Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ei ole juttukaveria

Vierailija
09.10.2013 |

Tätäkö se elämä nyt yksinhuoltajana on? Laitan lapset kouluun, syön itse aamiaista lukemalla av-palstaa, lähden töihin. Tulen töistä, laitan lapsille ruoan, autan läksyjen luvussa ja teemme jotain yhdessä. Laitan lapset nukkumaan, katson telkkaa tai etsin jotain av-palstalta. Silloin tällöin saan tekstarin tai sähköpostiviestin joltain kaveriltani, kerran pari viikossa joku soittaa. Juttelen silloin. Saatan soittaa jollekulle, mutta jo se että omat harrastukseni ovat hyllyllä ja en ole missään koskaan yksinäni tapaamassa kavereita tarkoittaa, että minulla loppuu puheenaiheet. Katson telkkaa tunnin pari illassa yksinäni. Töissä en ole tavannut samalla aaltopituudella olevia ihmisiä, että haluaisin vapaa-ajalla heidän kanssaan mitään tehdä.

Nettideittailusta ei ole mitään löytynyt, tälläinen tylsä yh-äiti pienten lasten kanssa ei kiinnosta ketään uutta nuoruuttaan elävää viisikymppistä miestä. En sovi prätkäreissuille enkä pääse tallinnanristeilyille.

Lasten kavereiden vanhemmat lähinnä etsivät seuraa omille lapsilleen, mieluiten niin, että minä hoidan heidänkin lapsensa minun kotonani. Vastakutsuja on ollut turha odotella.

Tukiverkkoja minulla ei ole joten lähden aina lasten kanssa minne lähdenkin.

Kenen kanssa puhuisin pienistä ja isoista asioista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti yksinäni.

Vierailija
2/8 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sen ajan, jonka käytät tv:n katseluun, lähtisitkin lenkille? Saisitko jonkun mukaan reippaalle kävelylle - ystävä, naapuri...? Samalla voisi jutella aikuisen kanssa ja saisi vähän omaa aikaa. Jos lapset on jo koululaisia, pärjäävät varmaan keskenään sen ajan.

Josksu sitä apua pitää vain uskaltaa kysyä. kysy rohkeasti jonkun kaverin vanhemmilta, voisiko lapset tulla sinne yökylään, kun sulla on joku meno.

Jonkun kaveriperhee kanssa voi tehdä myös reissuja niin, että otetaan lapset mukaan. Vaikka Tallinnaan tai mihin vaan. Kysy rohkeasti lasten kavereiden perheitä teidän kanssa uimaan/Lintsille/kylpylään/risteilylle yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas... minulla jotakuinkin sama tilanne.

T: yh-iskä

Vierailija
4/8 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta. Elin tuolla tavalla vuosikausia... Taisi mennä 10 vuotta. Ainoat aikuiskontaktit töissä, jossa kyllä sitten viihdyin liikaakin. En tosin saanut edes netistä virtuaaiseuraa, kun en omistanut tietokonetta ja ajat olivat muutenkin erilaiset.

En keksi yhtään tekohengitystä enkä reipastusta tuohon. Ystävyyssuhteita ja varsinkin seurustelusuhteita on oikeasti todella vaikeata solmia. Surin yksinäistä elämääni valtavasti, mutta toisaalta suuntasin paljon huomiota lapsiini. He saivat kyllä äidin, joka on oikeasti kuulolla.

Juuri kun aloin lopulta sopeutua ajatukseen, etten varmaankaan koskaan löydä enää elämänkumppania, juuri kun elämä alkoi oikeastaan kirkastua sittenkin esim. harrastusten myötä, Hän kävelikin elämääni.Toinen eronnut ihminen, mies jolla oli 2 lasta. Ymmärsimme toisiamme ensi sanasta.

Muutimme yhteen, ostimme talon, menimme naimisiin, saimme yhteisiä lapsia. Yhteiseloa on kestänyt nyt 10 vuotta ja toivon, että kestää koko elämän mitan! Ihmeitä siis sittenkin tapahtuu juuri silloon kun niitä vähiten odottaa.

Vierailija
5/8 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se ystävä minunkin elämääni löytyisi silloin kun vähiten odottaa...

Ap on nyt kotona, lapset käyvät nukkumaan ja kohta avaan telkan. Muutenhan se naapurin kanssa kävely voisikin onnistua, mutta illat on lyhyitä, jotta saan lasten asiat ja iltatoimet hoidettua. Usein juuri silloin kun lapset ovat uupuneita, mutteivät vielä saaneet unen päästä kiinni, heillekin tulee murheita, joita pitää hetkinen niiskuttaa äitin paitaan. Ei tämä oikein ole se hetki, kun lähtisin tunniksi ulos ja jättäisin nukahtamaisillaan olevat kotiin. Joskus olen tässä vaiheessa lähtenyt heittämään roskista pihalle, ja sekin oven kolaus, vaikka etukäteen siitä varoitin, saa lapset pinkaisemaan äänestä eteiseen ihmettelemään minne olen menossa. Ei ole tapanani hävitä sanomatta mitään.

Mistä niitä yh-isejä voisi löytää juuri nyt kun olisi kiva hetki jutella netissä?

Vierailija
6/8 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä näköjää muitakin..mulla sama tilanne, et yksin ei pääse muualle kuin töihin ja lapsi sen verran pieni, ettei edes lenkille pääse ilman. Nyt kun pimenee ulkona, niin tää yksinäisyys jotenkin korostuu.

Vierailija
7/8 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kanssa ihan samaa.

Lisäksi vielä sukulaiset ja ystävät asuvat kaukana, useiden satojen kilometrien päässä. Asumme vielä paikkakunnalla, ettei minulla ole yhtään ystävää. Työkavereita on, mutta en juuri ehdi nähdä heitä työpäivän aikana, kaikilla on älytön kiire. Asuvat työmatkan päässä, joten ei ole vapaa-ajalle seuraksi. Käyn sytävieni ja sukulaisten luona kesällä, syyslomalla, joululomalla, hiintolomalla. Muulloin ei oikeastaan ehdi, kun asuvat niin kaukana ja yh on niin rikkipoikkipuhki viikonloppuna, ettei jaksa ajella mihinkään. 

Ei ole juttuseuraa ei. Tilanne on kamala, kun ennen mies oli se, jonka kanssa - tai jolle - puhuin.

Näin on mennyt jo 5 vuotta.

Ei ole aikaa ja mahdollisuutta seurustella. Lisäksi asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole mahdollisuutta edes löytää ketään eikä siis mitään haluja, pikemminkin on itsestäänselvää, etten täältä halua ketään. Jos löytäisin jonkun, se olisi sitten etäsuhdetta yms. Ei ole aikaa eikä jaksamista sellaiseenkaan.

Tsempit vaan sinne.

Vierailija
8/8 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras kaveri on toinen yh, jonka tapasin kun olimme hakemassa lapsiamme tarhasta. Samasta tarhasta löysin pari muutakin kaveria.