Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruisleivälle pitäisi määrätä haittavero

Vierailija
06.10.2013 |

Niin haitallinen tuote on kyseessä!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:39"]

Mulla aukee huulet ja maha menee kuralle kun syön ruista.

En koske siihen enää ja olo on paljon parempi. 

Suomessa ihmisten mahat on aina sekaisin ja valitetaan jos jonkinlaisesta vaivasta ja allergiasta. Joka toinen ei muka voi juoda maitoa, mutta kukaan ei uskalla syyttää ruista ongelmista.

Ihmiset kertoo, ettei ulkomailla maito aiheuta ongelmia, totuus lienee se, ettei ulkomailla syödä ruista ja se siellä auttaa mahavaivoihin.

Kannattaa miettiä, olisko se totuus?....!

[/quote]

Ei kaikilla ole aina maha sekaisin. Maha voi kylläkin mennä sekaisin myös liiasta rasvasta, esim. siitä ah niin luonnollisen VOIN SYÖMISESTÄ. Tulee siis rasvaripuli. 

On kuulkaa tosi naivia tarjota patenttiratkaisuksi yhden ruoka-aineen syyllisyyttä kaikkiin mahdollisiin vaivoihin syövästä haukotteluun ja ihottumaan. 

Vierailija
2/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:32"]

Unohdinkin sen korvien kutinankin, kun siitä on niin tosi kauan, kun viimeksi olen rukiiseen koskenut. Pointti on tämä: meneekö joku johonkin testeihin ja tähystykseen, jos huomaa kaalin turvottavan kovasti, tai vaikka ettei punainen liha sula kunnolla? Ei taida mennä, koska ko. ruoka-aineiden välttäminen on yleisesti hyväksyttyä ihan omalla diagnoosia. Toisin on ruisleivän kanssa: jotta saisi olkeuden olla sitä syömättä, pitäisi käydä lääkärissä ja ties missä testeissä. Onko reilua tai mitenkään järkevää?!

Ap

[/quote]

psst* Mitäs jos jätät vaan syömättä? Ei me kerrota kellekään.

Mä en jaksa sitä, kun ihmiset tulee johonkin tyyliin työpaikkaruokalaan tainkahvihuoneeseen ja kaiuttaa jo ovelta kovaan ääneen, että mä en voi syödä sitä ja sitä ja sitä eikä täällä taaskaan oo sitä ja sitä ja mua sorretaan ja mulla on rankkaa. Minä jätän ottamatta ne ruoka-aineet, joille olen yliherkkä, ja syön sitä mitä voin. Näin tekee enemmistö. Ei se mitään sortoa ole, että maito sisältää kalsiumia, vaikka maitoallergikko ei sitä voikaan juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon. Ruisleipä on aivan ...tanallisen hyvää ja uskallan laittaa sitä suuhun . Ja laitankin. Aivan sama jos joku väittää et tulee terveysriskiä?? Sou vat? Polttaahan täällä useatkin körssii, ja se on jo out kaikissa piireissä

Vierailija
4/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:57"]

Pierettääkö? Onko vatsakipuja? Närästystä? Turvotusta? Atooppista ihottumaa? Ripulia/ummetusta?

Ruisleipä aiheuttaa näitä kaikkia monille, mutta vain harva tajuaa syyn olevan rukiissa. Kaikki gluteeniviljat sairastuttavat, mutta ruis nopeiten ja varmimmin. Taija Somppi on guru.

Ap

[/quote]

No, jos tuon perusteella pitäisi ruisleivälle määrätä haittavero, kun osalle ihmisistä tulee noita oireita, olisitko valmis määräämään myös omenoille samanlaisen veron. Minä nimittäin saan ripulia, närästystä, turvotusta, vatsakipuja, närästystä ja atooppista ihottumaa omenoista. Ei väliä, ovatko omenat raakoja tai ruuan seassa, aina sama tulos. 

On muutama muukin ruoka-aine, joka ei sovi minulle, mutta silti en ole valmis menemään barrikadeille vaatimaan niille haittaveroa vaivojeni vuoksi. :D

Jotakin suhteellisuudentajua, pyydän. 

Vierailija
5/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen valtavasti ettei meillä käydä julkista keskustelua juureen tehdyn leivän hyödyllisyydestä. Juurileivässä on valtavasti erilaisia maitohappobakteereja, etenkin pitkään hapatetussa. Ja arvaatteko mitä ne maitohappobakteerit tekevät suolistolle ja muulle terveydelle??

Suomen leipäteollisuus on kyllä aika hakusessa sanon minä! Jos leivän syöjät rupeaisivat vaatimaan kunnon leipää sen hiivamössön sijaan ni olisko ilmavaivoja?

Vierailija
6/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en syö mitään kotimaisia viljoja ja oloni on loistava! Mutta en tuomitse heitä, jotka sitä syövät. Minulle sopii gluteeniton ruokavalio, jollekin toiselle taas joku muu. Kokeilemalla se selviää!

