Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIHOMATOJA PÄIVÄKODISSA

Vierailija
06.10.2013 |

Mies sanoi äsken yllättäen, että siellä hoitopaikan ulko-ovessa oli ilmoitus että joltain lapselta on tavattu kihomatoja. Apua, ja nyt vasta sanoo. Mitä nämä ovat, miten niistä pääsee, miten tartunnat estetään? Paniikki!!!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyij olkoon miten on epähykieeninen päiväkoti se. Ota lapsi posi heti.

Vierailija
2/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä nyt tulee ja menee, todennäköisesti tulevat teidänkin kotiin "päiväkotiuran" aikana. Ällöttäviä ovat! Lapsilta kun tuppaa ne sormet menemään suuhun j.n.e Melkein joka päiväkodissa pyörivät jossain vaiheessa ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun teillä ei vielä tartuntaa, tärkeintä on käsihygienia. Lyhyet kynnet ja käsipesu aina pk:sta tultua ja ennen ruokaa. Jos epäilet tartuntaa, tee taskulampputesti lapsen nukkuessa. Kun taskulampulla katsoo iltayöstä peräaukon suulle, siellä voi nähdä rihmalanganpätkän näköisiä eläviä kihomatoja. Kihomadot aiheuttavat tosi kovaa kutinaa ja jopa kipua lapselle, joten niiden olemassaoloa on vaikea olla huomaamatta. 

Vierailija
4/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa keskustelun avukseni otsikolla kihomadoista eroon hädesalvalla. Minäkin ensin panikoin, mutta nyt jos tulisi uudisteen, niin ottaisin paljon rauhallisemmin...

Vierailija
5/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö kakkonen! Tehostatte käsihygieniaa. Eli pesette kädet kun tulette kotiin, vessassa käynnin jälkeen ja jos tuntuu niin ennen ruokailua. Kunnon pesu eli saippuaa ja kunnolla vaahdottaa kädet sillä,huuhtelu ja kuivaus :)

Jos lapsillenne tulee kihomato tartunta sen kyllä huomaa. Alkaa mieletön pyllyn raavinta. Sitten lääkkeitä apteekista koko porukalle. Meillä on tuollainen lappu ollut päiväkodissa yli kuukauden. Kysyin siitä 3viikkoa sitten ja kuulemma samoilla lapsilla niitä on eli nämä perheet eivät lääkitse koko perhettä kerralla. Sinällään vaarattomia, mutta se kutina ja ajatus että lapsissa on matoja on sietämätön.

Vierailija
6/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hygieniaan huomio, ei sormia suuhun, kädet pestään aina ennen syöntiä ja aina kun tullaan kotiin sisälle. Onko noi lääkkeet reseptilääkkeitä vai ihan käsikauppatavaraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huuda

Vierailija
8/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman reseptiä saa Pyrviniä, sitten jos eivät sillä lähde, reseptillä saa Vermoxia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei myöskään tartu mitenkään kovin helposti. Meillä on lapsia ollut päiväkodissa ainakin 5 vuotta ja joka vuosi ollut noita lappuja. Ei tartunnan tartuntaa.

Vierailija
10/10 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, missä päiväkodissa, missä? Minä vaadin kyllä lapselleni paikan toiseen päiväkotiin, jos meidän päiväkodissa on mamuja tai täitä tai kihomatoja, loisia ei suomessa saisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi