Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hpv-virus papassa =(

Vierailija
06.10.2013 |

Auttakaa mua . Mulla ei tosiaan ole ollut elämässäni paljon seksisuhteita. Lasten isän kaa erosin 3 vuotta sitten ( oltiin yhdessä 13 vuotta ). Sen jälkeen olin vuoden ihan yksin ja sitten rupesin seurustelemaan miehen kanssa, jonka kanssa oltiin yhdessa reilu vuosi. Hänestä erottua mulla oli yksi lyhyt suhde, noin 1, 5 kk. Nyt olen ollut ilman seksiä 9 kk. Viime vkolla olin ekaa kertaa yhdynnässä miehen kanssa jonka tapasin kesällä. Niin eikös papakokeesta tullut tieto että mulla on kondyloomavirus  Juuri kun mulla alkoi uusi suhde. Mitä mä teen?? Tuntuu et tää on tosiaan maailmanloppu. Kävin yksityisellä tänään ja lääkäri koitti rauhoitella, ei ole näkyvää kondyloomaa ja papa puolen vuoden päästä. Mutta on niin likainen olo ..ja mitähän mä teen uuden suhteen kanssa. Olisin kiitollinen jos asiattomat kommentit jätettäisiin pois, olen muutenkin aika rikki nyt

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän että sain sen lasten isän jälkeiseltä. Papassa kävin heidän välillä ja silloin oli puhdas. Eihän se syyttely mitään auta, mutta olo on kyllä niin paska nyt kun vaan olla ja voi

Vierailija
22/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papakin voi olla puhdas vaikka hpv-tartunta olis tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin lekuri sanoi mulle, että virus on ollut mulla jo kauan kun on tehnyt solumuutoksia. t  ap

Vierailija
24/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 14:41"]

Mä tiedän että sain sen lasten isän jälkeiseltä. Papassa kävin heidän välillä ja silloin oli puhdas. Eihän se syyttely mitään auta, mutta olo on kyllä niin paska nyt kun vaan olla ja voi

[/quote]

Ensinnäkin, en ole asiantuntija, mutta luulen, että papa voi olla puhdas, vaikka olisi jo saanut tartunnan. Olen no 19, minullakin olisi vain yksi vaihtoehto, jos edellisen papan puhtaudesta voi päätellä asian. Miehen exällä tosin oli kondylooma kymmenkunta vuotta sitten ja epäilin, että hän kantaisi yhä virusta. Veti tietysti hirveät kilarit kun asiasta hänelle mainitsin, ehdimme juuri erota ennen tulosten saamista. Toiveeni oli, että kertoisi asiasta tuleville suhteilleen, mutta hänet tuntien tuskin tapahtuu, minäkin sain tietää exänsä kondyloomasta vasta vuosi seurustelun alkamisen jälkeen.

Vierailija
25/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hpv:ta ei aina papassa tutkita, joten se voi olla elimistössä, vaikka papa olisi puhdas.

Vierailija
26/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan normaali joukkotarkastuspapa, siinä se sitten tuli ilmi.Papaluokka 2 ja puhtausaste 1. Lapussa lukee vielä lievä sil (hpv) mitä tuo tarkoittaa?

ap

Vierailija
27/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 15:13"]

Mulla oli ihan normaali joukkotarkastuspapa, siinä se sitten tuli ilmi.Papaluokka 2 ja puhtausaste 1. Lapussa lukee vielä lievä sil (hpv) mitä tuo tarkoittaa?

ap

[/quote]

Mulla lukee, että löytyi epäily lievästä solumuutoksesta (LSIL). Saitko kutsua kolposkopiaan? Oon yrittänyt olla ajattelematta asiaa, inhottaa ja pelottaa mennä sinne, edessä marraskuun puolivälissä.

Vierailija
28/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo 90-luvun puolivälissä ja oli ihan ne syylätkin kuvioissa. Sitten tarttui sen aikaiselle avokillenikin. Mitään syylille ei tehty ja itsestään läksivät veke.

Vierailija
29/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan kehoitus mennä uuteen papaan 6 kk päästä

Vierailija
30/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on enkä edes ajattele koko asiaa! Ihan pikkujuttu, paljon pahempaakin on!!! Eikä sulla edes ole syyliä, joita vastaan mä painiskelin vuosikausia. Kerrot nyt vaan koko jutun ihan rauhallisesti sille uudelle miehelle. Varmasti hän ymmärtää.

Vierailija
31/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 15:36"]

Eikä sulla edes ole syyliä, joita vastaan mä painiskelin vuosikausia.

[/quote]

Hui, kuinka kauan sulla oli "syyäinen vaihe"??  Minun syylät ilmaantuivat silloin aikoinaan heti joulun jälkeen ja ne olivat jo seuraavana kesänä tipotiessään! :O

Vierailija
32/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:51"]

Rauhoitu, virus tarttuu lähes jokaiselle jossain vaiheessa elämää, ei siis ole maailmanloppu. Muuten kyllä ihmettelen, eikö äiti-ihmisellä ole tärkeämpääkin tekemistä kuin juosta miesten perässä, minun mielestäni tuo on järkyttävä määrä suhteita eron jälkeen, ymmärtäisin jos olisit ensimmäistä suhdetta nyt varovasti aloittemassa. Siinä mielessä olen kyllä siis lievän vahingoniloinen, toivottavasti suhteesi kaatuu tähän niin pääset taas kerran kokeilemaan uutta patukkaa.

[/quote]

Tämä on kyllä todella kummallinen kommentti! Ensinnäkin ihmiset ovat erilaisia, myös seksuaalisesti. Ei ole kenenkään asia ruveta määrittelemään jotain absoluuttista normaalia sille, kuinka paljon kelläkin saisi seksisuhteita olla jossakin tietyssä ajassa. Toiseksikin seksiin ei enää nykyään pitäisi liittää mitään ihmeellistä moraalihysteriaa. Ei seksi ole mikään pahe, vaan parhaimmillaan ihana kahden aikuisen ihmisen välinen niin fyysisen kuin henkisenkin mielihyvän, nautinnon ja läheisyyden muoto. Parisuhteillekaan ja seksille parisuhteessa ei käsittääkseni ole olemassa mitään yleispätevää säännöstöä paitsi korkeintaan se, että toista ihmistä on kunnioitettava ja arvostettava eikä ketään saisi tarkoituksella satuttaa ja loukata.

Ja vaikkei ole minun tai kenenkään muunkaan asia arvioida sitä, mikä on sopiva määrä suhteita kolme vuotta eron jälkeen, voin omasta näkökulmastani todeta, että mielestäni ap on tosiaan edennyt hyvin rauhalliseen tahtiin. Hänhän kertoi olleensa eron jälkeen ensin vuoden yksin, mistä lähtien hänellä sitten on ollut yhteensä kolme (seksi)suhdetta. Näistä suhteista yksi on ollut yli vuoden mittainen. Ei tuo mikään hurja tahti minulle olisi. Lisäksi täysin käsittämätön on mielestäni sellainen näkemys, että nainen ei saisi aktiivisesti etsiä pysyvämpää pari- ja/tai seksisuhdetta, koska on äiti. Miten ihmeessä se äitiys asiaan vaikuttaa? Ei omasta sosiaalisesta ja seksuaalisesta hyvinvoinnista huolehtiminen tarkoita sitä, ettei samalla pitäisi hyvää huolta myös lapsista.

Ap:lle vielä: älä liikaa murehdi. HPV-virus on niin yleinen ja voi tarttua sen verran helposti kondomista huolimatta (vaikka kondomi osittain suojaakin), että lähes jokainen seksuaalisesti aktiivinen aikuinen saa jonkin HPV:n tyypeistä elämänsä aikana. HPV ei läheskään, ei siis läheskään, kaikissa tapauksissa aiheuta mitään aktiivista tautia ja tulehduskin on usein oireeton. Jos tulehduksen saa, paranee sekin valtaosalla tapauksista ihan kehon oman immuunipuolustuksen voimalla. Monet ihmiset kantavat papilloomavirusta täysin tietämättään. Kun ap menet seuraavan kerran ulos, voit kadulla katsella ympärillesi ja ajatella, että useimmilla ihmisistä, jotka näet, on HPV. Älä suomi itseäsi.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00162&p_haku=hpv

Vierailija
33/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet kiitokset viimeisin vierailija <3. itku silmässä luin tuota. Joo jos musta olisi kiinni niin tosiaan olisin nyt onnellisessa suhteessa miehen kanssa jonka tapasin lasten isästä eron jälkeen. Omasta mielestä olen edennyt hitaasti, siksi tuntuu niin uskomattomalta että kun 9 kk yksinolon jälkeen aloitan suhteen, tule eheti tälläinen 

ap

Vierailija
34/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 15:57"]

Tuhannet kiitokset viimeisin vierailija <3. itku silmässä luin tuota. Joo jos musta olisi kiinni niin tosiaan olisin nyt onnellisessa suhteessa miehen kanssa jonka tapasin lasten isästä eron jälkeen. Omasta mielestä olen edennyt hitaasti, siksi tuntuu niin uskomattomalta että kun 9 kk yksinolon jälkeen aloitan suhteen, tule eheti tälläinen 

ap

[/quote]

Minua vain rupesi puolestasi oikein kiukuttamaan tuollainen ihmeellinen ja perusteeton moralismi, jota jokunen vastauksista edustaa. Ja uskon ainakin hiukan ymmärtäväni sen fiiliksen, kun kuulee kantavansa jotain seksiteitse tarttunutta. Minulta ei ole koskaan HPV:tä todettu, joten en tiedä, miten itse reagoisin. Varmasti tuntuisi ainakin jonkin aikaa epävarmalta ja kurjalta. Toisaalta en voi olla mitenkään 100-prosenttisen varma, etten itsekin kyseistä virusta kanna. Papa kun voi olla siitä huolimatta puhdas ja muuten sitä on vaikea todeta, jos oireita ei ole. Ja jos joskus saan kuulla, että minulla tuo papilloomavirus on, kuulun sitten vain enemmistöön. Aikuisen naisen arkea.

Varmaan itse kertoisin ihan rehellisesti tälle uudelle miehelle tilanteen. Kertoisin, että minulta on löydetty muutos, joka johtuu HPV-viruksesta mutta että mitään hätää ei ole. Pyytäisin sitten kumppania vaikka lukemaan tuon Terveyskirjaston artikkelin asiasta. Toisaalta HPV ei kyllä taida olla sellainen, että siitä olisi mitenkään pakko edes kertoa. Jos miehet haluavat sitä varmuudella välttää, on heidän parasta vain tosiaan elää selibaatissa, kuten tähän ketjuun aiemmin vastannut lääkäri totesi. Suurin osa seksuaalisesti aktiivisista naisistahan kantaa HPV:tä joka tapauksessa.

Tsemppiä ap! Toivon, että löydät elämääsi sitä kumppanuutta ja rakkautta, jota etsit. Olet sen ansainnut. Jokainen on. ♥

32

Vierailija
35/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana olet <3 kiitos. toivon että olet alalla, jossa pystyt jakamaan tuota empatiaasi muillekin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi