Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva. Luulin, että tänään on keskiviikko. 3 lasta lähti kouluun..

Vierailija
10.10.2013 |

Herätin lapset väärään aikaan. Tarkastan aina lasten reput, että niissä on oikeat kirjat mukana ja marmatin, että kylläpäs nyt on turhia kirjoja kannettavana ja kotiin olisi jäänyt sitä ja tätä. Tungin vielä sisäliikuntavälineet yhdelle mukaan, vaikka liikuntaa oli siis jo eilenkin. Lapset yrittivät inttää vastaan, mutta vastustus oli niin heikkoa, etten edes rekisteröinyt niiden olevan oikeassa.

Katsoin, että ekaluokkalaisella olisi tänään ollut pitkä päivä ja kouluun pitäisi ottaa välipala mukaan. Ja tajusin, ettei se ollut ottanut välipalaa. Lähdin vauvan kanssa viemään välipalaa koululle. Ekaluokkalainen ihmetteli ja sanoi, ettei se olisi tarvinnut. Ja minä läksytin, että tottakai on pakko syödä välipalaa!

No, nyt kotona sitten jotenkin ykskaks tajusin, että tänään on jo torstai.

AARGH.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsilla on kaikki väärät kirjatkin repussa. Nyt tulee paljon muikkareita ja sehän ei ole äidin syy. Meillä opettajat jaksavat aina jankuttaa, että oppilaan pitää itse huolehtia, äitiä ei voi syttää.

Vierailija
2/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi opettajille ilmoittaa, että oli ihan oikeasti äidin syy. Saa ainakin lapset nähdä, että aikuiset kantavat vastuunsa mokistaan ja että heidän puoliaan pidetään tiukoissa tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut! Olen laittanut lapset kouluun liian aikaisin kun muistin päivän väärin :) Pyydät iltapäivällä heiltä anteeksi. Samalla tavalla olen touhottanut vauva sylissä ja 2v aamupala pöydässä höösäten.

Sitä se on kun koittaa tehdä parhaansa. Olet super äiti!

Vierailija
4/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mitä? Mitäpä jos Ap opettaisit lapsillesi vastuullisuutta omasta itsestään..

Vierailija
5/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jo opettajille viestiä. Lapset hoitavat asiansa todella mallikkaasti, välillä meinaavat unohdella jotain liikuntavälineitä tai kirjoja vääriin paikkoihin, jos on lukenut esimerkiksi kokeisiin muualla kuin omassa huoneessaan. Ihmettelinkin, mistä tällainen massiivinen väärien kirjojen pakkausepidemia johtui. 

Aina mietin, miten ihmeessä lapset pärjäisivät, jos menisinkin joskus töihin. Miten heräävät aamulla ja pääsevät oikeiden tavaroiden kanssa kouluun. Ilmeisesti pärjäisivät erittäin hyvin, jopa paremmin kuin nyt äidin valvonnan alaisena..

ap

Vierailija
6/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt tiedä onko hän superäiti. 3 lasta koulussa, joten esikoinen on jo isompi. Tuntuu aika oudolta, että äiti tarkistaa edelleen reput joka aamu. Eikö lapset pysty huolehtimaan itse mistään? Vai onko äiti joku pirttihirmu, joka päättä kaikesta aina? Tuollaiset lapset ovat yläasteellakin niitä, jotka syyttävät äitiä, kun ovat unohtaneet kirjansa kotiin eli äiti tekee karhunpalveluksen lapsilleen.

Vierailija
7/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:16"]

En mä nyt tiedä onko hän superäiti. 3 lasta koulussa, joten esikoinen on jo isompi. Tuntuu aika oudolta, että äiti tarkistaa edelleen reput joka aamu. Eikö lapset pysty huolehtimaan itse mistään? Vai onko äiti joku pirttihirmu, joka päättä kaikesta aina? Tuollaiset lapset ovat yläasteellakin niitä, jotka syyttävät äitiä, kun ovat unohtaneet kirjansa kotiin eli äiti tekee karhunpalveluksen lapsilleen.

[/quote]

Ovat pieniä koululaisia kaikki. En nyt kerro tarkemmin ikiä, paljastuisin vielä :) Syyllistyn kyllä jatkuvasti siihen, että hoidan asioita heidän puolestaan. Tiedostan sen ja siksi enää tarkistan reput, enkä pakkaa niitä.

ap

Vierailija
8/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin, mistä tällainen massiivinen väärien kirjojen pakkausepidemia johtui.

Aina mietin, miten ihmeessä lapset pärjäisivät, jos menisinkin joskus töihin. Miten heräävät aamulla ja pääsevät oikeiden tavaroiden kanssa kouluun. Ilmeisesti pärjäisivät erittäin hyvin, jopa paremmin kuin nyt äidin valvonnan alaisena..

Nooo, älä ny! =D. Tää oli kyllä aamun hauskin aloitus. =)

Vierailija
9/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sit taas nykyään niin väsynyt kun vauva on valvottanut viimeiset 8kk, että isommat lapset on jo ajat sit huomanneet et mun sanomisiin ei voi luottaa ja että itse on huolehdittava omista asioistaan, jos haluaa että on oikeana päivänä harrastuksissaan tai kouluun tarvitaan evästä tai liikkavarusteita ym. No oppivatpahan itsenäiseksi vaikka aika usein huono omatunto onkin. Kaipa tää vielä joskus helpottaa ja munkin aivotoiminta taas käynnistyy.

Vierailija
10/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:13"]

Öö mitä? Mitäpä jos Ap opettaisit lapsillesi vastuullisuutta omasta itsestään..

[/quote]

Niillähän oli oikeat kirjat laukuissa ja panivat hanttiin, mutta ap. vaan sekoili.

Vierailija
11/11 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin miehenikin luuli että on keskiviikko, ja saimme aamulla melkein kinan aikaiseksi aikatauluistamme kun oli väärässä päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän