vierailija
19/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista. Olen aloittamassa syksy/talviuintia.

Vierailija
20/30 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 13 jatkaa - nyt vielä pystyy uimaan muutama minuutti, talvella on semmoista alas ylös 5sek. Haha. Suurin osa menee näin talvisin, toki on niitä jotka silloinkin pysyy 2-3min vedessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi