Mies käytti hyväkseni persoonallisuushäiriötäni.
Netissä tapaamani mies ja nyt ei usko että juttumme on loppu.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tunne- elämän epävakaus? Miten se voidaan määritellä? Itselleni iskettiin kyseinen leima iässä, jolloin sitä ei saisi edes diagnosoida ja olen kärsinyt sen seurauksista vuosikymmeniä. Dg on ehdottomasti väärä, mutta oikaisua ei suostuta tekemään. Kuulostaa aivan karmealta, että joku täällä rinnastaa minut johonkin psykopaattiin! Jos olisin psykopaatti, moni ympärilläni olisi kärsinyt minulle tekemistään asioista, mutta koska näin ei ole, vaan päinvastoin olen itse ollut se kärsijä, en voi käsittää tällaisia palsta- pätijöitä,jotka tuskin ovat lääketieteellisestä psykiatrian puolelta valmistuneet.
Itselleni on kirjattu ko piirteitä.
Ja todellakin olen itse ollut se kärsijä. Sellainen jota tunteettomammat ovat hyväksikäyttäneet.
Niin epävakaa ajattelee. Muut tekevät aina väärin. Vaikka tilanne on oäinvastainen.
Väität että minun kiusaaminen oli vain kuvitelmaa. Tai se että mieheni löi minua?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään en ymmärrä, kuinka se mies käytti ap:n tilaa hyväkseen?
Ei tietenkään käyttänyt. Mutta kun epävakaa kuvailee tunarointejaan ihmissuhteissa, niin käy noin. Epävakaa on ilmeisesti ensin päätä pahkaa rakastunut mieheen idealisointivaiheessa aluksi. On kuvitellut elämänsä prinssiä ja autuutta. Varmaankin heittäytynyt täysillä ja ns. antanut kaikkensa. Sitten miehelle on tullut työeste johonkin tapaamiseen tai on säikähtänyt epävakaan yli-innokkuutta jolloin tämä on kehitellyt saman tien jonkin pettämisnarratiivin ja haukkunut miehen lyttyyn. Yllättäen miestä ei ole sen jälkeen kahjo nainen enää kiinnostanut, joten on häipynyt vähin äänin. Nyt AP ei keksi muuta selitystä pettymykselleen kuin hyväksikäytön. Hän ei ole tehnyt virheitä vaan toinen oli paha. Ja sama toistuu taas seuraavassa suhteessa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tunne- elämän epävakaus? Miten se voidaan määritellä? Itselleni iskettiin kyseinen leima iässä, jolloin sitä ei saisi edes diagnosoida ja olen kärsinyt sen seurauksista vuosikymmeniä. Dg on ehdottomasti väärä, mutta oikaisua ei suostuta tekemään. Kuulostaa aivan karmealta, että joku täällä rinnastaa minut johonkin psykopaattiin! Jos olisin psykopaatti, moni ympärilläni olisi kärsinyt minulle tekemistään asioista, mutta koska näin ei ole, vaan päinvastoin olen itse ollut se kärsijä, en voi käsittää tällaisia palsta- pätijöitä,jotka tuskin ovat lääketieteellisestä psykiatrian puolelta valmistuneet.
Ja todellakin olen itse ollut se kärsijä. Sellainen jota tunteettomammat ovat hyväksikäyttäneet.
Niin epävakaa ajattelee. Muut tekevät aina väärin. Vaikka tilanne on oäinvastainen.
Väität että minun kiusaaminen oli vain kuvitelmaa. Tai se että mieheni löi minua?
No väitinkö? En tietääkseni. Epävakaa voisi olla lukematta rivien väleistä olemattomia hyökkäyksiä itseään kohtaan. Voisi, jos se ei olisi diagnoosin aihe.
Vierailija kirjoitti:
Ap, vaikka olisit kuinka epävakaa ja omituinen, niin vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mies löi, niin sehän on jo poliisiasia ja se etenee omalla tavallaan. Kiusaamisesta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, miten sitä voi käyttää hyväkseen? Yleensä nämä persoonallisuushäiriöiset käyttää hyväkseen kaikkia muita.
Tunne-elämältään epävakaa tarkoittaa juuri sitä.
Usein he tuntevat hyvin voimakkaasti ja kärsivät tästä.Eivät ole hyväksikäyttäjiä. Opiskele vähän ennen kuin oletat.
Juuri näin. Epävakailla on jatkuva pelko kaiken epäonnistumisesta ja siitä seuraavasta tunnereaktiosta.
Epävakaa tiedostaa kyllä tekemisensä ja kärsimys on sanoinkuvaamatonta mutta ei toimi tarkoituksenomaisesti. Psykopaatit / sosiopaatit / narsistiset tiedostavat myös ja toimivat tietoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, miten sitä voi käyttää hyväkseen? Yleensä nämä persoonallisuushäiriöiset käyttää hyväkseen kaikkia muita.
Usein he tuntevat hyvin voimakkaasti ja kärsivät tästä.Eivät ole hyväksikäyttäjiä. Opiskele vähän ennen kuin oletat.
Juuri näin. Epävakailla on jatkuva pelko kaiken epäonnistumisesta ja siitä seuraavasta tunnereaktiosta.
Epävakaa tiedostaa kyllä tekemisensä ja kärsimys on sanoinkuvaamatonta mutta ei toimi tarkoituksenomaisesti. Psykopaatit / sosiopaatit / narsistiset tiedostavat myös ja toimivat tietoisesti.
Mun epävakaa mies petti mua, ei kuulemma voinut mitään sille, koska koki salamarakastumisen. Sivusuhdenainen jätti ja seurauksena oli kuukausien mökötys ja osallistumattomuus perheen pyörittämiseen, munhan toki piti jaksaa petettynä miehenkin edestä, koska miehellä oli niin kovaa.
Lopulta kyllästyin ja päätin erota. Ex-mieheni on kostanut eroa minulle nyt jo 10 vuotta, sillä hän on uhri ja minä julma, kun jätin jo kerran samana vuonna jätetyn miehen.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa persoonallisuushäiriö on just tommonen vainoharhainen, että se TOINEN on pahis, hyväksikäyttäjä ja tahallaan ilkeä kiusaaja, vaikka objektiivisesti katsoen epävakaa on pariskunnan ihmisperse. Epävakaa ja narsku on ne kaksi pershäröä jotka itse ovat täydellisiä ja kaikki muiden syytä, myös heidän oma huono käytöksensä on vain toisten triggeröimää ja siksi ihan ansaittua.
Pöljä, epävakaat ei tosiaan pidä itseään täydellisinä... Tutustuisit edes asiaan paremmin ennen kuin kirjoitat höpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HÖPÖ HÖPÖ! Psykopaatit/sosiopaatit/narsistit eivät tiedosta eivätkä toimi tietoisesti. He pitävät itseään uhreina ja kokevat muiden kohtelevan heitä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat psykopaatilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa persoonallisuushäiriö on just tommonen vainoharhainen, että se TOINEN on pahis, hyväksikäyttäjä ja tahallaan ilkeä kiusaaja, vaikka objektiivisesti katsoen epävakaa on pariskunnan ihmisperse. Epävakaa ja narsku on ne kaksi pershäröä jotka itse ovat täydellisiä ja kaikki muiden syytä, myös heidän oma huono käytöksensä on vain toisten triggeröimää ja siksi ihan ansaittua.
Pöljä, epävakaat ei tosiaan pidä itseään täydellisinä... Tutustuisit edes asiaan paremmin ennen kuin kirjoitat höpöjä.
Olen tutustunut liiankin hyvin. Epävakaa todellakin on se täydellinen osapuoli, kaikkiin ongelmiin ja konflikteihin syy on aina toisessa. Epävakaa on aina uhri. Syynä on epävakaan mustavalkoisuus kaikessa. Kaikki on täydellistä tai totaalipaskaa. Välimuotoja ei ole.
Ei epävakaa tosiaan pidä sillä lailla täydellisenä ihmisenä itseään, saattaa hyvinkin kallistua siihen totaalipaskan puolelle omakuvansa suhteen ainakin ison osan aikaa. Mutta viittasin noihin konflikteihin ja siihen, kuka teki mitäkin ja mistä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tutustunut liiankin hyvin. Epävakaa todellakin on se täydellinen osapuoli, kaikkiin ongelmiin ja konflikteihin syy on aina toisessa. Epävakaa on aina uhri. Syynä on epävakaan mustavalkoisuus kaikessa. Kaikki on täydellistä tai totaalipaskaa. Välimuotoja ei ole.
Ei epävakaa tosiaan pidä sillä lailla täydellisenä ihmisenä itseään, saattaa hyvinkin kallistua siihen totaalipaskan puolelle omakuvansa suhteen ainakin ison osan aikaa. Mutta viittasin noihin konflikteihin ja siihen, kuka teki mitäkin ja mistä syystä.
Tarkennan vielä. Epävakaa näkee esim. deittailukumppanin jonain ihmeellisenä ja täydellisenä. Itseään hän voi pitää totaalipaskana, kelvottomana. Hän on haltioissaan ja imarreltu täydellisen ihmisen kiinnostuksesta itseään kohtaan siihen saakka, kunnes jotain sellaista tapahtuu, mikä murentaa täydellisyyden kiiltokuvan. Vaikkapa toinen peruu tapaamisen tai sanoo jotain tyhmää. Ihan normaalia tavallisten ihmisten elämää siis, ei mitään vakavaa. Kuitenkin täydellisyyden kuvan murentuessa epävakaa kokee yhtäkkiä kauhean loukkauksen ja hyljätyksi tulemisen tunteen. Hänen oma käsityksensä itsestä sysipaskana potkaisee liikkeelle suorastaan vainoharhaisen ajatuksenkulun. Toinen onkin nyt hylkäämällä osoittanut inhoavansa sysipaskaa epävakaata ja tahallaan satuttanut, antamalla ymmärtää ja sitten vetämällä maton jalkojen alta. Oma tuska vääristyneen omakuvan ja hylkäämisen pelon vuoksi projisoituu toisen ihmisen tarkoitukselliseksi ja tahdonalaiseksi teoksi, jopa suunnitelmalliseksi kiduttamiseksi. Epävakaa ei (ilman terapiaa ja asian hyväksymistä) käsitä että hänen oma epävaka tunne-elämänsä on kaiken sen tuskan lähde ja syy, toinen ihminen ei ole edes syyllinen mihinkään väärään, saati että olisi sen tahallaan aiheuttanut. Tämä on epävakaan perusongelma ihmissuhteissa, läheisissä sellaisissa. Hän on täysin psykoottinen suhteessa oman tunne-elämänsä ailahteluihin ja edellä kuvatun reaktion jatkeeksi hän voi ryhtyä kostamaan armottomasti. Hän ei hallitse hetkellistä raivoaan tai pidemmän aikavälin väkevää vihaansa eikä harkitse tai rajoita millään lailla kostotoimenpiteidensä voimakkuutta eikä mieti seurauksiakaan juurikaan. Impulsiivisuus ja edesvastuuttomuus ovat päivän sana, kun psykoottinen harhakuvitelma toisen tahallisesta pahuudesta omien tunteiden aiheuttajana iskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat psykopaatilta.
No olipa taas hyvin perusteltu väite, hohhoijjaa näitä.