Andersson huolestui koulujen korona-altistumisista: ”Eivät olisi mahdollisia, jos kouluissa olisi pystytty noudattamaan suosituksia”
Opetusministeri Li Andersson muistuttaa jutussa että "Laajojen altistumisten todennäköisyyttä olisi tärkeää minimoida noudattamalla kouluja koskevia suosituksia."
Todellisuus:
Turvavälien pitäminen useimmissa kouluissa on mahdotonta.
Yläasteilla aineenopettajat opettavat useita luokkia.
Ministeri ei taida ymmärtää koulujen arkea.
(Saataisiinko tästä asiallinen ketju jota ei poisteta, aihe tosi tärkeä!)
Kommentit (126)
On se kumma, kun ei ope pysty/jaksa huomauttaa niille lapsille turvaväleistä sekä käsienpesusta.
Opettajien täytyy ryhdistäytyä ja valvoa paremmin.
On se kumma, kun alapeukuttajat ovat nopeita.
Naurettavaa syyttää opettajia, kun todellisuus on, että
-Monissa kouluissa ei ole mitenkään TILAA turvavälien noudattamiseen.
-Yhden opettajan vastuulla voi olla jopa 30 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa syyttää opettajia, kun todellisuus on, että
-Monissa kouluissa ei ole mitenkään TILAA turvavälien noudattamiseen.
-Yhden opettajan vastuulla voi olla jopa 30 lasta.
Ja yläkoulussa aineenopet ja ryhmät vaihtuu joka tunnille
Koulukuljetukset on pahin tartunrariski.
En olisi ikinä uskonut mutta mulla on jopa ikävä sitä edellistä pyöreäsilmäistä vahanuken näköistä edeltäjää.
Sitä joka sotki lukiot.
Mikä sen nimi oli?
Vierailija kirjoitti:
En olisi ikinä uskonut mutta mulla on jopa ikävä sitä edellistä pyöreäsilmäistä vahanuken näköistä edeltäjää.
Sitä joka sotki lukiot.
Mikä sen nimi oli?
Demari jukka gustafsson?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä joka sotki lukiot.
Mikä sen nimi oli?
Demari jukka gustafsson?
Eiku se forssalainen nainen
Gustafsson oli pätevä
Vierailija kirjoitti:
Li kävi tutustumassa kouluun, jossa on tilaa turvaväleille, ja taisi olettaa että jokaisessa koulussa on mahdollisuus tähän: https://twitter.com/liandersson/status/1262749288158789632
Taitaa tuossakin koulussa liikuntatunnit vähentyä :D
Vierailija kirjoitti:
Miksei opetusministerinä ole kokenutta opettajaa/rehtoria vaan henkilö, joka ei ymmärrä järjestelmästä mitään?
No no
Onhan näitä, missi, teatteritaiteen maisteri, kirvesmies, paperitehtaan laborantti ministerinä, ja vielä ajokortiton liikenneministerikin.
Ja vielä yksi "vähävarainen" ministeri lääkärivaimonsa asui yhteiskunnan tukemassa AR-asunnossa
Vierailija kirjoitti:
Li on pässi. Sopisi Antifan sihteeriksi tai vessan siivoojaksi. Ei muuhun.
Onko näin
Tietääkö kukaan Lista jotain salaista
Sama päiväkodeissa, kiitos vaan perkeleen hyvistä ohjeista teille, voisitte tulla itse näyttämään, että miten niitä niinkuin oikeasti noudatetaan?
Ja just tätä olen koko ajan pelännyt, että annetaan jotku ihan tolkuttomat ohjeet ja kun niitä ei pystytä noudattamaan niin tietenkin alkaa syyttely, että kun ohjeita ei ole noudatettu.
Huokaus.
Lapseni koulussa 1m etäisyydellä pulpetit.
Siksi en päästänyt häntä kouluun, on siis ollut poissa koulun alusta lähtien syksyllä.
Mirkestöni 1m ei ole riittävä turvaväli sisätiloissa.
T. Hankala äiti. Helsinki.
Opetusministerin salkku tuntuu olevan usein jämäpesti, joka tyrkätään viimeisenä jollekin, jolla ei ole osaamista tai välttämättä edes kiinnostusta aiheeseen.
Kannatan jonkun ehdotusta, että opetusministeriksi pyrittäisiin saamaan henkilö, jolla on aiheeseen koulutus ja osaamista, kuten oikeusministeriksikin. Lisäksi salkun arvostuksen pitäisi nousta.