Mitä ruokaa et osaa tehdä?
Oletko koskaan edes kokeillut tehdä sitä? Mitä luulet, että mikä meni pieleen?
Kommentit (22)
En saa tehtyä munakoisosta sellaista, mitä haluaisin. Oon kyllä katsonut ohjeitakin, mutta ilmeisesti vääriä, joten en osaa sanoa, mistä on kyse!
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:48"]
En saa tehtyä munakoisosta sellaista, mitä haluaisin. Oon kyllä katsonut ohjeitakin, mutta ilmeisesti vääriä, joten en osaa sanoa, mistä on kyse!
[/quote]
Muistat itkettää suolalla?
En tiedä, onko kääretorttu ruoka, mutta sitä en saa onnistumaan.
Mun muffinsit lässähtää aina, ne on sellaisia tiiviitä ja littanoita.
Mä en osaa leipoa sämpylöitä enkä vaaleaa leipää. En tiedä, miksi, mutta ne ei nouse kuohkeiksi vaan jää jotenkin liian tiiviiksi ja raskaiksi. Hapanleipä sen sijaan onnistuu ihan kohtuullisesti, mut sen mä teenkin vain matalana peltileipänä.
Sisäfilepihvit. Ei tule pehmeitä ja suuhun sulavia, ei. Sitkeitä ovat aina. Yrittänyt siis olen ja luovuttanut. Tyytynyt Wieninleikkeisiin ja nuijitusta naudanlihasta tehtyihin täytettyihin liharulliin. Ehkä joskus uskaltaisi taas kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:48"]
[/quote]
Muistat itkettää suolalla?
[/quote]
Kyllä mä osaan sen munakoison itkettää, mutta ei sen pitäisi noissa nykyisissä lajikkeissa kauheasti vaikuttaa asiaan (koska ne eivät ole kitkeriä, ja juuri kitkeryyden takia niitä itketetään).
Anoppi on pari kertaa tarjonnut bouillabaissea. Se on ollut aivan taivaallista, parasta mitä olen koskaan maistanut! En varmasti osaisi ihan heti tehdä itse vastaavaa.
Mulla menee aina puolet blineistä pipariksi (hajoavat pannulla), teen siis aina tuplasti taikinaa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:58"]
Sisäfilepihvit. Ei tule pehmeitä ja suuhun sulavia, ei. Sitkeitä ovat aina. Yrittänyt siis olen ja luovuttanut. Tyytynyt Wieninleikkeisiin ja nuijitusta naudanlihasta tehtyihin täytettyihin liharulliin. Ehkä joskus uskaltaisi taas kokeilla.
[/quote]
paista riittävän kuumalla pannulla, eikä liisn kypsäksi. Ei VOI epäonnistua.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:58"]
[/quote]
paista riittävän kuumalla pannulla, eikä liisn kypsäksi. Ei VOI epäonnistua.
[/quote]
Juu ja lisäisin vielä, että katsoo mitä rasvaa siellä pannulla on. Ja , että se liha ei ole suoraan jääkaapista. 1-2 min per puoli paksuudesta riippuen.
Kääretortun käärintä. Missä mättää, kun kääretorttu repeilee aina? Muuten sujuu ruoan laitto hyvin..
Jos saa sanoa karjalannpiirakat niin sanon: karjalanpiirakat. Mitään ruokaa en keksi.
Kerran jopa karjalanpiirakoita kokeilin ja morjens...
Lasagnesta tuli kuivaa, kun tein paketin ohjeen mukaan. Kastiketta olisi pitänyt olla paljon enemmän. Kohokkaita, marenkia tai voitaikinaa en ole uskaltanut edes yrittää, vaikuttavat erittäin hankalilta.
Mainasin sanoa Haggis, bouillabaisse, riistalinnut, mutta en voikaan sanoa, koska en edes kokeillut!
En osaa tehdä oikeasti oikein yhtään mitään ruokaa. Osaan keittää riisin riisinkeittimellä ja pastan ja sitten vaikkapa lämmittää pakastetun kanafileen ja laittaa sen sekaan ruokakerman.
Kokeilin kerran tehdä macaroneja, siis niitä leivonnaisia. Laitoin taikinaan vielä kaakaon makuista sokeria. Kun otin ne uunista, muistuttivat ihan koiran kakkakikkareita. Naurettiin tytön kanssa kippurassa.
Osaan vain muutaman ruuan tehdä hyvin... :( Olen täys käsi keittiössä, vaikka seuraan kuinka ohjeita, ovat ne aina , noh, ei niin hyviä, tai sitten meidän makuaisteissa on vikaa <:D
Onneksi toinen lapsista edes arvostaa mun yrityksiä ja syö, toinen tuomitsee alkumetreillä, eikä siis syö.
Muffinssit (lässähtävät aina jostain syystä), itämaiset wok-tyyliset ruoat (en osaa maustaa näitä).
Kiva, jos joku osaisi antaa neuvoja :)
Mitään kalaruokia. En ole tehnyt itse mitään kalaruokaa sitten yläasteen koska meillä ei syödä kalaa, lasten allergioista johtuen.
Ehkä sitä joskus voisi, mut sit taas toisaalta saan omat kala-ateriani työpaikkalounaalla.