Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te vanhemmat uskallatte juoda lastenne aikana ja jättää alkoholia esille?

Vierailija
04.09.2020 |

Menee vaan pieni hetki, kun käytte vessassa tai tupakalla tai jääkaapilla ja lapsesi sillävälin maistaa juomianne. Eikö teitä yhtään pelota tämä ajatus?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätätte siis siiderin pöydälle ja oletatte ettei taapero siihen varmaankaan koske?

Kyllä. Ei ole koskaan koskenut. Toisaalta meillä taaperoita ei jätetty ilman silmälläpitoa.

Vierailija
22/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos taapero maistaa puolipulloa sidukkaa niin ei siinä mitään pahaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätätte siis siiderin pöydälle ja oletatte ettei taapero siihen varmaankaan koske?

Minun 17v taapero ei siihen koskisi. Se avaisi oman jääkaapista

Vierailija
24/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa nyt imettäessäkin juoda pari.

No sehän onkin täysin verrannollinen asia, juoko imettäessä vai pitääkö kaljatölkkiä lapsen ulottuvilla.

Vierailija
25/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme miehen kanssa vkl-kännin vetäjiä. Ok, ei sammumispisteeseen, mutta juotu on aina melko lailla. Aikuisista lapsistamme ei kumpikaan juo kuin yhden satunnaisesti, eivätkä ryypänneet humalaankaan kertaakan alaikäisinä. Joten ei se nyt niin mene, että alkoholin kulutus opitaan aina kotoa.

Ilmeisesti kotielämä ollut sen verran ankeaa kännivanhempien kanssa, että ovat päättäneet olla juomatta.

Vierailija
26/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa kysyä tuollaista juoppokansalta. :D

Mutta odota vaan, jos lapsi maistaisi vahingossa kanna bisleivosta tai vetäisi osan kokkeliviivasta, kaikki olisivat ihan hädissään. :D

Vaikka alkoholi on ihan yhtä paha myrkky, ellei pahempi.

Vierailija
27/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene niin, mutta lapsillenne elinikäiset traumat teidän ördäyksestänne.

Ovat varmasti kiitollisia.

Vierailija
28/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Itse olen saanut traumat lapsena juoppovanhempien tappeluista ja yön kestävistä bileistä. Tiedän kyllä, miten olen välttänyt omien lasteni traumatisoimisen - se ei tule siitä kahdesta siideristä, se tulee siitä, kun ei välitetä lapsesta.

Vierailija
29/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Minä ainakin tiedän koko ajan 100% varmuudella, missä talon huoneessa päiväkoti-ikäiset lapseni ovat, ja viinipullo kyllä useinkin jää keittiön pöydälle kun en siitä koskaan lasillista enempää ota, mutta toistaiseksi vielä ei ole lapset käyneet siitä hörppimässä, kuten ei sen vieressä olevasta oliiviöljypullostakaan.

Kohtalaisen varma olen myös siitä, että jos kävisivätkin huikan ottamassa, melko varmasti sylkisivät sen ihan omatoimisesti lavuaariin. 10 vuoden päästä tilanne voi olla toinen, mutta melko varmasti tuolloinkin huomaan, jos satunnainen viinipulloni on itsekseen tyhjentynyt, jolloin on vakavan keskustelun ja sopivan rangaistuksen pohdinnan paikka, mutta ei tämäkään nyt varsinaisesti pelottava ajatus ole...

Vierailija
30/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Itse olen saanut traumat lapsena juoppovanhempien tappeluista ja yön kestävistä bileistä. Tiedän kyllä, miten olen välttänyt omien lasteni traumatisoimisen - se ei tule siitä kahdesta siideristä, se tulee siitä, kun ei välitetä lapsesta.

Samoin vanhempasikin varmaan ajattelivat. Kuten muutkin alkoholinkäyttäjät. Ihan kohtuudella tässä vaan, lapsilla on kaikki hyvin. Haitallista juomista on muukin, kuin sammuminen ja ryyppybileet.

Vierailija
31/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos taapero maistaa puolipulloa sidukkaa niin ei siinä mitään pahaa ole.

Yritätkö provosoida?

Vierailija
32/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ei ole koskaan koskenut. Toisaalta meillä taaperoita ei jätetty ilman silmälläpitoa.

No huh huh.

Vierailija
33/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vedin kännit 11-12-vuotiaana vanhempieni juomista, ihan vain kaapista mukia täyttämällä samalla kun vanhemmat olivat kotona toisessa huoneessa.

