Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitsit.. annoin hormoonihöytissä lapseni nimeksi..

Vierailija
10.10.2013 |

Ebba Olivia. (Meillä on ruotsinkielinen sukunimi) Se oli oikeasti pahin virhe mitä lapsen suhteen olen toistaiseksi tehnyt.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi yhdistelmä mielestäni. Käytä tosiaan Oliviaa jos Ebba tuntuu vaikealta.

Vierailija
22/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teidän sukunimi on Jansson tai vastaava, ja nyt sä mietit että se kuulostaa ihan Abban kalasäilykkeeltä?

Oikeasti se vanha sanonta, että ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä, pätee myös naisiin ja lapsiin. Ihminen luo itsensä ja antaa työllään sisällön nimelleen, ei päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Jansson vaan ström-päätteinen.

Ensinnäkin lapsen nimi on TODELLA yleinen, Ebba ruotsissa ja Olivia suomessa. Eivät musta enää jotenkin natsaa yhteen. Me puhutaan ruotsia kotikielenä, joten Ebba ei ole mitenkään vaikea sanoa mutta entäs sitten kun lapsi menee päiväkotiin (aluksi suomenkieliseen).

Molemmat nimet tulevat suvusta, mutta jotenkin kaduttaa silti. Joku perinteisempi suomalainen nimi olisi ollut parempi. :( Miehellä samat fiilikset vaikka yhdessä nimi valittiinkin. Ja lapsi ei ole edes yhtään Ebban näköinen; ja vielä vähempi Olivian. Anni tai joku muu vastaava olisi ollut parempi nimi.

Ei auta!

Vierailija
24/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa menyyltä :D

Abban silliä ja Oliivitahnaa??

Tulee nälkä.

Vierailija
25/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minun tuntemat Ebbat on 60+ tätejä, jotenkin hellyyttävä ja lämmin tätinimi =)

Vierailija
26/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:23"]

Kaikki minun tuntemat Ebbat on 60+ tätejä, jotenkin hellyyttävä ja lämmin tätinimi =)

[/quote]

No tämä Ebba oli minun isotätini nimi joka kuoli ihan vauvana. Olivia oli miehen siskon nimi joka myös kuoli nuorena. Jospa tämä meidän Ebbamme eläisi pitempään..

Vierailija
27/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin kanssa keksineeni hormonihöyryissä typerän nimen. Harmittelin asiaa aika pitkään. Nyt tyttö on kahdeksan ja nimi sopii hänelle loistavasti. Anna itsellesi aikaa, paljon aikaa, ja huomaat olleesi oikeassa.

Vierailija
28/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nätti nimi. Käytä kutsumanimenä sitä, mikä kuulostaa sinusta parhaimmalta.

Vierailija
29/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebba on ihan mahtava! Eikä se nyt suomenkieliselle vaikea ole, kuinkas pälleinä meitä oikein pidetään? ;) Älä vaan vaihda pikkusievään kutsumanimeä Oliviaan. Se on oikein kaunis ja passeli tokana nimenä, mutta ekana ei toimi.

Vierailija
30/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen parikin Ebbaa. Molemmat ruotsinkielisistä perheistä ja parikymppisiä, vaaleita, upean kauniita tyttöjä. Eli mulle ei ainakaan tule tuosta nimestä mummo-mielleyhtymää :D¨.

Vierailija
31/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi! :)

Vierailija
32/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Ebba on ihana nimi! Ja helpostihan tuo sopii suomalaiseenkin suuhun, ei mitään ongelmaa. Olivia on minun makuuni liian muotinimi, mutta sopii etunimen kanssa yhteen :-) Älä ole huolissasi nimestä, hyvin valitsit!

Vierailija
33/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Ebba-nimestä. Älä nyt vaihda Oliviaa etunimeksi, se on tavis.

Vierailija
34/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebba on tosi kaunis nimi, älä ihmeessä mieti vaihtamista! Ja sopii hyvin yhteen Olivian kanssa :)

Vierailija
35/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebba on ihana nimi! Olisin voinut omalle lapselle laittaa, mutta sukunimi on ihan suomenkielinen. Älä vaan vaihda Oliviaksi!

Vierailija
36/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebba on kaunis nimi, älä enää mieti tuota asiaa! Kyllä me suomalaiset taviksetkin ostaan tuo sanoa ;)

Vierailija
37/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni Ebba on tosi hyvä nimi. Ruotsissa ehkä yleinen, mutta tehän asutte Suomessa? Itse en muista milloin olisin kuullut tuon nimisestä ihmisestä tätä ennen, joten ei ainakaan liian yleinen ole suomenkielisten keskuudessa. Toisaalta ei liian poikkeavakaan, vaan oikein kiva, ytimekäs ja monenlaisille tytöille/naisille sopiva nimi.

Älä ole huolissasi, tulet vielä huomaamaan että nimivalintasi onnistui hienosti!

T. Saara, jonka nimeä sukulaiset kuulemma aikanaan arvostelivat, mutta vuosien myötä valinta on kuitenkin todettu onnistuneeksi

Vierailija
38/38 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi tuo Ebba!

Mielestäni oma nimeni ei sovi minulle, mutta muut ovat sitä mieltä, että minä määritän nimeäni enemmän kuin nimi minua. Siis omasta mielestäni nimeni on semmosen hiljaisen ja nätin seinäkukkasen nimi, mutta en näe itseäni oikein tuollaisena tyyppinä. En nyt ole kiroileva rääväsuukaan, vaan jotain tuolta väliltä. Nimi on kuitenkin vain sarja kirjaimia ja nimiin liittyvät ennakkokäsitykset muuttuvat ajan kuluessa, kun niitä kantavat ihmiset vaihtuvat. Terveellä itsetunnolla varustettu lapsi kantaa kyllä nimensä ja parhaimmassa tapauksessa määrittää sen uudelleen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän