Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellekään käynyt niin, että HUS on hyväksynyt lähetteen mutta kirurgi kieltäytynyt?

Jännittää pääsenkö oikeasti
03.09.2020 |

Kaipaisin kokemuksia sellaisesta, että lähete leikkaukseen on hyväksytty HUSissa, mutta leikkaava kirurgi onkin ollut eri mieltä eikä olekaan suostunut leikkaamaan?

Sain työterveyshuollosta lähetteen rintojen pienennysleikkaukseen ja HUS lähetti kirjeen että lähete on hyväksytty.

Ilmeisesti kirurgi voi vielä päättää, etten saa leikkausta. Onkohan se miten todennäköistä?

Onko kenelläkään kokemusta sellaisesta tilanteesta että on saanut pettyä kun kirurgi onkin päättänyt toisin kuin aiemmat lääkärit?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa lähetteestä hylätään leikkausriskien takia. Potilas on ylipainoinen tai joku muu perussairaus joka pitää hoitaa ensin. Esim. hampaat tai diabetes pitää olla hoitotasapainossa.

Kiitos tiedoista. Tällaiset vastaukset ovat informatiivisia. Voi itse poissulkea noita odotellessa. Esim. Hampaani on hoidettu, ei ole perussairauksia yms.

Vierailija
22/25 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksytty lähete tarkoittaa että sinut on hyväksytty leikkausarvioon. Jokin asia, terveysriski tms voi vielä estää leikkauksen. Leikkaaja on vastuussa hengestäsi ja pienennyksen lopputuloksesta. Jos vaikutelma on että riskit suuremmat kuin hyöty ei ole pakko leikata. Voit toki pyytää uutta arviota tuossa tapauksessa.

Ok. Kiitos tiedosta. En usko, että ainakaan mitään terveysriskiä kohdallani on.

Kaipaan silti kokemuksia tai tietoa kuinka usein siinä arviossa päädytään siihen että ei leikata.

Katso Kannasta mitä kirurgi kirjasi ja ole sinne yhteydessä jos olet eri mieltä tai on epäselvää.

Mä vasta odottelen kirurgin arviota. Odotellessa kyselen muiden kokemuksia. Katsos, jos joku vastaa että tyrmättiin jostain syystä minkä tiedän kohdallani olevan samoin, voin tehdä asialle vielä jotain tai valmistautua henkisesti pettymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP voi valittaa ministeriöön. Lääkäri on vain noudattanut ohjeita.

Sosiaali- ja terveysministeriö on tehnyt rintojen pienennysleikkaustarpeen määrittelemiseksi pisteytystaulukon.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/isoista-rinnoista-voi-tulla-raskas-…

Nyt oli luetunymmärtäminen sitä tasoa, ettei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.

Olen tietoinen näistä. Lääkäri laittoi lähetteen noilla kriteereillä. Nyt odotan kutsua kirurgin arvioon ja ootellessa kyselen. Osaan sitten vähän varautua.

HUS kyseli vielä lisätietojakin, jotka annettiin jo. Eli että en tupakoi, konservatiivisia hoitoja on kokeiltu ja painoindeksi ei ole 30 tai yli yms. Lähete hyväksyttiin.

Mutta kirurgilla on asiaan viimeinen sana ja kiinnostaisi tietää että kuinka usein se on EI vaikka kriteerit täyttyvät.

Vierailija
24/25 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on eri juttu, mutta yksityinen gyne lähetti mut kohdunpoistoon runsaiden kuukautisten vuoksi. Tuli kutsu Kättärille ja kohdunpoistoon menin. Gyne Kättärillä (mies) totesikin, että ei tässä mihinkään kohdunpoistoon ruveta ja teki kaavinnan. Sanoi että voin vielä haluta lapsia (olin tuolloin lapseton päälle 35 v; en muista tarkkaan). No nyt olen 30 v vanhempi, mutta ei mulla lapsia ole, kun en tavannut "sopivaa" miestäkään.  

Vierailija
25/25 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku tästä tilastoja?

Kuinka moni vaikka sadasta potilaasta saa kirurgilta hylyn?