HUS: "Nyt jokaisen pitäisi ottaa influenssarokote." Terveydenhoito ei selviä molemmista.
https://yle.fi/uutiset/3-11522742
Terveydenhoito voi ylikuormittua, koska influenssa rasittaisi sitä pahasti.
Influenssan jäljiltä ihminen on heikko koronalle.
Pitääkö siis marssia piikitettäväksi?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin jos saisin sen ilmaiseksi.
Molemmat taudit saat ilmaiseksi. Ainakin influenssa tekee tosi sairaaksi iästä ja terveydentilasta riippumatta.
Rokote ei maksa mitään. Mutta ei sitä vielä ole saatavilla.
Lapselle olen ottanut rokotteen kahtena vuotena ja lapsi sairastanut kaikki mahdolliset räkätaudit. Tulee kallis talvi, jos en saa lasta lainkaan hoitoon, joten nyt pelataan riskillä eli ei rokotusta.
Totalitäärisyyttä ja rokotefirmat laittais rahoiksi.
Aina pitää vastustaa pakkorokotusyrityksiä.
Jospa ne riskiryhmäläiset nyt ottaisi sen ensin.
Olen sairastanut kunnon influenssan tasan kerran edellisen 20 vuoden aikana. Se sattui sinä talvena, kun olin ottanut rokotuksen. Sattumaa tai ei, en ota enää flunssarokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sen saa. Itse soitin viime syksynä terveyskeskukseen pyytääkseni reseptiä influenssarokotteeseen. Puhelimeen vastannut hoitaja melkein nauroi ja sanoi, että saan rokotteen maksutta suoraan terveyskeskuksesta, kaikilla on influenssan riskiryhmään kuuluvia lähipiirissä eivätkä he kuulema sairauksien perään kysele. Olen siis itse täysin perusterve.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle olen ottanut rokotteen kahtena vuotena ja lapsi sairastanut kaikki mahdolliset räkätaudit. Tulee kallis talvi, jos en saa lasta lainkaan hoitoon, joten nyt pelataan riskillä eli ei rokotusta.
Mikä saa sinut ajattelemaan, että rokotteella ja flunssiin sairastumisella olisi jokin yhteys?😄 Joinain vuosina ihminen sairastelee enemmän kuin toisina, ihan sattumankauppaa.
Voisin ottaa rokotteen, jos saisin sen ilmaiseksi. Mutta köyhällä opiskelijalla ei ole varaa maksaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat taudit saat ilmaiseksi. Ainakin influenssa tekee tosi sairaaksi iästä ja terveydentilasta riippumatta.
Influessa tekee tosi sairaaksi mutta vaarallisempi korona on yleensä oireeton.
Miksei influenssarokotetta tarjota ilmaiseksi kaikille, jos sen ottaminen on niin tärkeää?
(Ja juu, tiedän kyllä että kuka tahansa saa rokotteen ilmaiseksi, jos väittää tapaavansa jotain riskiryhmään kuuluvaa kasvotusten joka viikko. Mutta jotkut on rehellisiä eikä valehtele, ja heidän täytyy maksaa rokotteesta tai jäädä ilman.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen saa. Itse soitin viime syksynä terveyskeskukseen pyytääkseni reseptiä influenssarokotteeseen. Puhelimeen vastannut hoitaja melkein nauroi ja sanoi, että saan rokotteen maksutta suoraan terveyskeskuksesta, kaikilla on influenssan riskiryhmään kuuluvia lähipiirissä eivätkä he kuulema sairauksien perään kysele. Olen siis itse täysin perusterve.
Rokotetta ei taideta kuitenkaan tilata 5,5 milj. annosta, joten jos kaikki toimisivat näin, se loppuisi kesken.
Meillä työnantaja on tarjonnut joka vuosi ilmaisen influenssarokotteen. Win-Win molemmin puolin jos työntekijät pysyvät terveenä.