Jos joku firma mainostaa ja kampanjoi paljon netissä, tuleeko sinulle sellainen olo, että firmalla menee huonosti?
Kommentit (16)
Tuota en ole ajatellut...mutta jos joku firma hakee jatkuvasti uusia työntekijöitä, lähinnä työharjoitteluun tai sijaisuuksiin, niin tulee vaikutelma vaikeasta työilmapiiristä.
Minä olen vähän sitä mieltä, että hyvä firma pysyy pystyssä ilman mainostamistakin.
Mainostaminen vie aina rahaa ja resursseja. Mainostavalla firmalla on niitä. En yhtään ymmärrä, miksi mainostaminen tarkoittaisi mitään muuta kuin ihan normaalia liiketoimintaa. Pakkohan tuotteet ja palvelut on jollakin tavalla saattaa kuluttajan tietoon, ei niitä muuten kukaan tule ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähän sitä mieltä, että hyvä firma pysyy pystyssä ilman mainostamistakin.
Halu kasvaa, saada markkinoita tai tuoda julki uusia tuotteita/palveluita. Hyvälläkään firmalla ei ole varaa jäädä paikoilleen, koska kilpailijat sekä markkinat muuttuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mainostaminen vie aina rahaa ja resursseja. Mainostavalla firmalla on niitä. En yhtään ymmärrä, miksi mainostaminen tarkoittaisi mitään muuta kuin ihan normaalia liiketoimintaa. Pakkohan tuotteet ja palvelut on jollakin tavalla saattaa kuluttajan tietoon, ei niitä muuten kukaan tule ostamaan.
Ei Facebookissa mainostaminen maksa mitään, ja siitä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuluttajana olen monesti ilahtunut mainoksesta, koska en olisi ilman sitä löytänyt jotakin yritystä tai tuotetta. Mistä ihmeestä minä tietäisin kaikkien yritysten olemassaolon, jos he eivät jollakin tavoin mainostaisi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä mainos on tullut? Kuka päättänyt missä, milloin ja kauanko mainostetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se oikeastaan maksaa. Siis tietysti jos yrittäjä itse spämmää firmaansa johonkin ryhmiin, se ei maksa mitään. Kävijöiden ja tykkääjien hankkiminen sivuille on aikaa vievää ja kyllä siihen on hyvä laittaa rahaakin kiinni. Lisäksi jokaista julkaisua on hyvä markkinoida lisäksi, koska muuten se ei näy edes kaikille tykkääjille.
Meillä menee facebook markkinointiin noin 3000€/ kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vie aina jonkun aikaa ja tälle ihmiselle pitää maksaa. Myös yrittäjän aika on rahaa. Hyvä mainostaminen on aina harkittua ja mietittyä, eikä se tapahdu itsestään, vaikka alusta sinänsä olisi ilmainen. Esimerkiksi kuvan kannattaa olla ammattilaisen työtä. Teksti on hyvä tarkistuttaa. Ylipäänsä esimerkiksi sen Facebook-sivun päivittäminen on jatkuva työtehtävä.
Mainostaminen tarkoittaa sitä, että firma on ajan hermolla. Pelkästään hyvä asia.
Joku "hyvä firma pysyy mainostamattakin" edustaa homeista ja pölyistä vanhaa ajattelua. Tulee mieleen harmaapäinen ukkeli, joka käsihöylällä hioo lautaa pimeässä verstaassa.
Ihmiset ovat kyllä todella yksinkertaisia. Mainokset ja Face-sivut ynnä muut vain itsestään ilmiintyvät ja kaikki on ilmaista. Miten aikuiset voivat olla noin vieraantuneita todellisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä.
Sekö on sinusta maksutonta?
Onhan se näin. Yleensä en mainosta yritystäni kun kädet täynnä töitä muutenkin. Sitten kun hiljaisempaa niin mainokset pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
[o kyllä se oikeastaan maksaa. Siis tietysti jos yrittäjä itse spämmää firmaansa johonkin ryhmiin, se ei maksa mitään.
Maksaa se yrittäjän aikakin ja on pois jostain tuottavammasta toiminnasta.
No ei tule sellaista oloa. Nettimainonta on nykyaikaa. Ollut jo kauan.