Missä vaiheessa olisi hyvä kertoa naiselle, että joutuu käyttämään vaippaa yökastelun vuoksi?
Kokemukseni mukaan aika moni nainen säikähtää sitä. Jos kertoo liian aikaisin, niin juttu tyrehtyy yleensä siihen. Mikä olisi oikea aika kertoa?
Kommentit (25)
On tärkeää, että itse suhtaudut asiaan luontevasti. Kerro sairaudesta ja vaipasta vasta sitten, kun olet varma, että tapailunne on varmemmalla pohjalla ja olet selvittänyt millainen nainen on. Jos naisella ei ole minkäänlaista kokemusta vammoista ja sairauksista, niin hän voi hämmentyä, mutta monilla on. Itselleni tuo ei olisi isokaan asia, koska olen hoitanut vaikeavammaisia joskus nuorempana. Sinä kuitenkin olet muuten terve ja tuo on aika pieni vaiva loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nainen sitä vaippaa yöllä käytä, tuskin ketään järkevää ja tasapainoista ihmistä asia häiritsee.
Täh?
Mitä et ymmärtänyt?
Naiset käyttää kuukautissuojia vuosikymmeniä, mutta miehen yövaippa on muka joku deal breaker.
Huvittaa joskus ihmisten rajoittuneisuus.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, mikä oli tuo leikkaus ja milloin se tehtiin? Pelkään oman poikani puolesta kun ei loppua näy kastelulle ja ikää on jo paljon. Tähän mennessä on kokeiltu vasta lääkitys monta kertaa, hälyttimet ja sähköstimulaatiot jne. Missä vaiheessa tuollainen leikkaus tulee ajankohtaiseksi?
Toivottavasti löydät kivan naisen joka osaa suhtautua asiaan asiana.
En ole ap, mutta vastaan silti. Olen itse nainen ja minulla oli yökastelua. Minulle testattiin erilaisia lääkkeitä, rytmejä, herätettiin vessaan öisin monta kertaa, jotain hälytinlakanaa ja jotain sähköjuttuja myös, mutta mikään ei auttanut.
Jossain vaiheessa, muistaakseni 10-11v iässä tuli sellainen vaihe, etten kastellut sänkyä reiluun vuoteen. Sitten taas viikon ajan kastelin, kunnes se harveni reippaasti. Vaihdellen sänky kastui 1krt/vko-1krt/vuosi. Sitten oli monta vuotta etten kastellut, kunnes 16-vuotiaana kävi taas pari vahinkoa. Koskaan ei puhuttu mistään leikkauksen mahdollisuudesta.
Sitten muistaakseni 19-vuotiaana kävi vahinko yöllä, kun olin todella humalassa, mutta sen jälkeen ei ole käynyt. Nyt olen 26-vuotias ja joskus herään juuri ennen kuin kastelen sängyn, kun olen nähnyt unta että käyn vessassa. Tunnen sen siis unen läpi jotenkin oudosti, että se pissa on matkalla ja viime hetkellä onnistun pidättämään. En tiedä mistä johtuu, enkä ole käynyt lääkärissä, kun ei elämää niin paljon hallitse. Herään kuitenkin öisin jos hätä tulee, tämäkin alkoi tapahtua vasta teini-iässä. Mieskin minulla on ja on ihan sinut asian kanssa. Kerroin hänelle asiasta tuon 19-vuotiaana käyneen vahingon jälkeen, eikä ollut moksiskaan asiasta. Ainoastaan toivoo, että hoidan itse siivouksen, jos vahinko käy.
Vaihtoehto olisi virtsankerääjä, olisi varmaan miellyttävämpi käyttääkin.
https://www.coloplast.fi/virtsarakko-ja-suoli-/miesten-inkontinenssi/?u…