Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytölle nimeksi MILA MATILDA, mielipiteitä?

Vierailija
10.10.2013 |

Miltä kuulostaa/mitä mielleyhtymiä herättää? :)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas kivaa jengiä lyttäämässä nimiä. Mila on ihana nimi, samoin matilda. Mulla on itselläni myös hiukan erikoinen nimi ja se on kyllä etuna, kun haluaa jäädä ihmisten mieleen. Mila varmaan muistetaan myös hyvin.

Vierailija
22/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas kivaa jengiä lyttäämässä nimiä. Mila on ihana nimi, samoin matilda. Mulla on itselläni myös hiukan erikoinen nimi ja se on kyllä etuna, kun haluaa jäädä ihmisten mieleen. Mila varmaan muistetaan myös hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle Milasta Ukraina tule mieleen vaan Balkan. 

Vierailija
24/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milda Matilda tulee mieleen :)

Vierailija
25/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mila Matilda on ihan ok nimi, mutta 19 ehdottama Mila Matleena ois vielä parempi.

Munkin mielestä Mila on parempi kuin Milla, joka ei kyllä myöskään ole paha nimi.

Vierailija
26/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:12"]

[/quote]Ei pidä kysyä jos ei halua muiden mielipiteitä kuulla.

Vierailija
27/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiasioista ei voi kiistellä tai siis todellakin voi, mutta ei kannata kun kukaan ei ole oikeammassa kuin joku toinen. Minäkään en jostain syystä pidä Mila nimestä, en tiedä miksi. Mutta ei kaikki pidä minunkaan lapseni niemstä. Näin se menee, laita lapsellesi nimi josta pidät vaikka se saisi av-mamman yrjöämään näppikselleen.

Vierailija
28/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Mila on kiva nimi, tulee mieleen luistelija Mila Kajas.

Kuitenkin Mila Matilda on minusta liian lähellä Milla Magiaa, kuten muutkin Ma-alkuiset toiset nimet. Itse vaihtaisin siis toisen nimen, vaikka:

Mila Sofia

Mila Serafiina

Mila Seelia

Mila Lyydia

Mila Tuulia

Mila Justiina

Mila Kristiina

Mila Eerika

Eikö suvusta löydy kivaa toista nimeä?

Vierailija
29/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilda ihan kiva. Mila tylsääkin tylsempi.

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 09:28"]

Miltä kuulostaa/mitä mielleyhtymiä herättää? :)

[/quote]

Vierailija
30/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Mila! Upea, kaunis ja kansainvälinen nimi. Olette tehneet hienon valinnan. Sillä toisella nimellä ei varmaan ole niin isoa merkitystä, joten laittakaa ihan se, mikä parhaimmalta tuntuu. Mila on kiva hoidossa ja koulussa, kun niitä ei ole (ainakaan) vielä kovin paljoa. Kaikki tietävät heti kuka kyseessä, eikä tarvita sukunimeä. Toisin on sitten elloilla ja emmoilla...

Vierailija
31/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhentäkää entisestään ja laittakaa

Mi

Vierailija
32/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:02"]

Lyhentäkää entisestään ja laittakaa

Mi

[/quote]

Ja tuosta vielä kun jättää ii:n pois.. 

Vierailija
33/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mielleyhtymä, joka nousee on se, että Milan toinen vanhempi on varmaan venäläinen. Tai sitten perheessä muuten sympataan venäläistä kulttuuria.

Itse en Mila-nimestä kamalasti tykkää, tuntuu, että siitä puuttuu jotain... Millastakin tykkäisin enemmän. Mutta muuten tuo on aika hajuton, mauton, väritön, intohimoja herättämätön perusperusnimi. Ihan ok. Ei pöllömpi. Mutta ei mikään kaikista ihanin ikinä ja nerokkaasti keksittykään.

Vierailija
34/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:33"]

Ainoa mielleyhtymä, joka nousee on se, että Milan toinen vanhempi on varmaan venäläinen. Tai sitten perheessä muuten sympataan venäläistä kulttuuria.

Itse en Mila-nimestä kamalasti tykkää, tuntuu, että siitä puuttuu jotain... Millastakin tykkäisin enemmän. Mutta muuten tuo on aika hajuton, mauton, väritön, intohimoja herättämätön perusperusnimi. Ihan ok. Ei pöllömpi. Mutta ei mikään kaikista ihanin ikinä ja nerokkaasti keksittykään.

[/quote]

Mistä assosiaatio pelkästään slaavilaisuuteen? Sitäpaitsi venäjällä on korkeatasoista kulttuuria, joten sen symppaaminen on pelkästään positiivista!

Mila-nimeä on paljon myös jenkeissä ja Australiassa, mutta ehkä tälle palstalle on tutumpaa itämaiden nimet ja kulttuurit.

Sinällään nimestä saa mielipiteensä lausua, kun sitä on kerran kysytty.

Vierailija
35/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mila on kiva nimi!

Se ei ole mikään harvinainen, yli 1600 suomalaista on nimetty Milaksi 40- luvulta lähtien.

Milan katsotaan tulleen Emilia-nimestä, jotkut epäilevät Ludmilasta mutta ukrainalainen se ei ole. 

Palstalla liikkuu nyt tosi outoa porukkaa, kun pitää haukkua ihan normaali nimi ja väntää siitä jotain outoa.

Mila Matilda on kiva nimi. Itse en niin kovasti välitä Matildasta, joten ehdotan

Mila Marikki

Mila Linnea

Mila Mariel

Mila Marianne

Vierailija
36/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:33"]

[/quote]

Mistä assosiaatio pelkästään slaavilaisuuteen? Sitäpaitsi venäjällä on korkeatasoista kulttuuria, joten sen symppaaminen on pelkästään positiivista!

Mila-nimeä on paljon myös jenkeissä ja Australiassa, mutta ehkä tälle palstalle on tutumpaa itämaiden nimet ja kulttuurit.

Sinällään nimestä saa mielipiteensä lausua, kun sitä on kerran kysytty.

[/quote]

En mä tiedä, miksi, mutta mun mielestä Mila-nimi yhdistyy slaavilaisuuteen todella. En mä sano, että onko se negatiivista vai positiivista, mun mielestä ei kumpaakaan. Itse en ihan heti olisi antamassa omalle lapselle kuitenkaan nimeä Vladimir tai Svetlana. Samoin en antaisi Milaakaan. Mutta ei niissä niminä mitään vikaa ole. Itse vaan en antaisi. Sen sijaan voisi antaa nimeksi esim. Konstantin, koska nimi esiintyy suvussa.

Ehkä yhdistyminen venäläisiin johtuu siitä, että tunnen pari venäläistaustaista Milaa, mutten yhtään amerikkalaista Milaa esim. Mila Kuniskin alunperin Ukrainasta kotoisin.

Tässä nyt kysyttiin eri ihmisten mielipidettä ja mielleyhtymiä nimistä. Tämä oli se, mikä spontaanisti nousi mieleen. No can do. Voisinhan tietty sanoa, että jos olisin ap ja mulle olisi noussut tuo nimi mieleen, niin sitten mä pitäisin sitä parhaana ikinä. Mutta mitä hyötyä siitä on?

Mutta tuskin Mila Matilda sitten hänestäkään on paras nimi ikinä, koska jos olisi, ei hän täällä kyselisi siitä muiden mielipiteitä.

Matilda on nimenä ihan jees, mutta nyt niin yleinen, että jo aika tylsä.

Vierailija
37/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Emiliasta aletaan nimiä johtaa, niin mites olisi Milia? Ilia? Emila? Emi? Aili? Meili? Meilia? Eila? Aile? Miila? Leia? Melia? Lima? Limia? Almi?

Vierailija
38/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:55"]

Jos Emiliasta aletaan nimiä johtaa, niin mites olisi Milia? Ilia? Emila? Emi? Aili? Meili? Meilia? Eila? Aile? Miila? Leia? Melia? Lima? Limia? Almi?

[/quote]

Miksi pitäisi Emiliasta vääntää ehdottamiasi nimiä? Ap kysyi mielikuvaa Mila Matildasta.

Vierailija
39/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava nimi, ja ap:n kirjoitus vaikuttaa siltä, että asiasta on puoliksi päätetty.

Mutta alkoipa taas ärsyttää se, että netti on netti. Normaalisti homman pitäisi mennä niin, että tällaiselta palstalta voisi hakea hyväntuulisen viimeisen varmistuksen sille, että valittu nimi on kiva. Eli selkääntaputtelua ja onnitteluja hyvästä valinnasta.

Mutta ei, koska netti on tosiaan netti, niin eihän tällaista iloa voi kenellekään tuntemattomalle suoda. Pitää saada v*ttuilla ja kuvainnollisesti oksentaa toisen päälle, ihan huvikseen. Erittäin tympeää touhua.

Tällaisista viesteistä tulee vain tympeä olo. Jos kirjoittaja suvaitsee, niin voisitko kertoa, tuleeko näistä hyvä olo vai mikä on syynä. Ähähä, pahoitanpa huvikseni toisten mielen.

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:11"]

Ap, olet itse täysjuntti. Nimeä se penikkasi Milaksi ja laita muiden Jadejen, Jessicoitten, Aavojen ja Ellojen joukkoon.

[/quote]

Vierailija
40/56 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä suomalaisiakin Mila-nimisiä, ja yksi kovassa nosteessa julkisuudessa jäätanssiohjelman myötä. Eli tietenkin ex-taitoluistelija Mila Kajas, jolla on ihan hyvä imago jne. eli ei ole ainakaan "nimeä pahentanut".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi