Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hpv-virus papassa =(

Vierailija
06.10.2013 |

Auttakaa mua . Mulla ei tosiaan ole ollut elämässäni paljon seksisuhteita. Lasten isän kaa erosin 3 vuotta sitten ( oltiin yhdessä 13 vuotta ). Sen jälkeen olin vuoden ihan yksin ja sitten rupesin seurustelemaan miehen kanssa, jonka kanssa oltiin yhdessa reilu vuosi. Hänestä erottua mulla oli yksi lyhyt suhde, noin 1, 5 kk. Nyt olen ollut ilman seksiä 9 kk. Viime vkolla olin ekaa kertaa yhdynnässä miehen kanssa jonka tapasin kesällä. Niin eikös papakokeesta tullut tieto että mulla on kondyloomavirus  Juuri kun mulla alkoi uusi suhde. Mitä mä teen?? Tuntuu et tää on tosiaan maailmanloppu. Kävin yksityisellä tänään ja lääkäri koitti rauhoitella, ei ole näkyvää kondyloomaa ja papa puolen vuoden päästä. Mutta on niin likainen olo ..ja mitähän mä teen uuden suhteen kanssa. Olisin kiitollinen jos asiattomat kommentit jätettäisiin pois, olen muutenkin aika rikki nyt

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät vanhemmat/Huoltajat!

Olettehan tietoisia tästä HPV-rokotuksista joita aletaan 6 -9 luokkalaisille tytöille marraskuussa 2013 (siis ensi kuussa!!) antamaan?
Itselleni jäi erittäin epäselväkuva rokotteesta kun tästä kuulin.
Tänään töissä sitten kysäisin työkaveriltani hänen kantaansa asiaan ja sain erittäin hyvän tietoiskun, jonka haluan jakaa myös teille jota asia koskee/kiinnostaa.
Samalla varmistui se että omat 6- ja 9-luokkalaiset tyttäreni eivät tule rokotusta missään tapauksessa ottamaan!

Lukekaa allaoleva kirjoitus ja muodostakaa mielipiteenne...

https://www.facebook.com/jaana.vainio.007/posts/10151947355303588

Vierailija
2/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo hpv on tosi yleinen. Mullakin on se, eikä se ole maailmanloppu. Toki Mua syöpä välillä pelottaa. Mikä sua siinä stressaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kondylooman 19-vuotiaana. Siitä seurasi syyliä, mitkä hoidettiin jäädyttämällä. Epämukava toimenpide, mutta sillä se saatiin hoidettua. Kovasti minua peloteltiin syövällä, mutta ei koskaan tullut. Muutenkin lääkäri oli todella tuomitseva ja pelotteli lapsettomuudella, varmasti ikänikin vaikutti asiaan. Tapahtuneesta on yli kymmenen vuotta, ei ole tullut sen jälkeen mitään oireita.

Suosittelen käyttämään kondomia suhteessasi ja toivon että voitte avoimesti puhua asiasta. Ikävää olisi jos miehellekin tarttuisi virus. Ei ole maailmanloppu, etkä sinä ole tehnyt mitään väärää. Elämässä sattuu ja tapahtuu, voimia sinulle :)

Vierailija
4/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnen itseni niin likaiseksi, mietin miten mä voin ikinä olla parisuhteessa jos mulla on tuo, Aloitin uuden suhteen ja pakko se on lopettaa, ei mies mua tunne niin hyvin, aika hyvän kuvan annan itsestäni jos kerron että mulla on joku sukupuolitauti. oon ihan lamassa tämän takia, en pysty syömään, en lukemaan tentteihin, en mitään, Tunnen itseni maailman huonoimmaksi äidiksi jne ::(

Vierailija
5/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis ole näkyviä oireita, vain papassa näkyvä muutos.

Vierailija
6/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita edellisille kumppaneillesi että hekin tietävät. Miehillä se ei näy missään testeissä (ellei itse kustanna veren vasta-ainetestiä), mutta heillekin voi tulla peniskeen syöpä.

Joissain tilastoissa suurin osa aikuisväestöstä kantaa hpv:tä jossain elämänsä vaiheessa. Ja nyt en ole varma mutta eikö se vuosien päästä myös katoa elimistöstä. Jos haluaa elää seksitauditonta elämää täytyy olla selibaatissa. Kuppakin voi tarttua suutelusta ja jotkin klamydian kannat ihokosketuksesta.

Vierailija
7/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kondomi ei suojaa kondyloomalta tai herpekseltä kunnolla, sillä ne tarttuvau myös kondomin rajojen ulkopuolelta.

Vierailija
8/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hpv ei katoa elimistöstä enkä kyllä lähtisi kenellekään entisille siitä ilmoittelemaan. Turhaa huolta vaan kaikille, koska sitähän ei tiedä mistä se on tullut eikä sitä voi millään estää.

Vierailija
9/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei kondomi täysin suojaakaan kondyloomalta, kannattaa viruksesta mainita miehelle ennen kuin jätätte kumin pois.

