Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 29 menossa ja 15 kg jo tullut

Vierailija
08.10.2013 |

En syö liikaa, syön hyvin, liikun riittävästi. Ja KUITENKIN tuo paino vaan nousee, AAARRRGGH!!!!

Vertaistukea, pliis. Ja ei, kyse EI OLE raskausmyrkytyksestä kuten kaikki ehdottavat. 

t. ryhävalas

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ressaa.

Mullekin tuli molemmissa raskauksissa huimasti, 26 ja 29 kg. Ärsytti, kun paino vaan nousi ja samaan aikaan tunsin muita odottajia, joille tuli se nafti 10 kg ja pienen pieni masu. Toki liikuin aiempaan verrattuna vähemmän ja annoin enemmän periksi houkutuksille. Mutta silti en syönyt tolkuttomasti, en normaali terveellistä ruokaa enkä herkkuja.

Turvotustakin tuosta tietysti oli aika paljon.

Mutta ärsytyksestä huolimatta koitin kääntää sen niin, että okei, tää on sitten haaste synnytyksen jälkeen. Ja lähtölukemiin olen palannut molemmista 6 kk synnytyksestä.

Kivahan se olisi, jos olisi voinut olla raskausaikanakin jotenkin kuosissa. Mutta oli se odottamnn kaikkine vaivoineen muutenkin rankkaa, joten viis siiä. Mutta eroon niistä kiloista pääsee. Kaikki kilot jotka jälhellä vaikkapa +1 v synnytyksestä, on laiskuutta ja selittelyä. Mutta raskausaikana siitä asiasta ei kannat ottaa liian iso stressiä.

Vierailija
2/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät nyt vaan loppuun asti tiukkaa linjaa. Ajattele että haluat antaa lapsellesi parasta mahdollista ravintoa. Ja jätä sokeri kokonaan pois, siitä ei saa mitään hyödyllistä. Näin et voi ainakaan syyttää itseä vaikka paino nousee liikaa ja jos nousee niin ei voi sit mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 24 menossa ja 10 kg tullut. 

Syön samalla tavalla kuin ennen raskautta, ei mielitekoja ja liikun päivittäin. Minulla paino alkoi nousta heti ja tuntuu, että tasaisen tappavasti tulee lisää.

Vierailija
4/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ressaa. Mulla painoa tullut kauheasti kummassakin raskaudessa, mutta heti kun turvotukset ovat kadonneet, ylimääräistä ei ole ollut kiloakaan :) Ekassa raskaudessa tuli päälle 20 kg ja kun turvotukset laski, oli paino ihan normaali.

Vierailija
5/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma...viikko 30 ja + 14kg... Ahdistavaa! Lähtö tilanteessa olin melko hoikka. Painoindeksi taisi nipinnapin yltää kahteenkymmeneen. Liikunta on toki vähentynyt, mutta perusterveellisesti ja monipuolisesti syön ja useimmiten ihan nälkään. Jostain sitä painoa vaan silti kertyy tasaiseen tahtiin. Mistään raskausmyrkytyksestä ei kohdallani myöskään ole kyse. Keskivaiheilla raskautta painoa tuli selvästi nopeiten, nyt on sentään vähän hidastunut, mutta epäilempä silti että se neuvolatädin suosittelema +16kg jää haaveeksi vain... Maha toki on melkoisen iso, mutta muuten saan kyllä yhä jalkaani samaiset xs:n farkut kuin ennen raskauttakin. Mihin lie kilot kertynyt.. uskon kuitenkin että synnytyksen jälkeen kun elämä taas normalisoituu ja liikunnan määrä lisääntyy, niin kyllä ne kilot pois sulaa melko nopeasti.. Sitä paitsi sanovat että imettäminen sujuu paremmin kun on vähän vararavintoa! ;)

Vierailija
6/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea ja lohdutusta. Noille viikoille mulla sama. Nyt loppuvaiheessa olen jättänyt turhat makeat ja rasvaiset pois (osittain myös närästyksen vuoksi). Hedelmiä olen lisännyt, samoin rahkaa marjoilla. Vadelmanlehtiteetä olen juonut päivittäin (kohtua vahvistavaa myös, että kannattaa). Vettä myös enemmän. Nyt ei ole noussut enää paino (rv. 39 menossa... :) )

Vierailija
7/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viikko 27 ja -5kg alkupainosta, kaikki on erillaisia .....

Vierailija
8/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissaan. Eiköhän se lähde lapsen synnyttyä, mikä on tullutkin, jos vain syöt terveellisesti ja liikut voinnin mukaan. Itsellä nyt viikkoja 32 ja painoa tullut +8kg. Alussa tosin paino tippui useamman kilon viikolle 15 asti, kun oli pahoinvointia, eikä mikään tuntunut pysyvän sisällä. Elin sitten pakastetuilla hedelmillä sen ajan, onneksi se meni ohi. Sitten painoa onkin tullut tasaisesti, nyt ilmeisesti vauvalla loppukiri menossa :)

Vierailija
9/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 23 ja 12 kiloa tullut jo :/ Että et ole yksin!

Vierailija
10/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Täällä rv 7+2 ja nyt on tullut jo 1kg lisää :(((( Ilmeisesti ennen rv 12 ei saisi juurikaan painoa tulla? (lähtötilanne 165cm, 56kg)

Vierailija
11/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla RV 20 menossa ja 11 kiloa tullut. Olin hiukan alipainoinen ennen raskautta, mutta silti jos tätä vauhtia tulee niin 20 kiloa kai nettoan tästä raskaudesta. Tuntuu tosi pahalta, tätä ei todellakaan voi hallita, juoksen edelleen parinkymmenen kilsan lenkkejä muttei auta. Eikä auta terveellinen syöminenkään. Jotkut on vaan luotu lihomaan, huoh.

Vierailija
12/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, minulla takana neljä synnytystä joissa paino jokaisessa noussut yli 20 kiloa. Minä myöskin liikuin, enkä syönyt sen enempää kuin normaalistikaan. Paino kuitenkin tippui synnytyksen jälkeen (varsinkin imetyksen lopetettuani) kuin itsekseen takaisin lähtöpainoon. Mitään syytä ei minunaan kohdallani hurjalle painonnousulle ikinä löytynyt. 

t. 170cm ja 50kiloa, yhä edelleen :)

Vierailija
13/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino oli rv 36+0 mennessä noussut yli 22 kg. Nyt menossa rv 36+5 eli varmasti on lisää luvassa.

Vierailija
14/14 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta rv 29 ja paino vaan tippunut koko aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän