Miten kieltäytä kutsusta juhliin? Valkoiset valheet nyt.
Meitä ei oikeasti kiinnosta mennä. Vastausta pyydetään päivään XX mennessä. Tiedän vaan, että pelkkä emme tule/pääse vastaus ei riitä vaan alkaa se jankkaaminen ja kysely.
Nyt pitäisi joku valkoinen valhe luikkasta.
Ehdotuksia.
Kommentit (11)
Miksi valehdella? "Lämmin kiitos kutsusta, mutta tällä kertaa emme ole tulossa. Oikein mukavia juhlia teille ja terveisiä muille vieraille".
Sanot että ootte tulossa, viime hetkellä ilmoitat että tuli vatsatauti, ette pääse valitettavasti.
Kerro totuus. Meitä ei kiinnosta tulla. Problem solved. Ja tuskin tuee enää kutsuja
Jos et aikuisena ihmisenä pysty asiallisesti vain ilmoittamaan ettet nyt valitettavasti pääse niin ei auta kuin nostaa peppu sohvalta ja mennä kiltisti häihin niin ei tarvitse valehdella.
Ihan sama kuinka paljon sitten tulee kyselyjä tai jankkausta (junttia!) niin aina vain sama vastaus ettet nyt valitettavasti pääse ja piste.
Ihan siksi, kun tiedän, että se kiitos ei emme valitettavasti pääse ei riitä.
Ja kyseessä sukulainen ja suku. Tiedän vaan, että alkaa se jankkaaminen ja ne tuutte nyt ja sit on kivaa jne.
EN ole koskaan joutunut tämmöiseen tilanteeseen, mutta nyt se on. En haluaisi todellakaan valehdella, mutta nyt hätä ei lue lakia. Harrastuksia ei ole. Matkailu joo sitä, mutta matka meillä on pari viikkoa juhlista.
t. ap
Sama juttu kuin kolmosella. Älä suotta valehtele. Todella ikävä sotku, jos jää valheesta kiinni. Erittäin hyvä vastausehdotus hänellä, siis kolmosella.
Jos jankkaa ja kyselee, nin ystävällisesti vaan, että on muuta, kiitos kutsusta, mutta emme vaan pääse.
Jos ei sekään auta/et halua käyttää/et pysty totuutta sanomaan, niin järjestä joku meno. Kutsujan e tarvitse tietää, oliko se sovittu ennen vai jälkeen kutsun.
(Ja tämä ei liity sun kysymykseen, mutta uteliaana kysyn, miksi ette mene? Olisiko siellä oikeesti niin ikävää, että tavallinen koti-ilta voittaa sen? vai onko vaikeen matkan ja järjestelyjen takana? Kun itse olen vähän sellainen, että jos jossain tapahtuu, niin olen suuna päänä menossa ;-) )
Siis alkaako kutsujat jossain päin jankkaamaan, vaikka itse antavat vaihtoehdon olla myös tulematta. Tuo on kyllä törkeetä! Minulle riittää se, että kutsuja ilmoittaa jos ei ole tulossa, ei kiinnosta se syy. Jokaisella on vapaus valita..
Onko juhla sellaien, että tarjoilu maksetaan osallistujien mukaan? Silloin en valittelisi viime tingassa vatsatautia, koska kutsuja joutuu maksamaan teistäkin.
Jos on lähisukulaisista kyse, niin vaikea siinä on varmaan valkoisia valheita mistään matkoista kertoa. Kiitätte kutsusta ja kerrotte, ettette ole tulossa. Piste. Jos joku jankkaa, niin ei voi mitään.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:33"]
Sama juttu kuin kolmosella. Älä suotta valehtele. Todella ikävä sotku, jos jää valheesta kiinni. Erittäin hyvä vastausehdotus hänellä, siis kolmosella.
Jos jankkaa ja kyselee, nin ystävällisesti vaan, että on muuta, kiitos kutsusta, mutta emme vaan pääse.
Jos ei sekään auta/et halua käyttää/et pysty totuutta sanomaan, niin järjestä joku meno. Kutsujan e tarvitse tietää, oliko se sovittu ennen vai jälkeen kutsun.
(Ja tämä ei liity sun kysymykseen, mutta uteliaana kysyn, miksi ette mene? Olisiko siellä oikeesti niin ikävää, että tavallinen koti-ilta voittaa sen? vai onko vaikeen matkan ja järjestelyjen takana? Kun itse olen vähän sellainen, että jos jossain tapahtuu, niin olen suuna päänä menossa ;-) )
[/quote]
Yleensä me olemmekin innoisamme menossa ja osalistumme, kun kutsu juhliin tulee. Nyt vaan sen laatuinen kutsu ja juhlat ettei kiinnosta. Halloween juhlat asuineen ja juomabileet. Ei vaan jaksa.
Ja mun mielestä tosiaan olisi reilua jos riittää ilmoittaminen ettei pääse- Tiedän vaan, että se jankkaaminen alkaa ja se ei tunnu kivalta. Olisin tässä kohtaa mileuusti jäänyt kokonaan ilman kutsua.
t. ap
MIKSI ei aikuinen ihminen osaa sanoa tuotakin rehellisesti?
Jos kerta kaikkiaan on pakko selittää, niin sitten sanot miten asia on: naamiasjuhlat tuntuvat työläältä ajatukselta ja muutenkin on vähän kakkossijalla nuo kosteat juhlat.
Voi ihmisen käsi, että voi olla vaikeata. En kohta usko, että ongelmasi on edes todellinen. 3
No matka sovittu jo kyseiselle ajankohdalle.
Joku harrastustapahtuma joka kestää koko viikonlopun ja pitää olla siksi selvin päin.
Jonkun samanaikainen kyläily (tyyliin sukulainen pitkän matkan takaa).