Dominikaanisessa tasavallassa käyneitä? Puerto Plata-Samana
Aurinkomatkoilla on tuo Puerto Plata - Samana 2 viikon loma. Sijaitsevatko nämä paikat lähekkäin? Vaihdetaanko paikkaa bussilla ja miten kauan matka kestää? Onnistuuko pienen lapsen kanssa? (turvaistuin?)
Ovatko kivoja ja turvallisia paikkoja? Kokemuksia kaipaan.
Kommentit (33)
Samanasta on Puerto Platalle muistaakseni 3-4 tunnin matka, eli ei mikään ihan lyhyt. Tiet ainakin muutama vuosi sitten tosi huonossa kunnossa. Turvallisuustilanteesta en osaa sanoa, ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia :) Suosittelen ennemmin Punta Canaa, jossa hienommat rannat, turkoosimpi meri ja uudempia hotelleja. En ehkä lähtisi pienen lapsen kanssa tällaiselle yhdistelmälomalle, etenkään jos yhtään epäilyttää. Yhdessäkin paikassa viihtyy pari viikkoa ihan hyvin kuin ei kitsastele hotellin valinnassa.
¡Mantente calma y habla español!
Tuolla ohjeella kuulemma pärjää tuolla päin maailmaa!
En menisi ihan heti pienen lapsen kanssa. Paikka on kaunis, mutta liian usein tuli tunne, että nyt ei ole turvallista, nyt pitää olla tarkkana..
Mutta tuollahan hotellit on jossain 10 kilsan päässä keskustasta ja all inclusive. Ei kai sieltä hotellilta paljoa tarvitse poistua, jos turvallisuutta ajattelee?
Helpommallakin ja halvemmalla pääset jos vaan rantoja ja aurinkoa etsit. Se on helkutin rankka se 12 tunnin lento lapselle ja aikaerorasitus.
Mutta muutenkin.. huh, en suosittele tätä paikkaa kenellekään ainkaan lapsiperheelle. Turistialueiden ulkopuolella todella turvatonta.
Mutta jos pysyy vain siellä turistialueilla ja hotellilla??
Miten on turvatonta? Minulle taas tutut ovat paikkaa suositelleet. Onko tosiaan viime aikoina muuttunut niin paljon?
Anteeks vaan, mutta minä en tosiaankaan ymmärrä näitä jotka lähtee kalliille matkalle toiselle puolelle maapalloa ja meinaa siellä vaan pysytellä hotellilla koko 2 viikkoa. Onko mitään järkee? Saman tien vois hommata kotiin oikeen tehokkaan valospotit, levittää hiekkaa olohuoneen lattialle ja maata siellä lukkojen takana sen pari viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:13"]
Anteeks vaan, mutta minä en tosiaankaan ymmärrä näitä jotka lähtee kalliille matkalle toiselle puolelle maapalloa ja meinaa siellä vaan pysytellä hotellilla koko 2 viikkoa. Onko mitään järkee? Saman tien vois hommata kotiin oikeen tehokkaan valospotit, levittää hiekkaa olohuoneen lattialle ja maata siellä lukkojen takana sen pari viikkoa.
[/quote]
Juu mutta kun siellä on tod.näk. all inclusive eli saa sitä viinaa niin paljon kuin jaksaa kaksin käsin kiskoa.
No älä miksi sitten täältä enää kyselet, jos tutut niin kovasti on kehuneet. Kyllä matka voi olla hyvä tai huono riippumatta siitä, mitä muut ihmiset ovat samassa paikassa kokeneet. Esim mun kaverin mielestä Helsingin keskusta lauantai-iltana on turvaton, mutta mun mielestä ei ole. Se vaan on niin subjektiivinen kokemus.
[/quote]
No mitä luulet, että pienen lapsen kanssa voi niin hirveästi siellä tehdä muuta kuin nauttia hotellista, auringosta, merestä, valmiista ruuista, lomailusta :)
Tietysti jos lähdettäisiin kahdestaan niin menisimme reissulle, jossa voisi kiertää eri paikoissa. Onhan se nyt ihan eri asia olla Suomen räntäsateessa kotona lapsen kanssa kuin lämmössä uima-altaan reunalla!
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:08"]
Mutta jos pysyy vain siellä turistialueilla ja hotellilla??
Miten on turvatonta? Minulle taas tutut ovat paikkaa suositelleet. Onko tosiaan viime aikoina muuttunut niin paljon?
[/quote]
no silloin on varmaan aika turvassa. Mutta jotkut kun haluavat esim itse vuokrata auton ja lähteä kiertelemään, nimenomaan pois niiltä turistialueilta. Olen mm. kuullut että dominikaanisessa ovat yleistyneet ns. tekaistut tietullit joiden kohdalle pysähtyvältä autoilijalta viedään sitten tavarat. Varuillaan kannattaa aina olla.
Itse matkustaisin samalle alueelle esim. Meksikoon tai Kuubaan. Voisi majoittua AI-hotelliin, mutta olisi mielenkiintoisia päiväretkikohteita. Mutta ehkä nämä ovat ap:n näkökulmasta turvattomia?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:27"]
[/quote]
No mitä luulet, että pienen lapsen kanssa voi niin hirveästi siellä tehdä muuta kuin nauttia hotellista, auringosta, merestä, valmiista ruuista, lomailusta :)
Tietysti jos lähdettäisiin kahdestaan niin menisimme reissulle, jossa voisi kiertää eri paikoissa. Onhan se nyt ihan eri asia olla Suomen räntäsateessa kotona lapsen kanssa kuin lämmössä uima-altaan reunalla!
[/quote]
Miks hinkuatte siinä tapauksessa noin kauaksi? All inclusive hotelleja on talvella vaikka kanarian saarilla. Aivan turhaa matkata tuhansia kilometrejä ylimääräistä vaan sen takia että pääsee kehumaan kavereilleen käyneensä Karibialla Kanarian sijasta.
Kokemuksia tuosta yhdistelmämatkasta: http://pieniapolkujamaailmalle.blogspot.fi/2012/08/dominikaaninen-tasavalta-puerto-plata.html
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68695&contentlan=1&culture=fi-FI
dominikaanisen tasavallan matkustustiedote, vastaa minusta hyvin todellisuutta. Varkauksia ja ryöstöjä jonkin verran, huijausyrityksiä ja luottokorttikopiointeja ym samoin. Paikkana on kyllä todella kaunis, upea turkoosi meri ja ne rannat!
Suosittelen ap:lle Karibian kohteista mieluummin Barbadosta kuin Dominikaaneja. Taitaa Finnmatkat tehdä sinne valmismatkoja.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:27"]
[/quote]
[/quote]
Miks hinkuatte siinä tapauksessa noin kauaksi? All inclusive hotelleja on talvella vaikka kanarian saarilla. Aivan turhaa matkata tuhansia kilometrejä ylimääräistä vaan sen takia että pääsee kehumaan kavereilleen käyneensä Karibialla Kanarian sijasta.
[/quote]
jos haluaa lähteä esim. tammi-helmikuussa ja tahtoo takuuvarman hellekohteen niin kanaria ei riitä.
Kanarialla ollaan käyty ainakin 10 kertaa ja tosiaan siellä ei lämmöstä ole tietoakaan. Usein on hytisty uima-altaan reunalla, joten siksi mielummin Karibia tms. oikeasti lämmin kohde.
ap
Minä olen olllut Teneriffalla useasti tammi-helmikuun vaihteessa, ja kyllä siellä on hyvin tarjennut :) Voisiko ap miettiä vaikkapa Dubaita tai sieltä suunnasta jotain? Hotellialueelta ei tarvitsisi sielläkään poistua ja lämmintä piisaisi. No entäpä Thaimaa?
dominikaanisesta olen kuullut valitettavasti että turvallisuustilanne on huonontunut lähiaikoina joillain alueilla, näpistelyä ja ryöstöjä kai esiintyy enemmän. Paikkana kyllä aivan ihana ja kaunis.