Yhä useampi Suomalainen elää yksin
Kommentit (31)
Mua alkais varmaa masentaa jos asuisin yksin.... toisaalta mua masentaa jo nyt.
Kaipaan yksinasumista. Oma rauha, voi tehdä mitä haluaa eikä rasita toisen ärsyttävät tavat.
Kun lapsiperheet saa rahallista tukea niin miksi yksinasuvat ei saa mitään tukea? Yksinasuva kuitenkin maksaa kaiken yksin. Ei ole kovinkaan tasa-arvoista.
Kenelle te juttelette yksinasuvat? Kissalle?
No eihän se sitä tarkoita, että olisi yksin-yksin. Naisista todennäköisesti suurin osa kuitenkin heiluttelee jonkun miehen kanssa peittoa.
Vierailija kirjoitti:
On myönnettävä, että on ystäviä ja joukko muita läheisiä, joille soitan tai olen saattanut soittaa vain saadakseni jutella heidän kanssaan hetken. Mutta vastaavasti olen yrittäny olla kuuntelijan osassa silloin kuin heistä joku on sitä vuorollaan tarvinnut.
Olen myös murehtinut ja kiukutellut itsekseni Ja kyllä. Varmasti olen puhunut ja luultavasti puhun jatkossakin joskus itsekseni. - Pienessä mielessäni saatan toivoa, että joku kuvittelisi ja uskoisi mnun puhuvan ainakin toisinaan "vain" hands freehin, vaikka todellisuudessa puhuisin itsekseni, esimerkiksi autoa ajaessani...
Toisinaan olen siirtänyt "jutteluni" paperille ja kirjoittanut sille "vain" purkaakseni ja hahmottaakseni mielessäni liikkuvia asioita
Vuosien saatossa myös erinäinen joukko läheisiä eläin ysäviäni ja kavreitani on joutunut tai saanut kuulla sanomisiani.
Joskus olen niellyt sanomiseni ja jättänyt sanomatta, vaikka jo sillä hetkellä asian nieleminen on saattanut harmittaa. - Onneksi joskus olen voinut myös jälkeenpäin onnitella itseäni ja sanoa (tai paremmin ajatella) itsekseni, että olipas hyvä, kun ymmärsin pitää turpani tuolla hetkellä kurissa...
Jonkinlaisen juttelun tapaista lienee se, että olen toisinaan, eriysesti "jo" menneenä "korona keväänä" "juellut" täällä. Sen jälkeen olen kirjoittanut täällä alle kymmenen kirjoitusta, kun havahduin jossain vaiheessa siihen, että "papatan" täällä ajallsiesti luulavasti ihan liikaa. - Joitain aikoja aiemmin havaitsin senkin, että joku muukin käyttää samaa nimimerkkiä mutta veilä en ole osannut tehdä sille mitään, kun en ole ollut esimerkiksi halukas rekisteröimään nimimerkkiäni.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsiperheet saa rahallista tukea niin miksi yksinasuvat ei saa mitään tukea? Yksinasuva kuitenkin maksaa kaiken yksin. Ei ole kovinkaan tasa-arvoista.
Miten niin ei saa? - Kyllä sinä voi saada aika monta tukea, joka eivät ole lainkaan riippuvaisia siitä kenen kanssa jaa elämäsi .Tietysti eämäntialnteesasi riippuen voi saada esimerkiksi nyt vaikka asumistukea, työtömyyskorvausta ja toimeenulotukea tai opintotukea.
Suomessa on ollut aika ei itseassa kovinkaan montaa vuosikymentä sitten , jolloin yksin elämistä rangaistiin erillsiellä verolla, koska eriyisesti lapsettomilla ja naimattomilla 24 vuotiaasta eteenpäin katsottiin olevan enemmän veronmaksukykä. Eikä kyse ollut vain muodollisuudesa, vaan muistini mukaan yksinelävät joutuivat tuloista riippuen 3-6% tuloista.
Mutta joo. Totta on, että edelleen on yleisesti taloudellisesi kannattavampaa elää yhdessä jonkun toisen (tai toisten) kanssa kuin yksin. Enkä tiedä, että tähän olisi tulossa pikaista muutosta.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilleni, siskolleni, aikuisille lapsilleni, ystävilleni ja kavereilleni sekä työkavereilleni. Niin ja tietysti kissoilleni ja koiralleni.
Yksinasuminen on yleisin asumusmuoto suomessa.
Tarkoittaakp, tarkoittaakp.