Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän vuoksi monet kannattavat sosiaalituen vastikkeellisuutta

Vierailija
10.10.2013 |

Joo, onhan se kivaa, että joillain on aikaa pelailla ja nukkua päivät pitkät.

http://tuima.fi/?p=6426

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka kuvittelette, että valtaosa työttömistä olisi tuon Tatun kaltaisia - olisitteko itse?

Vierailija
2/10 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöhön ei ohjata riittävästi resursseja, jotta asiakkaiden motivoiva tapaaminen olisi mahdollista. Välttämätön toimeentulo jokaiselle on perustuslaillinen oikeus, jonka osa kokoomuslaisista haluaa romuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 08:07"]

Sosiaalityöhön ei ohjata riittävästi resursseja, jotta asiakkaiden motivoiva tapaaminen olisi mahdollista. Välttämätön toimeentulo jokaiselle on perustuslaillinen oikeus, jonka osa kokoomuslaisista haluaa romuttaa.

[/quote]

Niimpä, tyttö ei päässyt pajalle elokuussa, heinäkuun oli suljettu, sai sossu tukea elokuun 15pv heinäkuun ja elokuun tuen 600, sai maksettua vuokrat kuitenkin. Nyt pääsi pajalle 1.9, ja sossutukea ei ole tullut sitten ollenkaan ja vielä2 viikkoa + käsittelyaika. Lokakuun vuokra, puh, netti kaikki maksamatta. Olen lähettänyt ruokapaketteja. Tytön isä ollut syyskuusta asti sairaalassa, itse sain muutaman pätkän töitä mutta tili tulee vasta 15pv 10. Syö roskista löytämiä ruokia. Kait suomessa on vielä ilmainen terveydenhoito. Mulla menee pariviikkoa ennenkuin saan soviteltuna päivärahaa, pätkien takia. Jos jollakin työpaikan omistavalla käy tämä kateeksi, täytyy olla seko.

Vierailija
4/10 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia tuntuu vihastuttavan nämä vuodesta toiseen tuilla elävät. Minua ne enemmänkin säälittävät, ei ole kovin hääviä elämää tuollainen. Ei perusturvan pitäisi olla vastikkeellista, mutta jonkinlaista järjestelmämuutosta tarvittaisiin, että nämä suurimmassa syrjäytymisriskissä olevat saisivat enemmän apua ja että tätä ongelmaa saataisiin ehkäistyä jatkossa.

Minua myös mietytyttää, että kuinka moni vuodesta toiseen toimeentulotuen varassa elävistä on oikeasti liikkeellä tuolla asenteella. Se, että ihminen sanoo ettei aio koskaan mennä töihin ja haluaa elää minimirahoilla kertoo jo itsessään, että jotain isoja ongelmia siellä taustalla on. Ja kuinka moni sanoo niin vain sen takia, että ottavat mielummin vastaan ihmisten vihan kuin säälin?

Vierailija
5/10 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukihan on jo vastikkeellista joillekin ihmisille.500 päivää kun olet työttömänä,niin toimenpiteet alkavat.Itsekin olen orjatöissä.

Vierailija
6/10 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 07:32"]

Te, jotka kuvittelette, että valtaosa työttömistä olisi tuon Tatun kaltaisia - olisitteko itse?

[/quote]

Tämäkö se asia on, miksi työttömyysrahan vastikkeellisuutta ei saisi kannattaa? Kun kuvitellaan, että vastikkeellisuuden kannattajat luulevat kaikkia työttömiä tuollaisiksi elämäntapatyöttömiksi?

Mutta eihän se nyt niin mene. Totta kai suurin osa työttömyydestä on sitä ihan normaalia työsuhteiden välissä olevaa työttömyyttä. Ja kyllä on ihan oikein, että tuollaisiin elämän notkokohtiin saa hyvinvointivaltiossa tukea.

Mutta kun nuo Tatutkaan eivät ole mitään yksittäistapauksia. Kaikki eivät ole pelailevia nuoria vaan monenlaisia tyyppiryhmiä mahtuu joukkoon. Näitähän tässä halutaan aktivoida. Sillä ei ole oikein, että jotkut joukot luikertelevat tuilla eteenpäin, vain koska työelämä ei "innosta" tai vain koska ei haluta laittaa lapsia päiväkotiin tai vain koska ei enää "kannata" päivittää osaamistaan, kun ikääkin on jo yli 50 v.

Kukaan ei kuitenkaan kuvittele, että koko työttömisen joukko olisi näitä luikertelijoita. Jos näiden ihmisten aktivoimiseksi on parempia konsteja, niin ministereille vaan viestiä.

Vierailija
7/10 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän loppuviimeksi vika ole tuossa jätkässä vaan siinä, ettei kukaan valvo myöntämisen jälkeen onko tuelle perustetta.

Onhan tuossakin osaltaan vastikkeellisuutta, eli osallistuminen kursseille, mutta kukaan ei valvo jos jättää menemättä jne. ja rahat tulevat silti.

Eri juttu sitten on se, miten yleistä tuollainen paskan laiska elämä on, ja miten ylpeänä ihminen voi peiliin itseään aamuisin katsella. Tai vanhempiaan silmiin.

Vierailija
8/10 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tyyppi, hyvä esimerkki. Eikä ainoa laatuaa. Ja noiden lisäksi on esimerkiksi nää "kotirouvat", jotka haluaa jatkaa lapsen kotihoitoa kotihoidon tuen jälkeenkin. Siinä vain työkkäriin ja töitä välttelemään, mikä ei ole lainkaan vaikeaa varsinkaan jossain muuttotappiopaikkakunnilla, missä töitä ei ole edes työhaluisille tarjolla.

Vierailija
9/10 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihmisiä kutsutaan syrjäytyneiksi, miksi kukaan kadehtisi heitä?

Vierailija
10/10 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketäänkö ei ihmetytä tuon jutun julkaisuajankohta? Propagandaa ja aivopesua, jolla tietoisesti luodaan työttömästä henkilöstä mielikuvaa (vaikka tämä yksittäistapaus varmasti totta onkin).

Terveisin työtön, joka 1kk työttömyyden jälkeen on menossa 2kk pätkätyöhön (-500 €/kk aiempaan palkkaan ja vakituisiakin paikkoja olisi saatavissa jos malttaisi lorvia kotona odottamassa) jotta ei olisi työtön. Ja sitten taas uudestaan töitä etsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi