Opettelen leipomaan pullia, auttakaa :)
Eli kun ohjeessa sanotaan että huoneenlämpöinen voi, niin voiko sen sulattaa kattilassa vai pitääkö jättää pöydälle kökkäre ja oottaa että lämpenee ja sitten se klimppi taikinaan?
T: wannabee pullantuoksuinen äiti
Kommentit (30)
Sulatan voin kattilassa ja jäähdytän.
Mä oon hieman lämmittänyt mikrossa. Mutta minä käytänkin sunnuntai-juoksevaa joten se on valmiiksi jo litkua. Mutta silleen että se hieman pehmenee ja se sekoittuu hyvin taikinaan.
Tai vaikka mikrossa. Voi olla sekö ihan sulaa tai hieman sulaa. Hyviä pullia! :)
Lisää jauhot hissun kissun ja jätä munat pois taikinasta.Tulee unelma pehmeitä pullia.Itse laitan leipomispäivänä pullat pakkaseen.Sieltä saa sitten äkkiä sulatettua tarvittava määrä ja ovat edelleen tosi pehmeitä.Kovettuvat ja kuivettuvat äkkiä huoneen lämmössä.
Ruotsissa opin oikaisemaan vieläkin enemmän: sulatan voin ja lisään siihen maidon ja sitten kun liemi on sopivan lämmintä (riippuen hiivasta) sekoitan muut aineet ja alustan taikinan. Hyvää tulee näin vasenkätisestikin.
Leivontaohjeita löytyy GooGlettamalla!
Eiköhän sun ongelma ole muu kuin leipominen.
Itse sulatan mikrossa. Lämmin voi sekaan niin auttaa kohoamisessa.
Käy katsomassa kinuskikissan kotisivut.
http://www.kinuskikissa.fi/
Sieltä saat runsaasti reseptejä-vaihe vaiheelta, kuvien kera opastettuina. Sinin (=kinuskikissa) korvapuustiohjeella olen aina onnistunut. Suosittelen!