Asunnolle hinnaksi 1 euro -> tarjouksia otetaan vastaan
Miten suhtautuisit, jos asunnon hinnaksi olisi ilmoitettu 1 euro, ja ilmoituksessa sanottaisiin, että tarjouksia otetaan vastaan? Lähtisitkö neuvottelemaan (siis jos asunto olisi sopiva) vai ärsyyntyisitkö ja hylkäisit saman tien?
Meillä on asunto hinnoiteltu alueen hintatason mukaan. Olisimme kuitenkin valmiita myymään edullisemmin ja tuli tällainenkin keino mieleen. Joskus olen kuullut että yksityiseltä ostaessaan ihmiset eivät "kehtaa" tehdä tingittyä tarjousta, kehtaisivatkohan näin?
Kommentit (9)
No onhan esim. Kiinteistömaailmalla sellainen vaihtoehto myyntitavaksi kuin Tarjouskauppa
jos asunnon hinnaksi on ilmoitettu 1 euro ja joku tekee tuolla summalla tarjouksen, niin teidän on se varmaankin hyväksyttävä? Ettei vastapuoli rupea syyttelemään jostain sopimusrikkomuksesta.
Joo, tämä vastaisi tarjouskauppaa, mutta omistajan itse toteuttamana. Ja sikäli erilainen tarjouskaupasta, että siinä lähtöhinta on aika lähellä lopullista kauppahintaa. Tässä annettaisiin ostajan valita, mitä lähtee tarjoamaan.
Tarjouksia ei tarvitse hyväksyä, vaikka hintapyyntö olisi ylittynyt. Näin aina asuntokaupassa.
Ärsyttää kaikenlainen pelleily asuntokaupassa. Asiallinen ja realistinen hinta heti asunnolle ilman mitään tarjouskauppaa. Asunnon osto on hiukan eri asia kuin pipon huutaminen huutonetistä. Ellei kohteenne ole todella houkutteleva, saatte joka tapauksessa tarjouksia pyyntihintanne alapuolelta ja siitä sitten neuvottelemaan asiallisten tarjousten tekijöiden kanssa. Tarjousten tekijöilläkin on hyvä olla järki päässä!
Ärsyttää kaikenlainen pelleily asuntokaupassa. Asiallinen ja realistinen hinta heti asunnolle ilman mitään tarjouskauppaa. Asunnon osto on hiukan eri asia kuin pipon huutaminen huutonetistä. Ellei kohteenne ole todella houkutteleva, saatte joka tapauksessa tarjouksia pyyntihintanne alapuolelta ja siitä sitten neuvottelemaan asiallisten tarjousten tekijöiden kanssa. Tarjousten tekijöilläkin on hyvä olla järki päässä!
No kiertäisin kaukaa ne Kiinteistömaailmankin tarjouskaupat. En jaksaisi leikkiä mitään arvausleikkejä ja pomputella tarjouksia eestaas tällaisessa asiassa.
Pelleilyä ja asunnossa on jotain vikaa
En lähtisi pelleilemään. Jos ei hintaa kerrota heti kättelyssä niin saisi olla minun puolesta.