Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku teistä saanut teininsä käyttämään pyöräilykypärää? Miten?

Vierailija
05.10.2013 |

Olen itse harkinnut sellaista periaatetta, että ellei kypärä pysy päässä niin sitten kävellään. Mutta aika "roistoksi" tunnen itseni jo nyt, koska en tiedä KETÄÄN muuta vanhempaa, joka olisi asian kanssa ehdoton.

Omat lapset ovat siis nyt esiteinejä, ja hieman tuota kypärävastaisuutta on jo alkanut näkyä asenteissa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin oman kypärän käytön ja kielsin lastakin käyttämästä, kun kerroin sen näyttävän dorkalta. Ollut hiljaa sen jälkeen asiasta, mutta nyt toissa viikolla yllätin pojan kypärä päässä. Tekisi mieli mennä huutaa sille vtun idiootti, jos menee näin helppoon..

Vierailija
42/45 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 11:24"]

Hyi, tein tuon kuvahaun... :(

Meillä 12-v kapinoi kypärää vastaan. Laittaa sen kuitekin päähän. Ikävä kyllä suurin osa hänen kavereistaan ei käytä kypärää. Viime aikoina poika on uhitellut, että yläasteella ei ainakaan käytä kypärää...

Meillä myös vanhemmat käyttävät kyprää eli esimerkkinä ollaan.

[/quote]

mitä kuvahakua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 14:51"]

Meilläkin on omalla esimerkillä sekä ihan kasvatuksella tultu siihen lopputulokseen, että teini ihan itse haluaa käyttää kypärää.

Kasvatuksella en tarkoita pelkästään kypärävalistusta vaan ihan pienestä pitäen opittua kokonaisvaltaista elämäntapaa joka meidän perheessämme vallitsee. Eli sekä omasta että toisten hyvinvoinnista ja terveydestä huolehditaan niin hyvin kuin osataan ja pystytään, tähän sisältyy niin ruokavalio, liikunta, turvavarusteiden käyttö ja muut elämäntavat.

Olemme myös aina painottaneet paljon sitä, että ei tule tehdä asioita vain siksi kun kaikki muutkin, tai siksi että ei kukaan muukaan. Tai siksi, että joku muu haluaa (kuten siis ulkonäköasioissa usein pukeudutaan niinkuin oletetaan, että muut pitävät minusta kun näytän tältä jne., pätee myös kypärään). Lapsemme on tätä kautta löytänyt sellaisen kaveripiirin, joka hyväksyy hänet juuri sellaisena kuin hän on, juuri sellaisena kuin hän itse haluaa näyttää, vaikka kypärineen päivineen, eikä häntä kiinnosta mitä muut ovat hänestä mieltä, kunhan hänellä on itsellään fiksu ja hyvä olo.

Itse lapsena otin kypärän mukaan kotoa ja ripustin sen pyöränsarveen, kuten kaikki muutkin kaverit. Olihan se nyt noloa hei pitää kypärää päässä. Luojan kiitos ikinä ei sattunut mitään.

[/quote]

Kiva utopia.

Vierailija
44/45 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

bike head injury Googlen kuvahakuun

Nro 3  vinkkasi siis tämän.

Vierailija
45/45 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset