Kun isovanhempi ei USKO allergiaan.
Vituttaa niin, ettei veri kierrä. Lähdin vanhempieni luota pois ovet paukkuen. Lapsella, 2 vuotta, on maitoallergia. Kahvipöytään oli katettu totta kai suklaata. Sanoin lapselle, ettei voi sitä ottaa ja näytin muita herkkuja. Lapsi oli aivan tyytyväinen muihin herkkuihin.
Kuinka ollakaan isäni oli sitä mieltä, että pitäähän pienen suklaata saada js kuiskutti lapseni luokseen. Seuraavaksi nöen, kuinka suklaan tahrima lapsi onnellisena tulee leikkimään. Sain tietty hirveän raivarin ja nyt on sitten iho punainen ja ilta meneekin sitten tässä. Kaipa tuo nyt uskoo, että allergia on todellinen, vaikka ei pepun ihon rikkoutumista ollutkaan näkemässä.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:09"]
Eipähän sitten tarvitse enää vierailla moisen ihmishirviön luona, joka tahallaan sairastuttaa oman lapsenlapsensa. Todella typerää käytöstä aikuiselta ihmiseltä.
Ei olla käyty viime kerran jälkeen. Tässä on nelisen vuotta mennyt. Anopilta katosi elämästään tuon seurauksena lapsenlapsi, miniä ja oma poikansa.
Emme ole missään yhteyksissä. Ei edes mieheni.
t. ambulanssilla menneet
[/quote]
[/quote]
Ja te ette sitten yhtään liioittele?? No, toivottavasti oma lapsesi kohtelee sinua aikanaan samoin, ja eristää sinut täysin omasta perheestään.
Niin makaa kuin petaa.
[/quote] Samaa olin kirjoittamassa. Lapsi ei kuollut, ei vammautunut... Ja miksi te tyhmät vanhemmat ette olleet ottaneet mukaan EpiPeniä?!? Jos kerran tiesitte allergiasta, niin tottakai kuljetatte sitä mukana, tehän varsinaisia idiootteja olette jos nyt vain itkette siellä kauheata anoppia kun itse meinasitte lapsenne saada pois päiviltä! Jos anoppi olisi lyönyt lasta kirveellä päähän, niin ymmärtäisin, mutta nyt syytän vanhempia.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:09"]
Eipähän sitten tarvitse enää vierailla moisen ihmishirviön luona, joka tahallaan sairastuttaa oman lapsenlapsensa. Todella typerää käytöstä aikuiselta ihmiseltä.
Ei olla käyty viime kerran jälkeen. Tässä on nelisen vuotta mennyt. Anopilta katosi elämästään tuon seurauksena lapsenlapsi, miniä ja oma poikansa.
t. ambulanssilla menneet
[/quote]
[/quote]
Ja te ette sitten yhtään liioittele?? No, toivottavasti oma lapsesi kohtelee sinua aikanaan samoin, ja eristää sinut täysin omasta perheestään.
Niin makaa kuin petaa.
[/quote] Samaa olin kirjoittamassa. Lapsi ei kuollut, ei vammautunut... Ja miksi te tyhmät vanhemmat ette olleet ottaneet mukaan EpiPeniä?!? Jos kerran tiesitte allergiasta, niin tottakai kuljetatte sitä mukana, tehän varsinaisia idiootteja olette jos nyt vain itkette siellä kauheata anoppia kun itse meinasitte lapsenne saada pois päiviltä! Jos anoppi olisi lyönyt lasta kirveellä päähän, niin ymmärtäisin, mutta nyt syytän vanhempia.
[/quote]
Olihan meillä EpiPen mukana molemmilla. Niinkuin on aina. Se ei paljoa pelasta pahimmassa tilassa. Menee ensiavusta. Tuo kerta ei ollut ainoa anopin toilailu. Jos nyt niikseen. Eli ei ihan kerrasta ja syyttä laitettu välejä poikki.
Päätös oli meidän perheen. En voi sille mitään jos aikuinen ihminenja nainen ei ymmärrä miten vaarallista se allergia tosiaan voi olla.
t. se sama
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:11"]
KUn lapsesi menee kouluun, ei mitään allergioita oteta huomioon vaan käytössä on siedätys.
[/quote]
höpö höpö, todelliset allergiat otetaan koulussa hienosti huomioon, vanhempien keksimiä mutu-allergioita ei niinkään. Oma lapseni on pähkinäallergikko ja aina on kaikki ajateltu viimeisen päälle (jos leivonnaista jälkiruuaksi, lapselleni pähkinätön versio jne.)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:38"]
Rikosilmoituksen voi tehdä, mutta kyllä ne on ihan muut tahot, jotka päättä tutkitaanko asiaa ylipäätään, ja nostetaanko sen jälkeen syytettä.
Ja vain kunnon av-lehmä voi märissä unissaa kuvitella, että moisesta saisi anopille murhan yritys-syytteen.
[/quote]
Kuka tahansa voi viedä asian oikeuden ratkaistavaksi. Silloin vaan pitää tietää itse, mitä pykäliä on rikottu ja lähtökohtaisesti olla maksamassa oikeudenkäyntikuluja. Yleisintä se on, kun kyse on sopimusrikkomuksesta, mutta ei mikään estä nostaa kannetta itseensä kohdistuneista teoista. Oikeus katsoo asiaa sitten omalta näkökulmalta ja jos tahallisuus tai tuottamuksellisuus jää näyttämättä, voi kaikki kulut jäädä itselle.
Jos tuossa pähkinäallergiatapauksessa lapsi olisi kuollut, niin isoäiti olisi saanut syytteen vähintäänkin kuolemantuottamuksesta. Onneksi mitään pahempaa ei lapselle käynyt, mutta minä olisin varmaan silti tehnyt rikosilmoituksen pahoinpitelystä.
Oikeastiko joku kuvittelee, että allergikko voi syödä allergisoivaa ruoka-ainetta normaalisti, kunhan vain nappailee EpiPeniä lopuksi? Anafylaksia ei ole mikään pikkujuttu.
Isäni aina ihmettelee poikieni erikoisruokavalioita ja vähän ehkä epäilekiin niiden olemassaoloa (oireilevat suolistolla, joten millään testillä ei niitä saa selville), mutta silti hän tekee heille aina omat ruoat ja luettelee kaikkien tarjottavien ainesosat. Kaupassakin oli kerran useammalta myyjältä varmistanut että tuote oli juuri sitä mitä hänet oli lähetetty ostamaan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:16"]
[/quote]
Onko anoppi edes yrittänyt ottaa yhteyttä neljään vuoteen? Selvisikö lapsi? Nostitteko pahoinpitely/ murhayrityssyytettä? Eikö tuonkaan tapauksen jälkeen ymmärtänyt kuinka vakavasta asiasta on kyse?
[/quote]
On yrittänyt pari kertaa soittaa. Ei meillä ole mitään puhuttavaa. Kaikilla tilanne ok tuon episodin jälkeen. Todella huonosti olisi voinut käydä. Emme nostaneet syytettä.
En usko, että anoppini vieläkään tajuaa miten vaarallisen ja vakavan tilanteen aiheittu.
t. se sama
[/quote]
No ei varmaan tajua, kun kusipääminiä poikkasi yhteyden. Oikeasti olet ihmissaastaa. Joo, anoppisi teki väärin, mutta oma tekosi on potenssiin kymmenen kamala. SInä sentään tajuat mitä teet, anoppisi tuskin ymmärsi. Asian olisi voinut hoitaa niin paljon paremminkin.
[/quote]
Minulle ja miehelleni lapsen etu ja terveys menee kaiken edelle. Minä vastaan itsestäni ja terveydestäni myös. Pieni lapsi on oma lukunsa.
Mieheni teki itse oman päätöksen siitä, että äitinsä voi kadota elämästään.
t. se sama