Olenko turhaan mustasukkainen exästä?
Tai paremminkin, vertailenko itseäni turhaan mieheni exään? He muuttivat yhteen n. kuukauden seurustelun jälkeen (tämä suhde kesti korkeintaan puoli vuotta), mutta minulla ei ole avainta mieheni luokse vielä vaikka olemme olleen yhdessä pari kuukautta. Mies on kyllä sanonut monesti, että saan avaimen jos haluan, mutta eikö hänen pitäisi antaa se pyytämättä?
Toinen asia: Kinastellaan miehen kanssa melko usein. Kerran yhden riidan aikana kysyin, kuinka usein hän riiteli exänsä kanssa, niin mies vastasi, että ei läheskään näin paljon. Vaikka tuosta on jo kuukausi aikaa, niin edelleen välillä tekisi mieli raivota miehelle, että jos exä sitten oli niin paljon parempi ihminen, niin ottaisi hänet takaisin.
Vertailenko siis turhaan miehen exään vai onko aihettakin? Mies on kyllä sanonut että ei exäänsä takaisin halua, eivätkä he ole tekemisissäkään olleet kuin korkeintaan joskus samassa porukassa (sama kaveripiiri), viimeksi näkivät kahdestaan silloin kun nainen kävi hakemassa viimeiset unohtuneet tavaransa miehen luota meidän jutun alussa.
Kommentit (28)
Ja sun ikä oli? Mun 15v suhtautuu ihmisiin ja maailmaan kypsemmin kuin sinä. Ja tuntee itsensä paremmin.
Ja lisään vielä, että mies otti aina tämän naisen mukaansa joka paikkaan, minua ei ole ottanut esim. Vanhempiensa luokse kuin kerran. Ja toki he muutenkin varmasti viettivät paljon enemmän aikaa kun naisella oli avain..
- Ap
Olette olleet yhdessä pari kuukautta ja riitelette jo nyt paljon. Eikö se kerro, että ette sovi yhteen? Tuossa vaiheessa teidän pitäisi olla ihan head over heels ihastuneita toisiinne ja nähdä kaikki ruusunpunaisessa valossa.
Palataan avainasiaan ja muuhun parin vuoden kuluttua, jos se on enää ajankohtaista.
Mies haluaa näköjään syystäkin mennä hitaasti, eikä esittele sekopäistä nyxää kaikille ja muuttaa heti yhteen.
Rauhotu.
Miten sä edes tiedät siitä exästä noin paljon?
Ei ole nyt ollenkaan järkevällä pohjalla toi suhde. Ihan leikkimiseltä kuulostaa (ainakin sinun osaltasi). Eikö tärkeintä ole keskittyä siihen mitä teillä on huolimatta siitä mitä aikaisemmin oli?
Et taida olla valmis parisuhteeseen.
Kuulostat kyllä erittäin mustasukkaiselta ja raskaalta ihmiseltä.
Miksi ihmeessä se exä pitää vetää mukaan? Exät on exiä ja niistä on turha päätään vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, että mies otti aina tämän naisen mukaansa joka paikkaan, minua ei ole ottanut esim. Vanhempiensa luokse kuin kerran. Ja toki he muutenkin varmasti viettivät paljon enemmän aikaa kun naisella oli avain..
- Ap
Parin kuukauden seurustelulla en itse edes kehtaisi vielä näyttäytyä toisen osapuolen vanhemmille. Vasta sitten, kun seurustelu on vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa näköjään syystäkin mennä hitaasti, eikä esittele sekopäistä nyxää kaikille ja muuttaa heti yhteen.
Rauhotu.
Miksi mies sitten edes sanoo haluavansa minun kanssani vakavaa, eikä yritä saada exäänsä takaisin, jos hän oli niin kiva ihminen ja minä en.
- Ap
En jaksais sun kaltasta kyttääjä sekuntiakaan
Monta vuotias olet? Eihän kukaan aikuinen käyttäydy noin...
Aikuisuuteen kuuluu hyväksyä toisen menneisyys. Teini AP voisi harkita vaikka terapiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhotu.Miksi mies sitten edes sanoo haluavansa minun kanssani vakavaa, eikä yritä saada exäänsä takaisin, jos hän oli niin kiva ihminen ja minä en.
- Ap
Siis onko mies sanonut että exä oli kiva ja sinä et?
Itsetuntosi on olematon ja omaat sairaita oletuksia.
Hae hoitoa tuohon.
Miksi koet itsesi kaikkia muita huonommaksi ja oletat asioita?
Fiksu mies jättää sut jossain vaiheessa. Ei eksien tai muiden takia, vaan sen takia että on raskasta elää turhien syytäksien ja oletusten kanssa.
Hae oikeasti apua tuohon.
Olet. Sonuna eroaisin ja alkaisin miettimään miksi suhtaudut noin.
Onko sitten vielä myöhäistä yrittää korjata asioita?
- Ap
Mies oppi viime kerrasta ettei suhteessa kannata hätiköidä. Nyt etenee sitten sinun kanssasi hitaammin ja käytöksestäsi päätellen mies on tehnyt oikean ratkaisun.
Pitäisikö tehdä niin, että en enää puhu miehelle avaimen antamisestä, enkä exästä, enkä enää edes ehdota näkemistä jos hän ei itse ensin ehdota, tai muutenkaan laita viestiä/soita? Niin en ainakaan ole sekopäinen. Vaan suhtaudun enemmän hälläväliä asenteella.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten vielä myöhäistä yrittää korjata asioita?
- Ap
Ei tietenkään, tehän vasta tutustutte toisiinne. Jos mies nauttii kanssasi olemisesta, kokee sen rentona, hauskana yhdessäolona, jossa on hellyyttä, seksiä, läheisyyttä mutta myös erillisyyttä (omat harrastukset, omat ystävät, omat menot), niin ihan varmasti hän haluaa jatkaa tutustumista sinuun.
Jos suurin osa ajasta on riitaa, sinä painostat, tulkitset hänen sanojaan ja tekemisiään tai tekemättä jättämisiään, tuppaudut mukaan vanhemmille ja ehkä muihinkin menoihin - mitäpä luulet hänen haluavan? Luultavasti hän alkaa kokea alkavan parisuhteenne hänen elämänlaatuaan huonontavana vaihtoehtona.
Äläkä itsekään luovu omista menoistasi ja kavereistasi vaikka juuri nyt olisit kuinka ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tehdä niin, että en enää puhu miehelle avaimen antamisestä, enkä exästä, enkä enää edes ehdota näkemistä jos hän ei itse ensin ehdota, tai muutenkaan laita viestiä/soita? Niin en ainakaan ole sekopäinen. Vaan suhtaudun enemmän hälläväliä asenteella.
- Ap
Älä puhu avaimen antamisesta äläkä todellakaan eksästä. Ole nainen, jonka kanssa mies haluaa olla, koska sinun kanssasi on hyvä olla.
Tottakai sinulla on oikeus ehdottaa tapaamista ja ilmaista avoimesti, että sinä haluaisit tehdä viikonloppuna jotain yhdessä. Sitten jos huomaat, että se olet aina sinä, joka ottaa yhteyttä, kannattaa kokeilla kuuluuko miehestä mitään jos sinä et soita tai laita viestiä.
Voi elämä.