Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit/isät, paljonko ulkoilette?

Vierailija
08.10.2013 |

Taapero- tai leikki-ikäisten kanssa kotona olevat vanhemmat, paljonko lapsenne ulkoilee päivässä? Itse olen 3-vuotiaan kanssa pyrkinyt pitämään kiinni siitä että vähintään 2 tuntia ollaan ulkona päivittäin. Kesällä oltiin tietysti paljon enemmänkin, mutta nyt syksyllä jos on kurjempia kelejä niin pitää välillä vähän itseä motivoida...

2 tuntia kertyy helposti jos lähdetään puistoon, mutta sinne on vähän matkaa niin joka päivä ei mennä. Toistaiseksi on kuitenkin aika kivuttomasti mennyt ulkoilut, mutta räntäkelejä odotellessa..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ulkoillua päivässä, kuten päiväkotilapsetkin

Vierailija
2/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kelithän nyt on ollu. Me on oltu 1-1,5h iltaisin ulkona vaikka lapset on päovähoidossa(haetaan tosin jo 1530 eli ehtivät vaan hetken olla päiväkodin iltapäiväulkoilussa) ite oon raskauden vuoksi niin väsyny että hereillä pysyäkseen on pakko lähteä ulos. 

huonolla ja kylmällä kelillä ja varsinkin illalla kun on pimeää kävelylenkki on kivempi kuin pihalla värjöttely. Lapselle pyörä alle niin lapsikin saa liikuntaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin silloin tällöin, mutta joka iltapäivä 1,5-2 tuntia. 

Vierailija
4/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä joka päivä ainakin 2 h. Jos on ihan hirveä keli eli tulee kaatamalla vettä tai räntää vaakasuorassa, voi jäädä tuntiin.

Iltapäivällä vaihtelevasti, välillä ulkoillaan silloinkin, välillä lähdetään ostoksille/asioille tai kyläillään kavereiden kanssa tms.

Taaperoa ei saa ilman ulkoilua päiväunille ja sitten ei kuitenkaan jaksa koko päivää ilman päiväunia, jolloin koko elämä menee sekaisin. Jos ollaan vaan sisällä, lapsi ei saa purettua energiaansa, minkä seurauksena "hyppii seinille". Kaikille helpompaa ja mukavampaa, kun ulkoillaan kunnolla joka päivä. Meillä on onneksi ihan lähellä tosi hyvä puisto, jossa aina seuraa sekä lapsille että äideille.

5/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä tai kävellen kulkeekin lapsi kauppa- yms matkat, ja itse työnnän vauvaa kärreissä. Lähimetsän poluilla on myös kiva käydä kävelemässä, kiipeilemässä puunrungoilla ja kivillä yms. :). 

ap

Vierailija
6/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tunnin kävely tehdään. Joskus jos innostutaan, saattaa tulla tehtyä jopa 1,5 tunnin lenkki. Se riittää. Lapsi on 1-vuotias.

Vierailija
7/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kaksi kertaa päivässä ja vähintään tunti kerrallaan. Kovassa vesisateessa tai hirmu kovissa pakkasissa sitten pienempiä pätkiä :) Lapset n. 4v ja 2v.

Vierailija
8/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ulkoile juuri koskaan. Lapsi on ulkona 0-4h päivässä isosiskojen kanssa kunhan kotiutuvat koulusta. Yksin ei kauaa viihdy.

Vierailija
9/9 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kaks kertaa päivässä, joskus kolme. 1-3 tuntia kerrallaan säästä riippuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi