Millaisilla tuloilla asutte 700-800 € vuokra-asunnossa?
Meillä on miehen ansiosidonnainen (netto 800) ja minun tpr (netto 500) ja pärjätään ihan ok, vuokra 750 + vedet. Hullun hommaa kai mutta asunto isossa kaupungissa ja työhaastatteluja olen itse ravannut jo monta kuukautta (vielä ei tärppiä siis) ja miehellä muutama (vaikea ala työllistyä) haastettelu koluttuna.
Mielummin asun lähellä keskustaa ja palveluita kuin kaukana ja maksan bussikorteista. Autoahan meillä ei siis tarvita.
Muita?
Kommentit (25)
Brutto n 1400 :-(
nro 22 selittikin jo syyn, miksi.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 14:23"]
Meillä tulot yhteensä nettona, eli käteen jää 4200 e/kk mies ja minä yhteensä siinä on kaikki myös lapsilisät kahdesta lapsesta. Vuokraa maksetaan Hgissä perheasunnosta 80 m2, 750 e/kk. Pärjätään oikein hyvin, mutta silti menoja: meillä on auto ja mökki, joihin molempiin menee rahaa, ruokaan, bensaa, sähköihin jne. Säästöön jää mutta ne käytetään matkusteluun pari kertaa vuodessa ja sisustamiseen.
[/quote]
Missä Helsingissä on noin halpaa? :O
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 14:23"]
Meillä tulot yhteensä nettona, eli käteen jää 4200 e/kk mies ja minä yhteensä siinä on kaikki myös lapsilisät kahdesta lapsesta. Vuokraa maksetaan Hgissä perheasunnosta 80 m2, 750 e/kk. Pärjätään oikein hyvin, mutta silti menoja: meillä on auto ja mökki, joihin molempiin menee rahaa, ruokaan, bensaa, sähköihin jne. Säästöön jää mutta ne käytetään matkusteluun pari kertaa vuodessa ja sisustamiseen.
[/quote]
Missä Helsingissä on noin halpaa? :O
[/quote]
Veikkaisin, että kaupungin asunnoissa. Niiden saanti vaan on nykyään lottovoiton kaltainen tapahtuma eli myös tuurista isoilta osin kiinni.
Meillä on vuokra 750e ja nettotulot n. 1100e. Eipä jää paljoa rahaa käteen, vaan eipä tarvita autoakaan.
Ohiksena. Ja sitten jotkut palstalla ihmettelee, miksi jotkut asuvat kalliisti vuokralla, eivätkä osta omistusasuntoa. Haloo, kuten näkyy nämä vuokralla asujat ovat pienituloisia, joko opiskelijoita, sinkkuja, tai perheellisiä. Ei pienillä tuloilla ostella esim. pk-seudulla omistusasuntoa tostanoin vaan. Moni haluaa perheasunnon, jos on lapsia, ja niiden ostaminen pk-seudulla on kallista puuhaa johon tarvitaan suurehkot tulot, tai aiemmat omistusasumiset eli pääomaa.