Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun pitää juoda viinaa jotta saa edes hetken nukutuksi

Vierailija
04.09.2020 |

Neuroleptejä kokeiltu ei toimi tai uni on tosi katkonaista ja koko seuraava päivää menee zombina. Sama kuin ei olis nukkunut ollenkaan. Yhtä väsynyt niistä.
Ihan loppu jo tähän. Asioitten hoitokin on vaikeaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmat on kansantauti ja hoito on luvattoman huonoa. 

Vierailija
2/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin nukkumisen eilen. Kokeilempahan valvoa niin pitkään kuin pystyy, kun ei as_hole te-lääkäri määrää unilääkkeitä enää. Jossain vaiheessa se uni tulee tai pääkoppa levahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva, ja omalta kohdalta tiedän, että itse hommattu vaiva just samalla alkoholilla.

Siitä huolimatta tuntuu olevan ainoa joka saa nukkumaan. Ja irti pitäis päästää viinasta.

Kaks yötä nyt mennyt ilman. Ekana yönä nukuin muutaman tunnin, viime yönä tuskin tuntia. Tekis niin mieli hakea joku pullo.

Vierailija
4/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä taas tullut valvottua. Aamusta 3-4 tuntia unta. Melatoniini ei taaskaan auta. Väsyttää kyllä mutta ei nukuta.

Vierailija
5/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ollut pitempään kun ei saa enää unilääkereseptejä arvauskeskuksesta. Vuosia olin ottamatta viinaa mutta nykyään on pakko. Puolikas pullo viinaa kerralla naamaan niin saa jotenkin nukuttua. Tulee vain turhan kalliiksi tälläinen kun unilääkkeet olisi paljon halvempia nukkumista ajatellen.

Vierailija
6/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vaiva, ja omalta kohdalta tiedän, että itse hommattu vaiva just samalla alkoholilla.

Siitä huolimatta tuntuu olevan ainoa joka saa nukkumaan. Ja irti pitäis päästää viinasta.

Kaks yötä nyt mennyt ilman. Ekana yönä nukuin muutaman tunnin, viime yönä tuskin tuntia. Tekis niin mieli hakea joku pullo.

Mä lopetin tupakan ja alkoholin alkukeväästä. Nyt on pakko sortua ainakin tuohon alkoholiin. Muut keinot jo kokeiltu.

Vierailija
7/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi aiheuttaa unettomuutta ja masennusta.

Vierailija
8/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä taas tullut valvottua. Aamusta 3-4 tuntia unta. Melatoniini ei taaskaan auta. Väsyttää kyllä mutta ei nukuta.

Minkä vahvuista melatoniinia käytät? Onko se ns. pitkävaikutteinen.

Vierailija
9/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomat. Oletteko kokeilleet raskasta fyysistä työtä/ kuntoilua ulkoilmassa. Myös pitempiaikaista. Tekee hyvää nukkumiselle. Sisätiloissa jatkuvasti istuskelu ja hiippailu on turmioksi.

Vierailija
10/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä vahvuista melatoniinia käytät? Onko se ns. pitkävaikutteinen.

Reseptillä 3 x 3mg joka ilta. Ei ole pitkävaikutteinen. Kerran ostin niitä pitkävaikutteisia luontaistuote kaupasta. Ne ei vaikuttaneet ollenkaan.

Vierailija
11/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kokeillut vielä viinaa. Valvonut tässä jo melkein neljä viikkoa niin, että vain 1-4 tunnin unet öisin. Normaali tarve olisi vähintään 7 tuntia. Iltaisin ei vain tule uni ja asiat pyörivät mielessä aamuyön (joskus ihan aamun!) tunneille asti. Ai että on mahtavaa herätä kellon soittoon tunnin unien jälkeen.

Vierailija
12/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomat. Oletteko kokeilleet raskasta fyysistä työtä/ kuntoilua ulkoilmassa. Myös pitempiaikaista. Tekee hyvää nukkumiselle. Sisätiloissa jatkuvasti istuskelu ja hiippailu on turmioksi.

Raskas työ tai rääkkiliikunta eivät auttaneet millään tavalla. Olin vain enemmän poikki.

Vierailija
13/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin huonounisuudesta stressaamisen joskus 10 vuotta sitten ja päätin että nukun sen mitä nukuttaa ja tarvittaessa töiden jälkeen päikkärit. Toimii hyvin, käyn illalla aikaisin nukkumaan ja herään kun on sen aika. Vaikka uni on katkonaista niin onhan se kuitenkin lepoa. Nykyisin tarvitsen harvoin päikkäreitä.

Vierailija
14/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihäiriöt aiheuttaa unettomuutta ja masennusta myöskin. 

Vierailija
15/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikuntaa kokeillut ja se auttaa jonkin verran. Ei mitään rääkkiliikuntaa toki, se voi myös viedä yöunet. Tunnin-puolentoista lenkki pari tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
16/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskas työ tai rääkkiliikunta eivät auttaneet millään tavalla. Olin vain enemmän poikki.

Sama juttu mulla. Kävin testimielessä 3 tunnin kävelyllä ja kyllä väsytti mutta ei nukuttanut. Ihan kuin fyysinen minä ja henkinen minä olisi ihan eriparia kun eivät kohtaa toisiaan.

Vierailija
17/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Itse oon päässy alkoholi-lääke-kierrosta eroon.  Mun resepti oli tää: Lopeta kaikki alkoholin nauttiminen, kaada vaikka veskistä. Katkaise kaikki kontaktit rasittavaiin ihmisiin, kylmästi. aloita jooga, meditaatio/henkitysharjoitukset, avantouinti. 

Olen yksin mutta en tarvii enää mitään kemikaaleja nukkuakseni.

Vierailija
18/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sitä on välillä ryypätä itsensä tainnoksiin. Nukun noin 1-5 tuntia yössä ja tätä on jatkunut jo 30 vuotta. Mitään lääkettä ei anneta, vaikka olen lääkärillä unettomuudesta kertonut. En halua huumausaineita vaan nukahtamislääkettä, nukun kuin tukki kun saan unen päästä kiinni. Melatoniineilla ja muilla käsikauppalääkkeillä voi heittää vesilintua.

Vierailija
19/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin helvettiä unettomuus välillä? Ja kun muut ihmiset jotka eivät sitä ole kokeneet, vaan vähättelevät? Mutta se tunne kun saa joskus harvoin Nukuttua kunnolla. Tuntuu kuin elämä avautusi ja kaikki olisi taas hyvin.

Vierailija
20/38 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta kun pahoista univaikeuksista kärsii, miettii tuskaisena jo vaikka huumeita yms. että saisi edes nukkua univajeesta johtuvan ahdistuksen pois. Lääkärit vaan käskee ottaa enemmän neuroleptejä että nukkuu. Se vaan huono puoli niissä on että syke kiihtyy hurjaksi jos niitä enemmän ottaa. Ainakin minulla näin. Joskus on myös itsetuhoisia ajatuksia kun tää univaje vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti mieleen. Hyvänolon tunnetta ei saa mistään ja elämä pyörii tän uniongemien mukaan mitä voi tehdä. Miten mm. ajoittaa lääkkeenotto. Enää en pysty nukkumaan mieheni vieressäkään kun jo pelkkä hengitysääni rupee ahdistamaan. Kuulosuojaimiakaan ei voi käyttää kun kuulee sitten oman hengitysäänen. Tässä tulee liian herkäksi kaikkeen. Todella helvettiä tämä on sanon minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän