Mikä olisi paras kuituvalmiste vatsan toiminnan tehostamiseen?
Vatsa ja suolisto on taas ihan jumissa ja ummettaa!
Mikä olisi paras kuituvalmiste jolla suoliston ruokamassaa voisi terveellisesti ja turvallisesti lisätä? Ja samalla varmistaa tehokkaan aineenvaihdunnan?
Ja älkää suositelko ruisleipää! Olen nimittäin huomannut että se ei valitettavasti auta minua tässä asiassa! Joku gluteiiniton vaihtoehto voisi kenties olla paras?!
Kommentit (4)
Syön joka aamu jugurtin seassa 2 rkl kauraleseitä, ja ruuansulatus toimii moitteetta. Syön myös runsaasti hedelmiä ja täysjyväleipää. Luotan siihen, että luonnolliset ruoka-aineet ovat vatsallekin parempi kuin mitkään "valmisteet".
Tämä on ihan asian vierestä, mutta mä ihmettelen tuota ruisleivän tuputtamista. Onhan se hyvää, mutta ainakin mulle aiheuttaa valtavat vatsakivut. Ja moni muukin on valittanut ettei voi syödä enää ruisleipää, kun siitä tulee ilmaa vatsaan tai vatsa kipeäksi.
Ja aina sitä tuputetaan laihduttajille ja niille jotka haluavat syödä terveellisesti.
Ääni leseille! Mulla ei oo koskaan ollut ummetusta. Leseet käy hyvin jogurtin lisäksi rahkan ja marjojen kanssa, niitä voi lisätä puuroon, leipään ja piirakkaan. Pitävät myös hyvin nälkää ja sisältävät kivennäisiä.
Vanhan kansan kikka joka toimii; aamuisin yksi raaka peruna.
Jos nyt oot ihan jumissa, käytä microlaxia ja sit muuta ruokavaliotasi kuituisempaan suuntaan.
Pavut, kasvikset ylipäätään jne.