Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran antibioottikuuri! En kestä

Vierailija
08.10.2013 |

Koira sai hotspottiin ison kuurin antibiootteja. Pitäisi saada annettua tuolle 3 kpl antibiootteja kolme kertaa päivässä. En vaan oikein keksi mihin noita tunkisi, kun maistuvat kai niin pahalle että maistaa ne lihamakkararasvakönttä vuorauksen takaakin. Ruokaan ei voi sekoittaa, kun on muutenkin niin huono syömään ruokaansa ettei mitään rajaa.

Olen koettanut tunkea suoraan koiran kurkkuun, ei vaan yksinkertaisesti niele tai sitten puklaa nappulat ulos.

Koiralla on ollut nuorempana yksi antibioottikuuri, tässä annettiin sellaisia isoja valkoisia nappeja ja vain kolme päivässä. Nuo menivät alas ihan kivuttomasti, söi noita jopa ilman mitään herkkua (tarjosin lääkkeen, otti suuhun ja söi)

Lääkäri kyllä varoittelikin, että nää tämänkertaiset maistuu todella pahalle. Huoh.

Mihin noi voisi sekoittaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan kurkkuun, niin syvälle, ettei ole muuta mahdollisuutta, kuin niellä. Näin teen itse aina, tosin mulla pienehköjä koiria jolla tää onnistuu helposti. Onko isoilla vaikeampaa?

Vierailija
2/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa annoin antibiootit noin, että tabletti mahdollisimman syvälle kurkkuun, sitten kuono kiinni ja hierotaan kevyesti kurkkua kunnes nielaisee. Sitten makupaloja päälle :) Nyt jo edesmennyt koirani söi lukuisia kuureja tuolla konstilla ilman taisteluita, tuli ottamaan lääkkeen kun pyydettiin, välillä jo lääkepaketin rapinasta kun oli niin herkkupaloja vailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kultainennoutaja jonka kanssa käytin sellaista kikkaa, että annoin sille paksun puruluun mutta pidin siitä luun päästä kiinni ja taivutin sitä sillä lailla, että koiran pää oli suoraan ylöspäin. Sitten vaan tiputin sen tabletin sieltä jostain luun ja hampaiden välistä kurkkuun. Koira ei edes huomannut mitään.

Vierailija
4/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muserran lääkkeen lusikan avulla ja sekoitan öljyiseen tonnikalaan. Näin on mennyt kaikki lääkkeet alas ilman mutinoita. Olen aikasemmin myös kokeillut piilottaa lääkkeen makkarapalan sisään, mutta koirat (2 kappaletta) osaavat sen lääkkeen sylkästä pois ja syövät vaan makkaran.

Vierailija
5/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herra isä, ettehän te kuivia tabletteja syö itsekään.

Voita tabletin kärkeen reilusti ja sitten kuono auki niin, että poskiläskit jää väliin, ettei pure. Tabu voipää edellä nieluun ja alas menee.

Koittakaapa itse syödä tabletteja kuivana    =:-0

Vierailija
6/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötin kuukauden verran antibiootteja keskikokoiselle koiralle. Tein niin että tabletti mahdollisimman syvälle suuhun, kuonosta kiinni ja rapsuttelin kaulalta. Hyvin menivät alas tuolla systeemillä. Makkaran sisään piilottamalla ei onnistunut, söi vaan makkarat ympäriltä ja palautti tabletin sellaisenaan.

Vierailija
7/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira polvileikattiin niin näin järkevämmäksi liottaa antibiootit veteen ja antaa ruiskulla kun ollut aina tosi huono nielemään tabletteja ja olisi vielä leikatun polven rimpuilessan venkslauttanut jotenkin.

Vierailija
8/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristepillerit voi murskata ja laittaan veteen tai ruokaan. Tässä lienee kysymyksessä Kefavet, jolle voi tehdä näin. Kuitenkin täytyy katsoa, ettei koira aspiroi nestettä henkitorven puolelle ja saa keuhkotulehdusta. Heloin tapa on tuo voita napin päälle ja kurkkuun. Isot puristenapit voi aina katkaista, niissähän on jakouurrekin valmiina.

Vierailija
9/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamakkarakuorrutus muovaillaan päälle ja suoraan kurkkuun. 

Vierailija
10/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on käytetty tuota maksamakkarakuorrutusta. Sitten suu auki, köntti kurkkuun, leuat kiinni ja sively nielun kohdalta ja klunks, niin on tabletti mennyt liukkaasti ja maukkaasti alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän