Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tätä selvemmin enää näyttää, että eräs sukulainen (fb asiaa)

Vierailija
10.10.2013 |

Ei pidä minusta.

Liittyi facebookkiin, vaikka aina vannoi, ettei sinne koskaan liity.

No nyt on kavereina tietysti sisariaan ja heidän puolisoitaan. Minuakin eräs ehdotti hälle kaveriksi ja itse ehdotin myös meidän yhteisiä tuttuja. Kaikki muut hyväksyi kaveriksi, paitsi MINUT. Olen hänen sisarensa puoliso.

Minun kaveripyyntöni roikkui monta viikkoa ja sitten annoin olla. Olen aina aistinut, että ei pidä minusta ja pitää yhteyttä väkisin lastemme/puolisoni kautta.

No.. ei tämä asia onneksi nyt ihan täytenä yllätyksenä tullut ja nyt sain hyvän syyn olla pitämättä yhteyttä ko. henkilöön.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisar on joko veli tai sisko. 

Vierailija
2/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä aina luullut että sisarukset = kaikki perheen lapset.. voi huoh tätä palstaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh tätä palstaa. Kaksi eri sanaa, sisar ja sisarus. Sisar naispuolinen, sisarus kumpi vaan. Ap sanoi olevansa sisaren puoliso, eli joko mies tai lesbo.

Vierailija
4/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 20:06"]

Voi huoh tätä palstaa. Kaksi eri sanaa, sisar ja sisarus. Sisar naispuolinen, sisarus kumpi vaan. Ap sanoi olevansa sisaren puoliso, eli joko mies tai lesbo.

[/quote]

Kirjoitti sisarenSA. Eli voin hyvin kuvitella että olisi vain kömmähdyskin, jotenkin tyhmältä sisaruksensa puoliso kirjoitettuna näyttääkin. Olkoon nyt veli tai sisko, sama se mulle :)

Vierailija
5/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 20:03"]

Oon kyllä aina luullut että sisarukset = kaikki perheen lapset.. voi huoh tätä palstaa :D

[/quote]

Näin on. Sisar on kuitenkin sisko. Sisaret= siskokset, sisarukset=kaikki perheen lapset olivat sitten tyttöjä tai poikia tai molempia

Vierailija
6/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä kerro siitä, ettei pidä sinusta. Voi kertoa myös siitä, että hän kokee, ettet sinä pidä hänestä tai teillä ei ole kovin paljon yhteistä (muuta kuin tuo mies/nainen), tai olet loukanut häntä tai hän yksinkertaisesti haluaa naamakirjatutuikseen ihmisiä, joiden kanssa on muutenkin tekemisissä jne.

Vierailija
7/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitellään nyt vielä tästä vähän. 

Vierailija
8/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 20:19"]

Väitellään nyt vielä tästä vähän. 

[/quote]

Mistä?

Vierailija
9/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksen puoliso ei välttämättä kuulu ihmisen lähimpiin, joiden haluaisi tietävän itsestään kaikenlaisia asioita. Tämä ei tarkoita, että olisi tuota henkilöä vastaan mitään, mutta kaikilla ei kemiat täysin synkkaa.

Vierailija
10/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:58"]

[/quote]

Onko suomi äidinkielesi?

Sisar on sisko, sisarus veli tai sisko.

Vierailija
11/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse on vain siitä, että tuon henkilön mielestä ap ymmärtää monet asiat väärin. Tämä voi olla kovin hankalaa, kun juttuja joutuu kertomaan uudelleen ja uudelleen ja lisäksi koko ajan täytyy  tarkistaa, että mitkä käsitteet ap on taas tällä kertaa ymmärtänyt väärin.

Elämä ei aina ole helppoa sille, joka tulee ulkomaalaisena/muuten kielitaidottomana sukuun.

Vierailija
12/26 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:58"]

[/quote]

Väärin arvattu.

Sisar tarkoittaa siskoa, naispuolista henkilöä, yleensä lähisukulaista, joilla on yhteiset vanhemmat.

http://www.suomisanakirja.fi/sisar

Sisarus voi olla joko mies- tai naispuolinen lähisukulainen, joilla on yhteiset vanhemmat. 

Vierailija
13/26 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole sisarukseni puolison kanssa tekemisissä, enkä halua olla. Hän tosin tietää syyn. 

Kaikki vaan ei tule juttuun, eli jos taustalla ei ole mitään suurempaa(tietäisit varmasti) niin anna asian vaan olla.

Vierailija
14/26 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy hyväksyä kaikki kavereiksi? Jos joku on epäluotettava ja todennäköisesti jakaisi kuviani jne. niin miksi hyväksyä kaveriksi?

Vierailija
15/26 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut kaveriksi käytännössä kaikki paitsi vanhempani. Jossain menee yksityyisyyden raja vanhempien suhteen.

Vierailija
16/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö on aika läheistä sukua, joten olisikohan mitenkään mahdollista järjestää tilannetta, että jakaisitte vaikka viinipullon ja yrittäisitte hyvässä hengessä puhua häiritsevät asiat halki? Taustalla on varmasti väärinkäsitystä ja ajattelemattomuutta, mutta olisi aikamoinen sääli, että noinkin läheistä sukulaista joutuu välttelemään.

Vierailija
17/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette ole FB kavereita niin miten pystyt hänelle ehdottamaan muita kavereiksi?

Vierailija
18/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pystyin sen jälkeen, kun minua oli ehdotettu hänen kaveriksi. Eli kaveripyyntöni roikkui siellä. Fb on ihmeellinen.

-ap-

Vierailija
19/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten siirtynyt nettiin ja aikuisten hiekkalaatikolle tuo "ootko mun kaveri" ja ei olla tuon kanssa, kun ... (joku typerä syy: vaikka vääränväriset kumpparit). Isot ihmiset, yrittäkää nyt edes olla ihmisiksi. Ja toiseksi, mikä helkutin pakko sinne naamakirjaan on tunkea ittensä. Koska en ole siellä itse, en ymmrrä ollenkaan näitä kaveripyyntöjä. Minä haluan seurustella ihmisten kanssa naamakkain, en koneen välityksellä.

Vierailija
20/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minulla itsellä ei ole ollut mitään ko. ihmistä vastaan ja vastasin ehdotettuun kaveripyyntöön, jonka yksi sisaruksista oli laittanut. Koskaan en saanut vahvistusta. 

No, kaikista ei voi vain tykätä. Piste. Täytyy vissiin vain sietää ne pakolliset tapaamiset. 

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi