Pitkät hiukset ja hiusten laitto
Olen jo 50 v ja hiukset ylipitkät ja luonnonvaaleat. Olen työtön eikä ole ollut rahaa käydä kampaajalla 5 vuoteen joten hiukset ovat vain kasvaneet. Pidän niitä aina ponnarilla, näin pitkiä hiuksia ei voi pitää auki. Mitä tekisin hiukselleni? Haluaisin joskus laittaa niitä ja pitää auki, ongelma on se että tulevat naamalle koko ajan.
Vesi on kallista joten hiusten pesuun runolle mahdollisuutta kuin kerran vko. Kuivuminen kestää päivän.
Inhoan lettejä ja nutturoita,minulla on silmälasit joten näytön 80 v hiukset nutturalla lettiä en ylety itselleni tekemään.
Kommentit (45)
You Tubessa on valtavasti ideoita pitkille hiuksille, sieltä kannattaa katsella. Hiusjuttuja on tosi vaikea selittää sanoin. Pitkien hiusten leikkaaminen onnistuu itse tehden, leikkaan välillä omat hiukseni. You Tubesta löytyy kasapäin ohjeita siihenkin. Marketistakin saa siihen tarkoitettuja saksia. Niiden tulee olla kapeat ja ohuet eli tavalliset keittiösakset eivät käy (hius pakenee niitä ja tulee epätasainen).
Mullakin on silmälasit, ja tukka erilaisilla nutturoilla, mä taas rakastan niitä. Tukka on juuri lyhennetty vyötärölle, se kasvaa hirveää vauhtia. Ikää 46, ja kyllä mut ainakin vielä kasikymppisestä erottaa 😄. Pitkien hiusten letti tehdään edessä ja tarvittaessa otetaan hampaisiin jo tehty pätkä, tiesi long hair community aikanaan.
Et näytä 80-vuotiaalta nutturan kanssa, vaikka sinulla onkin silmälasit. Luulet vaan. Oikeasti nuttura on iätön. Toki se pitää saada oikealle kohdalle niskaa. Ranskalainen kierrenuttura toimii yleensä paremmin kuin alhalla niskassa olevan pullanuttura.
toinen vaihtoetho on, että leikkaat kotona peilin kanssa tai pyydät kaveria/puolisoa/äitiäsi leikkaamaan lyhyen tasapitkän polkan johonkin leuan ja hartioiden väliin. Sitä voi pitää auki, ja jos siihen leikkaa vielä otsatukankin, niin ei tule kasvoille koko ajan. Pestä pitää kyllä pari kertaa viikossa, mutta voi pestä lavuaarissa kotona.
Mä olen pitkäaikaistyötön, mutta mulla on varaa käydä kerran vuodessa kampaajalla. Mihin sun rahat menee?
Minä olen työtön +50. Käyn 2 krt vuodessa kampaajalla siistimässä tukan. On pitkä tukka.
Höpö höpö. Kuivuminen kestää korkeinataan pari tuntia. Mulla on ollut hiukset puoleen selkään tai vyötärölle lähes koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kuivuminen kestää korkeinataan pari tuntia. Mulla on ollut hiukset puoleen selkään tai vyötärölle lähes koko ikäni.
Älä sinä höpötä. Menee vähintään 2 tuntia hiusten kuivumiseen. On paksu tukka.
Ei ap.
Itselläni oli vuosien ajan pitkät hiukset, ja ne oli aina kiinni. Ja kestivät pitkään kuivia.
Sitten totesin, ettei mitään järkeä. Leikkautin lyhyeksi ja olen supertyytyväinen!
Ja malleja on niin paljon, että varmasti sinäkin löytäisit sopivan.
Miksi pitää pitkiä hiuksia, jotta "saa kivan kampauksen", kun niitä tilaisuuksia joihin tarvitaan joku kampaus, on kuitenkin tosi vähän? Arki ratkaisee, ja lyhyistäkin hiuksista saa juhlavat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vielä kuuden tunnin jälkeen takaraivolta kosteat hiukset. Sulla on ohuet ja/tai huokoiset hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vielä kuuden tunnin jälkeen takaraivolta kosteat hiukset. Sulla on ohuet ja/tai huokoiset hiukset?
Tämä. Jos minä pesen illalla hiukset ja menen nukkumaan hiukset auki, ne on aamulla edelleen kosteat.
Moi ap. Olen huomannut, että nuttura ei tee vanhaksi, vaan päälaki ja otsaosuus - miten lättänäksi tai tiukoiksi jätät hiukset kasvojen ympäriltä. Itse kampaan tukan taakse ja pyöritän kädessäni pötkyläksi, jonka sitten nostan korkealle takaraivolle ja laitan yhdellä nutturapinnillä kiinni. Se voi olla kynäkin, tai mikä tahansa tikku jossa on sen verran terävä pää, että solahtaa nutturaan. Otsatukan olen sitä ennen joko kammannut taakse tai laittanut nk. kiltin tytön jakauksen ja sivuille pinneillä. Pari pitkää kiharaa voi jättää myös vähän korvan takaa irti ja vaikka kihartaa. Tuo nuorentaa ja tekee naiselliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pitkäaikaistyötön, mutta mulla on varaa käydä kerran vuodessa kampaajalla. Mihin sun rahat menee?
Olen yh. Tyttöni käy kampaajalla kerran vuodessa. Täällä Hki pelkkä latvojen tasaus on min 50 e.
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Et näytä 80-vuotiaalta nutturan kanssa, vaikka sinulla onkin silmälasit. Luulet vaan. Oikeasti nuttura on iätön. Toki se pitää saada oikealle kohdalle niskaa. Ranskalainen kierrenuttura toimii yleensä paremmin kuin alhalla niskassa olevan pullanuttura.
toinen vaihtoetho on, että leikkaat kotona peilin kanssa tai pyydät kaveria/puolisoa/äitiäsi leikkaamaan lyhyen tasapitkän polkan johonkin leuan ja hartioiden väliin. Sitä voi pitää auki, ja jos siihen leikkaa vielä otsatukankin, niin ei tule kasvoille koko ajan. Pestä pitää kyllä pari kertaa viikossa, mutta voi pestä lavuaarissa kotona.
Kyllä näytän " mummolta" ihan valokuvissa todettu. Toki myös harmaita hiuksia löytyy vaikka ne eivät kunnolla näy vaaleiden seasta. Minulla ei ole ketään keneltä voisin pyytää hiusten leikkausapua.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli vuosien ajan pitkät hiukset, ja ne oli aina kiinni. Ja kestivät pitkään kuivia.
Sitten totesin, ettei mitään järkeä. Leikkautin lyhyeksi ja olen supertyytyväinen!
Ja malleja on niin paljon, että varmasti sinäkin löytäisit sopivan.
Miksi pitää pitkiä hiuksia, jotta "saa kivan kampauksen", kun niitä tilaisuuksia joihin tarvitaan joku kampaus, on kuitenkin tosi vähän? Arki ratkaisee, ja lyhyistäkin hiuksista saa juhlavat.
Silloinhan sitä varsinkin pitäisi käydä kampaajalla? Ei ole siihen varaa.
Minullakin on pitkät hiukset, jotka kestävät kuivua koko päivän, joten pesen ne yleensä vain pari kertaa viikossa. Joskus on kyllä pakko pestä useammin, koska ei sitäkään kestä, jos ovat liian likaiset. Hiukset pysyvät puhtaampina pidempään, jos niihin laittaa puolikuivina muotovaahtoa tai tyvikohotusta ja föönaa pää alaspäin, niin että hiukset kohoavat päänahasta. Kuivapesuaineet on kalliita mutta lähes saman tuloksen saa kun harjaa perunajauhoja rasvoittuneisiin osiin.
Minä kyllä letitän hiuksia. Usein nukun hiukset letitettyinä, niin etteivät sotkeennu yöllä naamalle, ja usein pesenkin hiukset löysällä letillä, niin eivät takkuunnu niin paljon. Etupuolelta on helpompi letittää. Sivuletti voi olla helpompi tehdä kuin taakse tuleva.
Päivällä pidän hiuksia usein hainhampaalla kiinni takaraivolla. Tähän tapaan: https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008535653.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yh. Tyttöni käy kampaajalla kerran vuodessa. Täällä Hki pelkkä latvojen tasaus on min 50 e.
Opettele leikkaamaan itse tytön hiukset. Ei ole vaikeaa tasata latvoja.
Minullakin on pitkät hiukset. Käytän kyllä lettejä ja nutturoitakin , jos jaksan laittaa hiukset. Eniten käytössä hengettömät pinnit ja puoliponnarit/nutturat. Olen 46 ja vielä työelämässä. Olen kyllä miettinut hiusteni lyhentämistä.
Vierailija kirjoitti:
Moi ap. Olen huomannut, että nuttura ei tee vanhaksi, vaan päälaki ja otsaosuus - miten lättänäksi tai tiukoiksi jätät hiukset kasvojen ympäriltä. Itse kampaan tukan taakse ja pyöritän kädessäni pötkyläksi, jonka sitten nostan korkealle takaraivolle ja laitan yhdellä nutturapinnillä kiinni. Se voi olla kynäkin, tai mikä tahansa tikku jossa on sen verran terävä pää, että solahtaa nutturaan. Otsatukan olen sitä ennen joko kammannut taakse tai laittanut nk. kiltin tytön jakauksen ja sivuille pinneillä. Pari pitkää kiharaa voi jättää myös vähän korvan takaa irti ja vaikka kihartaa. Tuo nuorentaa ja tekee naiselliseksi.
Minulla on hiukset alaselän alapuolelle ja massaa niin paljon niissä ettei millään pinnillä pysy kiinni, tarvitsen kunnon donitsin siihen. Nuttura päässä ei mahdu pipo tai huppu päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toinen vaihtoetho on, että leikkaat kotona peilin kanssa tai pyydät kaveria/puolisoa/äitiäsi leikkaamaan lyhyen tasapitkän polkan johonkin leuan ja hartioiden väliin. Sitä voi pitää auki, ja jos siihen leikkaa vielä otsatukankin, niin ei tule kasvoille koko ajan. Pestä pitää kyllä pari kertaa viikossa, mutta voi pestä lavuaarissa kotona.Kyllä näytän " mummolta" ihan valokuvissa todettu. Toki myös harmaita hiuksia löytyy vaikka ne eivät kunnolla näy vaaleiden seasta. Minulla ei ole ketään keneltä voisin pyytää hiusten leikkausapua.
Onhan sulla se tyttö.
Mä käyn töissä,mut mä leikkaan itte hiukseni. Vakaa käsi,sakset ja peili toisessa kädessä. Naps naps. Ja jos ei onnistu,kiharran, nii ei näy epätasaisuus. Ja leikkasin itte kun oli pidemmänkin. Kiinni ollessaan ei näkynyt epätasaisuus.