Kuuluuko lamppujen vaihto vuokralaiselle?
Vai voiko soittaa huoltomiehen jos kylpyhuoneen lamppu (loisteputki) sammuu js en osaa sitä itse avata (vanhanaikainen ja ruuvit todella tiukassa?)
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen loisteputken kuvun irrotukseen mitään meisseliä tarvita, hyvin on aina lähtenyt ihan käsin vaan. Parempi niin kuin alkaa jollain meisselillä kampeamaan, hajottaa vaan vielä sen kuvun vahingossa.
Pitäisi lähteä käsin, mutta vanha ja siksi kellertävä ja hauras kupu saattaa hajota käsiin. Eihän se toki vuokralaisen syy ole eikä maksettavaksi jää, mutta uuden kuvun metsästys voi olla oma työnsä, ja saattaa kuulua talonyhtiölle.
Kokemuksen rintaäänellä, kaverille kävi näin. Ja kupua siis etsittiin kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa asunnossa jossa olen asunut on kyllä ollut vessassa valmiina loisteputkilamppu, ei ole itse tarvinnut hommata. Ottaako ihmiset yleensä ne muuttaessa mukaan sitten, kun kerran kuuluvat vuokralaiselle?
Kyllä minä olen aina ottanut kaikki polttimot jokaisesta lampusta mukaani pois muuttaessani.
Hyi mikä kitupiikki. Onko muka asunnoista aina puuttuneet polttimot kun muutit sisään? Ei, joten olet myös varas.
Mielisairaalan laitosmies hoitaa. Älä koske!
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen loisteputken kuvun irrotukseen mitään meisseliä tarvita, hyvin on aina lähtenyt ihan käsin vaan. Parempi niin kuin alkaa jollain meisselillä kampeamaan, hajottaa vaan vielä sen kuvun vahingossa.
Yrita vaan repiä käsin jos kaksi ruuvia tiukasti kiinni :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa asunnossa jossa olen asunut on kyllä ollut vessassa valmiina loisteputkilamppu, ei ole itse tarvinnut hommata. Ottaako ihmiset yleensä ne muuttaessa mukaan sitten, kun kerran kuuluvat vuokralaiselle?
Niin mullakin mutta nyt se alkanut vilkkua. Tämä on vanha talo ja loisteputki on tiukasti kiinni ruuveilla. En tiedä mitä teen
T. ApEi loisteputket ole ruuveilla kiinni, vaan ne lähtevät kiertämällä irti.
Ota yhteys vuokranantajaasi ja pyydä ohjeita, sillä hän/se on lampun omistaja.
Tämä on 60 luvun talo ja ruuvit päässä
Missä päässä? Loisteputkenko?
Vai etkö saa lampun suojusta irti? Onko sinulla ruuveihin sopiva meisseli?
Lampun suojuksen päässä siis. SItä kupua en saa irti kun tiukasti kiinni kahdella ruuvilla. Koitin jollain meisselillä muttta taisi olla vääranmallinen....
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joskus kysynyt huoltoyhtiöstä apua kun en kertakaikkiaan keksinyt, miten eteisen kattovalaisimen kupu irrotetaan lampun vaihtoa varten. Toisella kertaa juurikin vessan halogeeni piti vaihtaa ja siinäkin katsoin aiheellisemmaksi kysyä kuin alkaa itse särkeä kiinnityssysteemejä. Molemmilla kerroilla huolto kävi lamput vaihtamassa, veloituksetta. Tokikaan tämä ei tarkoita, että näin toimitaan kaikkialla.
Ihan sama juttu. En ymmärtänyt, miten kylppärin kattovalaisimen kuvun saa auki. Soitin huoltoyhtiöön, ja pyysin ohjetta, kun sitä ei ollut huoneiston huoltokirjoissa. Huoltomies tulikin paikalle, ja hoiti homman, ilmaiseksi. Itse asiassa toi vaihtolamputkin mukanaan, vaikka ei olisi tarvinnut. Hyvä palvelu.
soitatteko huoltomiehen vaihtamaan myös hieroma sauvanne patterit. olette kyllä tosi uusavuttomia. sitten ihmettelette kun vuokrat nousee. huoltomiehet ovat tehneet nuo ilmaiset hyvä hyvyyttään
Vierailija kirjoitti:
soitatteko huoltomiehen vaihtamaan myös hieroma sauvanne patterit. olette kyllä tosi uusavuttomia. sitten ihmettelette kun vuokrat nousee. huoltomiehet ovat tehneet nuo ilmaiset hyvä hyvyyttään
Voisin kokeilla vaihtaa jos uudenaikainen lamppu mut tuo on joku 60 luvun loisteputki pelottaa jos saan sähköiskun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kokeilla vaihtaa jos uudenaikainen lamppu mut tuo on joku 60 luvun loisteputki pelottaa jos saan sähköiskun
Uudet loisteputket on täsmälleen samanlaisia kuin ne oli jo silloin 60 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joskus kysynyt huoltoyhtiöstä apua kun en kertakaikkiaan keksinyt, miten eteisen kattovalaisimen kupu irrotetaan lampun vaihtoa varten. Toisella kertaa juurikin vessan halogeeni piti vaihtaa ja siinäkin katsoin aiheellisemmaksi kysyä kuin alkaa itse särkeä kiinnityssysteemejä. Molemmilla kerroilla huolto kävi lamput vaihtamassa, veloituksetta. Tokikaan tämä ei tarkoita, että näin toimitaan kaikkialla.
No, lasku on sitten mennyt taloyhtiölle, joten kaikki muutkin asukkaat ovat tuossa maksumiehenä. Mikään yritys ei tee töitä ilmaiseksi.
No jo on idiootteja liikenteessä. Omissa aikaisemmissa asunnoissa ei ole koskaan ollut loisteputkia. En osaisi vaihtaa ja kuullut että sen hajoaminen on jopa vaarallista? Mutta näköjään vastasyntyneestä asti pitäisi osata asiat mistä ei kokemusta ole ollenkaan.
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, mikä teitä ihmisiä täällä vaivaa? Ihan asiallinen kysymys ap:lta.
Joissain taloissa loisteputket ja lamput on helppoja ja yksinkertaisia vaihtaa itse. Kun taas toisissa, ne eivät edes aukea millään. Meidän taloyhtiössä edes huoltomies ei saa vaihtaa loisteputkia, vaan sen tekee sähkäri. Nämä on jotain design-valaisimia, joissa loisteputki on kiinni valaisimen johdoissa eikä niitä saa itse alkaa availemaan ja purkamaan.
Oikea vastaus on kysyä huollosta, tai isännöitsijältä. Valaisin voi olla vain jumissa, tai sitten sitä ei ole edes tarkoitettu asukkaan avattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, mikä teitä ihmisiä täällä vaivaa? Ihan asiallinen kysymys ap:lta.
Joissain taloissa loisteputket ja lamput on helppoja ja yksinkertaisia vaihtaa itse. Kun taas toisissa, ne eivät edes aukea millään. Meidän taloyhtiössä edes huoltomies ei saa vaihtaa loisteputkia, vaan sen tekee sähkäri. Nämä on jotain design-valaisimia, joissa loisteputki on kiinni valaisimen johdoissa eikä niitä saa itse alkaa availemaan ja purkamaan.
Oikea vastaus on kysyä huollosta, tai isännöitsijältä. Valaisin voi olla vain jumissa, tai sitten sitä ei ole edes tarkoitettu asukkaan avattavaksi.
Ei sellaista loisteputkea ole olemassakaan mitä ei tavallinen ihminen voisi ja saisi itse vaihtaa.
Älä ainakaan soita vuokranantajalle, tuo kuuluu ihan vuokralaiselle. Jos et itse osaa niin selvitä tai pyydä joku ammattilainen avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista loisteputkea ole olemassakaan mitä ei tavallinen ihminen voisi ja saisi itse vaihtaa.
Pitääkö laittaa kuva, vai haluatko tulla tänne paikanpäälle ihmettelemään?
Älkää hyvät ihmiset ikinä alkako tekemään mitään omin päin, kun on kyse sähköistä tai vesiputkista, jos ette ole ihan varmoja mitä olette tekemässä.
Aina saa ja pitää kysyä, jos ei tiedä. Muuten voi tulla iso lasku ja pahimmillaan mennä henki.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan soita vuokranantajalle, tuo kuuluu ihan vuokralaiselle. Jos et itse osaa niin selvitä tai pyydä joku ammattilainen avuksi.
Tottakai vuokranantajalle saa soittaa. Sehän on hänen asuntonsa ja hän on hyvin todennäköisesti itse hankkinut ne valaisimet sinne! Hän jos kukaan osaa kertoa, miten niihin vaihdetaan lamput ja mistä uuden voi ostaa. Ihan hullua pähkäillä tällaisia asioita itsekseen. Vuokra-asumisessa maksaa siitä, että tällaiset asiat hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset ikinä alkako tekemään mitään omin päin, kun on kyse sähköistä tai vesiputkista, jos ette ole ihan varmoja mitä olette tekemässä.
Aina saa ja pitää kysyä, jos ei tiedä. Muuten voi tulla iso lasku ja pahimmillaan mennä henki.
Se nyt vaan on fakta. Ei siinä ole mitään ihmettelemisen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina saa ja pitää kysyä, jos ei tiedä. Muuten voi tulla iso lasku ja pahimmillaan mennä henki.Se nyt vaan on fakta. Ei siinä ole mitään ihmettelemisen tarvetta.
Ihan selvästi se ei ole fakta, koska tässä talossa tämä asia on näin.