Vierailija
10/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo molemmille ilmoitin kyllä heti kun kuulin asiasta :(

Vierailija
11/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule nyt - kondylooma ei kuulu tartuntoihin jotka pitää ilmoittaa kumppaneille. Eikä tartu  jos ei ole aktiivinen, ja aktiivisen viruksen huomaisit. Voi olla latenttina VUOSIA eikä sitä edes huomata kun jossain papakokeessa. Älä mieti tuommoisia, sun ei tarvitse kertoa yhtään mitään, olet ihan normaali äiti ja nainen - todella monilla on hpv latenttina jopa siitä tietämättä. Rauhoitu. Minullakin on sitä, välillä näkyy papassa muttei muuten, ollut jo yli 30v. Elä normaalisti älä murehdi. t kätilö

Vierailija
12/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin nyt ns. tehoseurannassa eli saat tiheämpään kutsun kontrolliin. Eli varmasti ajossa huomataan jos on tarvetta syöpähoidolle. ei tarvitse olla mikään ihmeempi pillun jakelija (mikä siis ei myöskään ole väärin) että saisi seksitaudin. Joillekin riittää se yksi kumppani joka on saanut taudin edelliseltään tai sitten pettänyt. Normaalit ihmiset saavat tartuntoja.

Vierailija
13/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos <3 En mä tiiä ylireagoinko mä mutta tuntuu melkein kuin mulla olis joku hiv :(

Vierailija
14/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu, virus tarttuu lähes jokaiselle jossain vaiheessa elämää, ei siis ole maailmanloppu. Muuten kyllä ihmettelen, eikö äiti-ihmisellä ole tärkeämpääkin tekemistä kuin juosta miesten perässä, minun mielestäni tuo on järkyttävä määrä suhteita eron jälkeen, ymmärtäisin jos olisit ensimmäistä suhdetta nyt varovasti aloittemassa. Siinä mielessä olen kyllä siis lievän vahingoniloinen, toivottavasti suhteesi kaatuu tähän niin pääset taas kerran kokeilemaan uutta patukkaa.

Vierailija
15/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se  varmaan paljon. Itse olisin jäänyt suhteeseen joka alkoi eron jälkeen, mutta elämä ei aina mene niinkuin suunnittelee

Vierailija
16/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 13:01"]

Niin, onhan se  varmaan paljon. Itse olisin jäänyt suhteeseen joka alkoi eron jälkeen, mutta elämä ei aina mene niinkuin suunnittelee

[/quote]

Kyllähän se niin on, että yh ei ole varsinaisesti mikään saalis, kovin moni ei jää kanssasi suhteeseen jos kuvioihin astuu mukava lapseton nainen. Siksi kannattaisikin vähän rajoittaa eikä aloittaa uutta suhdetta joka vuosi, eivät ne tule kestämään sen pidempään jos nainen on yh. Paitsi tietysti sitten jos mies ei itsekään ole tasokas.

Vierailija
17/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 13:01"]

[/quote]

Kyllähän se niin on, että yh ei ole varsinaisesti mikään saalis, kovin moni ei jää kanssasi suhteeseen jos kuvioihin astuu mukava lapseton nainen. Siksi kannattaisikin vähän rajoittaa eikä aloittaa uutta suhdetta joka vuosi, eivät ne tule kestämään sen pidempään jos nainen on yh. Paitsi tietysti sitten jos mies ei itsekään ole tasokas.

[/quote]Hih, vaikka olen kuinka mieli maassa, niin silti huvittaa tämä kirjoitus :D Aivan kuin tämän olisi kirjoittanut joku sovinistinen mies =)

Vierailija
18/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on hpv. Sain sen nykyiseltä mieheltäni seurustelun alussa. Välillä se ilmestyy papaan luokka 2:na ja sitten häviää seurannassa. Olin alussa rikki ja ylireagoin, mutta tähän on ajan kanssa tottunut suhtautumaan rauhallisesti. 80-90% väestöstä altistuu hpv:lle joten erittäin todennäköisesti uusi kumppanisikin on sille jo altistunut. Et ole likainen tai viallinen, vaan kuulut enemmistöön :) itse tekisin tuossa tilanteessa niin että kertoisin asiasta faktat miehelle. Sinulla on tavallinen aikuisen naisen vaiva, joka tuskin koskaan aiheuttaa syöpää. Papa kerran vuodessa on hyvä seuranta (paitsi nyt alkuun se 6kk). Kondomia voi käyttää jos haluaa pienentää miehen tartunnan mahdollisuutta, mutta 100 prosenttinen suoja sekään ei ole. Jos mies tuon takia sinut lemppaa, on aika lapsellinen. Parempi hänen sitten jatkaa selibaatissa sillä suurin osa naisista kantaa virusta.

ja tuon jeesustelijan kirjoitukset jätät sanan tien ihan omaan arvottomuuteensa.

t. Äiti, vaimo ja lääkäri :)

Vierailija
19/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, mistä tiedät että sait sen nykyiseltä mieheltäsi? Lähinnä mietin, voiko tartunnan ajankohdan jotenkin tietää? Minulla on aika kolposkopiaan ensi kuulle, löytyi papassa solumuutoksia kesällä. Tarkempaa selitystä ei ollut mukana ja olen vähän ymmälläni mitä se merkitsee, itsellä ei ole ollut vaivoja ja edellinen papa 2,5 vuotta aiemmin oli puhdas.

Vierailija
20/35 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän siitä, että aiemmissa nuoruuden suhteissani joita ei ollut montaa, olin miehille ensimmäinen seksikumppani. Itselläni on ollut yhteensä 3 seksikumppania joista nykyinen on se kolmas. Miehelläni kokemusta oli selvästi enemmän. Ajankohtaa ei voi selvittää, virus voi lymytä elimistössä ilmeisesti jopa vuosia ennen kuin se huomataan ( joko papassa tai syylinä). Et siis voi varmuudella tietää keltä sen sait.

18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi