Ruisleivälle pitäisi määrätä haittavero
Kommentit (35)
Ai jaa, mä syön joka aamu pari ruisleivänpalaa, mutta en ole vielä 39 vuoteen sairastunut.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 18:32"]
Niin haitallinen tuote on kyseessä!
[/quote]
Täysin samaa mieltä, vahvin ja pahin viljoista. kun multa jäi viljat pois ja yritin niitä vielä yksi kerrallaan kokeilla, niin ruis pahinta :( minulle ei yhtään viljaa, ei edes gluteenittomina
Ruisleipä närästää, turvottaa, pierettää ja laittaa mahan sekaisin. :(
Vaalealla leivällä ja esim. pastalla ei samaa efektiä.
Katsokaapa rukiin GI (glykeeminen indeksi); ei paljoa eroa sokerista tai valkoisesta vehnästä!
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:57"]
Pierettääkö? Onko vatsakipuja? Närästystä? Turvotusta? Atooppista ihottumaa? Ripulia/ummetusta?
[/quote]
Pierettää, koska olen syönyt kaalia. Kaalille haittavero? Tai ilmastovero?
Vatsa on vähän kipeä mutta söinkin tänään palan kakkua eli vehnä se siellä kipristää. Vehnälle haittavero?
Närästää, turvottaa ja jopa ummettaa. Raskaana oleminen verolle?
Atooppista ihottumaa, vaikken ole syönyt ruisleipää vähään aikaan. Mitäs verotettais?
Mikä vaan ruoka-aine ei sovi kaikille. Pitäisikö niistä kaikista meuhkata vai aloitetaanko vasta sitten kun Somppi sanoo hep?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:14"]
Katsokaapa rukiin GI (glykeeminen indeksi); ei paljoa eroa sokerista tai valkoisesta vehnästä!
[/quote]
Myös porkkanalla korkea GI, mutta se ei kuulkaa kerro koko totuutta. Paljon kuitua sisältävissä aineissa se kuitu tasoittaa verensokerin nousua. Huomaahan sen jos siitä, että ei se ruisleipä nosta sokeria samoin kuin suklaa.
Minun vatsalle ruis on viljoista pahin, mutta ei ne muutkaan käy. Keliakiaa ei ole, on testattu, mutta kun jätin viljat pois ruokavaliosta hävisi parissa viikossa vatsan turvotus, ilmavaivat, ihon ja korvien kutina, atooppinen iho parani lähes täysin. Ja olen paljon pirteämpi! Suosittelen kokeilemaan jos kärsii ongelmista joihin ei muuten löydy syytä. Kuituja saa kasviksista, pähkinöistä jne.
Unohdinkin sen korvien kutinankin, kun siitä on niin tosi kauan, kun viimeksi olen rukiiseen koskenut. Pointti on tämä: meneekö joku johonkin testeihin ja tähystykseen, jos huomaa kaalin turvottavan kovasti, tai vaikka ettei punainen liha sula kunnolla? Ei taida mennä, koska ko. ruoka-aineiden välttäminen on yleisesti hyväksyttyä ihan omalla diagnoosia. Toisin on ruisleivän kanssa: jotta saisi olkeuden olla sitä syömättä, pitäisi käydä lääkärissä ja ties missä testeissä. Onko reilua tai mitenkään järkevää?!
Ap
Ruisleipä on niin ...tanan hyvää!!! Ilolla nautin sitä, vaikka peräsuoli huutaa hoosiannaa ja päästää ilmastoon kamalia saasteita. Juuri muuta haittaa siitä ei sit olekaan mun elimistölle. Tai en tiedä, ehkä silloin kun pyyhe lentää kehään todetaan että se ruisleipä... Mutta sainhan nauttia siihen asti!
Tottakai sä saat olla syömättä ruisleipää tai vaikka syömättä kokonaan. Mutta älä syyllistä meitä muita ja saarnaa siitä joka foorumilla. Katos on paljon ihmisiä, todennäköisesti ihan enemmistö, joka pystyy syömään ruisleipää ja margariinia ja jopa pysyy terveenä ja iloisena.
Mulla aukee huulet ja maha menee kuralle kun syön ruista.
En koske siihen enää ja olo on paljon parempi.
Suomessa ihmisten mahat on aina sekaisin ja valitetaan jos jonkinlaisesta vaivasta ja allergiasta. Joka toinen ei muka voi juoda maitoa, mutta kukaan ei uskalla syyttää ruista ongelmista.
Ihmiset kertoo, ettei ulkomailla maito aiheuta ongelmia, totuus lienee se, ettei ulkomailla syödä ruista ja se siellä auttaa mahavaivoihin.
Kannattaa miettiä, olisko se totuus?....!
Kyllä alkaa tuntua siltä, että paras olisi laittaa hampaat naulaan. Syö sitä tai tätä niin aina on joku aktivisti huutamassa miten hirveetä paskaa ja myrkkyä se on.
Mitä ihmettä tässä enää uskaltaa suuhunsa laittaa??? Sanokaa nyt joku!!!!
Ap tässä iltaa. Eniten mua tässä ruisleipä- ym. vilja-asiassa ahdistaa, tai oikeastaan ainoa asia mikä ahdistaa on se, että virallisen tahon ravitsemusasiantuntijat väittävät, että gluteeniviljojen syömättä jättäminen on oikeutettua vasta kaikkien mahdollisten tutkimusten jälkeen. Patistetaanko ketään tutkimuksiin, jos sanoo ettei voi syödä omenaa, koska se turvottaa niin paljon?
Kotimaiset viljat ovat maailman pyhin asia eräille, pelottavan vaikutusvaltaisille, nimeltä mainitsemattomille ravitsemusihmisille. Ja sillä on negatiivinen vsikutus kansanterveyteen.
Pukamat unohtuivat listalta :)
Ap