Vierailija
7/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ruisleipää ja olo on loistava. Ai niin syön myös perunaa yms epätrendikästä. Edelleen olo on mitä parhain.

Vierailija
8/35 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilän voi-fasismi on tuottanut tulosta; hän on saanut sekä kirjojaan myytyä että suomalaiset eriskummalliseen karppaamisen soveltamiseen. Somppi myös myy voi-kirjojaan ja saa sille näin hyvää julkisuutta.

Vierailija
9/35 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta sitten loppui ruisleivän syönti. Ihmettelin ennen sitä, kun vatsa aina pullisteli illalla ja meni ummetukselle. Jouduin kaapimaan sormin tavarat peräpäästä ulos, kun jätökset eivät mahtuneet ulos. Tuli lisäksi repeytymä. Sitten tuli peräpukamat, suolistohiva ym. oireet. Ne kaikki loppuivat, kun siirryin gluteiinittomaan ruokavalioon. Silloin tällöin voin syödä kauratuotteita.

Vatsa toimii tällä ruokavaliolla aivan normaalisti.

Vierailija
10/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
11/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Täysjyväruisleipä on erittäin terveellistä.

Vierailija
12/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä pitää suoliston kunnosta huolen kuiduillaan ja tasaa verensokeria.

Pullaleivätkö ap:sta oikein`HIivaa ja jauhoja, ei muuta, paitsi paljon kaloreita.

Vierailija
13/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se leipä, vaan mitä sen päälle levitetään. Voille pitäisi määrätä nelinkertainen haittavero.

Vierailija
14/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä on terveellistä ja saa suolen toimimaan säännöllisesti.

AP on ilmeisesti katsonut perjantai-illan keskustelun, jossa joku ämmä huusi suoraa huutoa siitä, kuinka on tutkinut lukemattomien ihmisten persereikiä ja huomannut, kuinka huonossa kunnossa ne ovat. En katsonut ohjelmaa, mutta kuuntelin toisella korvalla, ja tämän naisen metelöinti erottui keskustelusta. Ei hänkään tuntunut ottavan esille sitä, että kaikki muutkin aineet (siis syötävät), jotka suoleen työnnetään, voivat poistuessaan ärsyttää peräaukkoa.

Eri asia kokonaan ovat sitten henkilöt, joilla on suolistosairauksia ja siksi eivät kestä ruista.

Vierailija
15/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaa rinta- ja paksusuolensyövältä, laskee kolesterolia, ehkäisee ummetusta. Oliko jotain perusteita sille haittaverolle?

Vierailija
16/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväruisleipä, nam niin hyvää ja terveellistä! Ja on tosiaan niin maukasta, ettei tarvi muuta päälle kuin voita.

Vierailija
17/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruislevän syönti pitäisi lailla määrätä pakolliseksi.

Vierailija
18/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oli toinen ohjelma, jossa sanottiin ruisleivän tervellisyys olevan leipomoiden markkinointi juttu. Kaikki kokojyväleivät ovat yhtä terveellisiä. Siinä ei tosiaankaan haukuttu ruista, mutta laskettiin samalle viivalle muiden kanssa.

Vierailija
19/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 18:58"]

Ruisleipä on terveellistä ja saa suolen toimimaan säännöllisesti.

AP on ilmeisesti katsonut perjantai-illan keskustelun, jossa joku ämmä huusi suoraa huutoa siitä, kuinka on tutkinut lukemattomien ihmisten persereikiä ja huomannut, kuinka huonossa kunnossa ne ovat. En katsonut ohjelmaa, mutta kuuntelin toisella korvalla, ja tämän naisen metelöinti erottui keskustelusta. Ei hänkään tuntunut ottavan esille sitä, että kaikki muutkin aineet (siis syötävät), jotka suoleen työnnetään, voivat poistuessaan ärsyttää peräaukkoa.

Eri asia kokonaan ovat sitten henkilöt, joilla on suolistosairauksia ja siksi eivät kestä ruista.

[/quote]

Miksi tämä verisuonikirurgi Somppi on tutkinut peräaukkoja? Onko hän erikoistunut peräpukamaleikkauksiin? Onko hän tehnyt jonkun tutkimuksen aiheesta vai ainoastaan mutu-tuntumalla arvioinut että potilas on syönyt ruisleipää ja siitä peräsuolivaivat? Jotenkin erikoinen lääkäri tämä Somppi.

Vierailija
20/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierettääkö? Onko vatsakipuja? Närästystä? Turvotusta? Atooppista ihottumaa? Ripulia/ummetusta?

Ruisleipä aiheuttaa näitä kaikkia monille, mutta vain harva tajuaa syyn olevan rukiissa. Kaikki gluteeniviljat sairastuttavat, mutta ruis nopeiten ja varmimmin. Taija Somppi on guru.

Ap