Nykyään olen alkoholisti.

Sattumaako?

Jotkut lapset tietysti ovat tyhmempiä kuin toiset.

Alkoholiin syntyy toistuvalla altistuksella riippuvuus älykkyydestä riippumatta. Korkean ÄO:n ihmiset juovat enemmän eli ÄO altistaa alkoholismille. Alkoholin terveellisen kohtuukäytön myytti on outo ilmiö sillä mikä tahansa määrä alkoholia on haitallista. On sanomattakin selvää mitä mieltä olen erään yrtin haitallisuudesta alkoholiin verrattuna.

Vierailija
34/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus lapsena maistaneeni isän saunakaljapullosta.

En maistanut toista kertaa, oli nimittäin niin pahaa. Nyt olen 36v. enkä edelleenkään juo olutta.

Vierailija
35/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin juodaan lasten hereillä ollessa ja silloinkin lähinnä vaan ruokailun yhteydessä. Ei ole tapana jättää siideripurkkeja lojumaan ympäri kämppää lasten ulottuville, eikä kyllä muitakaan juomia tai ruokia, koska taapero aivan takuuvarmasti kävisi kippaamassa sohvan kaiteelle jätetyn juoman pitkin sohvaa ja lattioita. Muutenkin outo ajatus, että yhtään mitään juotaisiin pitkin päivää muualla kuin keittiössä/ruokapöydässä, vettä juodaan janoon ja muut juomat sitten ruuan kanssa, joskus saunajuomina tai tilkka viiniä ruokaa laittaessa. En halua opettaa lapsilleni mitään epäterveellisiä napostelutapoja muutenkaan.

Vierailija
36/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, kuka jättää vesilasiakaan pöydälle, jos on oletus, että taapero yrittäisi päästä siihen käsiksi? Kyllä taaperon kanssa eläessä taaperolle vaaralliset asiat nostetaan sen verran ylös, ettei taapero pääse niihin käsiksi. 

Vierailija
37/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja monet samanhenkiset. Te olette kasvaneet jossain, jossa alkoholi ei ollut sitä mitä suurimmalle osalle; elintarvike. Ei ongelma tai oikeastaan mitään erityisemmän huomionarvoista. Se ei ahdista, pelota tai mietitytä yhtään enempää kuin maito tai lampaanpotka.

Bulimikon lapsi ahdistuu kolmesta pussista sipsiä kaapissa; kohta ne hotkitaan, oksennetaan ja sitten äiti viiltelee.

Pelottaako sinua 3 pussia sipsiä kaapissa? Jos ei, niin ymmärrät miten muut kokee alkoholin.

Vierailija
38/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Samoin vanhempasikin varmaan ajattelivat. Kuten muutkin alkoholinkäyttäjät. Ihan kohtuudella tässä vaan, lapsilla on kaikki hyvin. Haitallista juomista on muukin, kuin sammuminen ja ryyppybileet.

Luultavasti ajattelivat. Tai luulenpa, etteivät ajatelleet lastaan yhtään. Se oli vain pakollinen häiriötekijä. Mutta minä tiedän paremmin. Asiasta on myös paljon puhuttu meillä (tokihan joutuivat myös alkoholistiäitini vaikutuspiiriin, ja asioita piti selittää) ja valistettu alkoholiasioista, ja siitä että lapsilla (siis jo aikuisilla) on molempien vanhempien puolelta alttius riippuvuuksille. Toistaiseksi kaikki hyvin. 

Joskus, kun olin jo itse lopettanut tissuttelun, lapsi kysyi olenko ollut koskaan kännissä. En siis usko jättäneeni lapsilleni traumaa omalla alkoholinkäytölläni. Isänsä on sitten eri asia.

Vierailija
39/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi helposti juoda mansikanmakuista tai muuta voimakkaasti hedelmäiseltä tuoksuvaa siideriä lasista.

Vierailija
40/47 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tosi tiukka suhtaantuminen alkoholiin, lähinnä sen pitäisi olla aina ongelma. Muualla Euroopassa jopa raskaana oleva voi juoda ruuan yhteydessä viiniä, olematta huono äiti. Eikä näillä lapsilla sen enempää ole ongelmia kuin suomalaisilla, päin vastoin meillä lapset ja nuoret taitavat voida jopa henkisesti huonommin näihin maihin verrattuna..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän