Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kirjoja on kirjahyllyssäsi?

Vierailija
03.09.2020 |

Kertoo paljon ihmisestä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosa kirjoista on romaaneja, joita aloin ostaa antikvariaateista opiskeluaikana. Klassikkoja metsästin. Mutta on mulla dekkarikirjojakin. Niille on oma hylly samoin kuin työssäni tarvitsemalleni tietokirjallisuudelle. Sitä monien inhoamaa Lundiaa tässä huushollissa riittää. Pistin itseni kirjojen hankkimiskieltoon kaksi vuotta sitten. Näytekirjoja tulee, mutta en osta enää kirjoja.

Vierailija
2/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja klassikkotyttökirjoja, keittokirjoja, mummini vanha Joka naisen niksikirja, Torey Haydenin kirjoja, muutamista eri maista kertovia kirjoja, Sanoja lahjaksi kirja, Raamattu, muutama Mauri Kunnaksen kirja, ja

pari lempi romaaniani joita luen uudelleen ja uudelleen. Olen viime vuosien aikana muuttanut niin monesti, että karsin kirjani minimiin, vaikka lähes sata niitä on yhä😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tietokirjoja, aiheina yhteiskunta, talous, ympäristö, avaruus, filosofia. Romaaneja en ole lukenut vuosiin, kun siirryin pysyvästi tähän aikuisten kirjallisuuden pariin

Vierailija
4/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 % romaaneja, etupäässä nykyromaaneja. 

Vierailija
5/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaisin klassikoita, sotakirjoja, dekkareita ja hömppäviihdettä.

Vierailija
6/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekalaista laidasta laitaan. Mitälie kertoo minusta.

Löytyy historiikkeja, dekkareita, jännäreitä, laulukirjoja, tietokirjoja, scifiä, fantasiaa, keittokirjoja, yhteiskunnallisia kirjoja, klassikoita, Finlandia-palkittuja, sarjakuvia, runoja, pokkareita, lastenkirjoja, omakustanteita, perittyjä, lainattuja, omia, kovakantisia, elektronisia, suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Vierailija
7/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkienin tuotantoa lötyy todella paljon. Hobitista löytyy seitsemän eri versiota! Kaikki Harry Potter -kirjat löytyy myös. Taidekirjoja ja oppaita videopeleihin, joita ei ole tarkoitettu luettavaksi, vaan keräiltäväksi (ovat muoveissa). M25

Vierailija
8/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista tietokirjoista näytelmäkirjallisuuteen, romaaneihin ja dekkareihin.

Self helpiä ei ole eikä tule, myöskin elämänkertoja karsastan ellei henkilö ole oikeasti elänyt jotenkin merkittävää ja erikoista elämää (tähän kategoriaan EI kuulu esim. Loiri tai Kimi...).

Vierailija
9/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole montaa kirjaa. Pari dekkaria, jokin valokuvaajan käsikirja ja retkeilijän tms. käsikirja.

Vierailija
10/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuja!

Vierailija
11/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikosta ja kauhua, fysikaalisia tieteitä

📖

Vierailija
12/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosa kirjoista on romaaneja, joita aloin ostaa antikvariaateista opiskeluaikana. Klassikkoja metsästin. Mutta on mulla dekkarikirjojakin. Niille on oma hylly samoin kuin työssäni tarvitsemalleni tietokirjallisuudelle. Sitä monien inhoamaa Lundiaa tässä huushollissa riittää. Pistin itseni kirjojen hankkimiskieltoon kaksi vuotta sitten. Näytekirjoja tulee, mutta en osta enää kirjoja.

Mullakin on dekkarihylly erikseen, olen intohimoinen dekkarifani. Sit on eri hylly romaaneille laidasta laitaan, Atkinsinsista Wrightiin. Aakkosjärjestyksessä, tottakai. 

Lukeminen on nukkumisen jälkeen parasta. Näin yksinäisen ihmisen näkökulmasta.

Vierailija
13/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolkienin tuotantoa lötyy todella paljon. Hobitista löytyy seitsemän eri versiota! Kaikki Harry Potter -kirjat löytyy myös. Taidekirjoja ja oppaita videopeleihin, joita ei ole tarkoitettu luettavaksi, vaan keräiltäväksi (ovat muoveissa). M25

Koska ajattelit kasvaa aikuiseksi?

Vierailija
14/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosin romaaneja, muutama elämänkerta, jonkin verran ammattikirjallisuutta. Romaaneja on vanhoista "tyttökirjoista" (Anna, Runotyttö jne.), dekkareiden, scifin, seikkailun ja modernimman kaunokirjallisuuden kautta, venäläisiin klassikoihin, Waltariin, Hemingwayhin ja Steinbeckiin - niin kotimaisilta kuin ulkomaisilta kirjailijoilta. Mukaan mahtuu myös Tenavien kovakantisia kokoelmia ja muutama kovakantinen Lassi ja Leevi. Kaipa tuosta tosiaan jonkin luonneanalyysin joku voisi halutessaan tehdä.

Vierailija
15/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettuja!

Minulla on lukemattomia kirjoja.

16/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikoita ja lempikirjojani. Tietokirjoja, joissa on aiheena historia, avaruus, psykologia ja luonto. Nuottikirjoja, käsityökirjoja ja keittokirjoja. Paljon myös lastenkirjoja ja lasten tietokirjoja.

Vierailija
17/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelkästään syvällistä, korkeatasoista kirjallisuutta. Tuskin tunnistaisitte jos luettelisin joitain kirjojen nimiä.

Vierailija
18/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasiaa, historiallista fiktiota, muutama dekkari, klassikoita, Don Rosan kokoelmia. Suurin osa kirjoja, jotka olen lukenut vähintään kahdesti. Lisäksi miehen kirjoja, sarjakuvia ja nuottikirjoja. Kirjahyllyssä ei ole enää tilaa, pitää laittaa pois jotain, jos aikoo uusia ostaa.

Vierailija
19/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ajattelit kasvaa aikuiseksi?

Mene pois. M25

Vierailija
20/44 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina-kirjaa, Fedja-setää ja Adrian Molea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän