Nainen, osaatko tehdä itse?
Pystytkö hoitamaan kaiken itse vai tarvitsetko miesten tai toisten apua.
Esimerkiksi:
Vaihtamaan kattovalaisimen
Asentamaan pesukoneen
Kasaamaan huonekalut
Avata hajulukon
Jne.
Olen pitänyt itsestään selvyytenä, että jokainen omassa asunnossa asuva nämä osaa, mutta järkytys oli aika suuri, kun ei osattu edes irrottaa sokeripalaa katosta...
T: Nainen!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Pesukonetta ei pidä asentaa itse. Jos tulee vesivahinko niin vakuutus ei maksa pennin pyörylää. Muut hommat nyt kai jokainen osaa tehdä - jaa, no mammanpojista en olisi varma.
Tämä on näitä urbaanilegendoja. Vakuutusyhtiön pitää pystyä todistamaan, että homma on tehty väärin.
Ja jos onnistuu sössimään pesukoneen asennuksen, niin on jo joyain vikaa kyseisessä henkilössä.
Vierailija kirjoitti:
Osaan, mutta yksikään mun miehistä ei ole noita kaikkia osannut.
Tämä. Osaan ja myös teen tarvittaessa kaikki, yksikään boifrendi ei ole noita osannut ja ne kun jotain osasi ei viitsineet. Tiedä sitten kumpi on pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Pesukonetta ei pidä asentaa itse. Jos tulee vesivahinko niin vakuutus ei maksa pennin pyörylää. Muut hommat nyt kai jokainen osaa tehdä - jaa, no mammanpojista en olisi varma.
Kierrät letkun paikoilleen ja työnnät poistoletkun putken päähän. Mikä tässä oli korkeampaa matematiikkaa tai asentajaa vaativaa? Kone on kylppärissä, lattiakaivon vieressä. Se nyt pitäisi olla selvää kaikille ettei konetta jätetä yksin pyörimään mutta tämäkin on tulipalon, ei vesivahingon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on ajokortti, niin tottahan osaat
myös tarkistaa öljyt ja tarvittaessa lisätä, vaihtaa renkaat ja pyyhkijät? Kuuluu osata, kuten nuo yllä olevat asiatkin.Miten niin "kuuluu osata"? Miten se nyt voi olla väärin, jos vaikka talvirenkaat on rengasliikkeessä säilytyksessä ja siellä vaihtavat ne autoon samalla kun itse juo kupin kahvia? Pitääkö ne väkisin raahata kotiin ja vaihtaa pimeässä pihalla räntäsateessa, kun pitää näyttää että osaa?
Mä olen ollut rikkoontuneen renkaan kanssa 50km Mehamnista etelään.... Katso kartasta kannattaako osata vaihtaa vararengas vai odotteleeko Tiepalvelua.
Vinkki: löytyy kartalta Utsjoelta pohjoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on näitä urbaanilegendoja. Vakuutusyhtiön pitää pystyä todistamaan, että homma on tehty väärin.
Ja jos onnistuu sössimään pesukoneen asennuksen, niin on jo joyain vikaa kyseisessä henkilössä.
Juuri näin. Itse asiassa putkityöt eivät ole edes luvanvaraisia kuten sähkötyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös tarkistaa öljyt ja tarvittaessa lisätä, vaihtaa renkaat ja pyyhkijät? Kuuluu osata, kuten nuo yllä olevat asiatkin.Miten niin kuuluu osata ajokortillisen? Eihän näistä mikään sisälly opetukseen autokouluissa, eikä niiden osaamista testata siinä tutkinnossa.
Mitä teet kun rengas hajoaa korvessa ja pitää vaihtaa vararengas? Entä kun tuulilasinpyyhkijät kuluu?
Osaan nuo kaikki ja melkein kaikki olen tehnytkin. Joissain asunnoissa joutunut myös asentamaan sen valaisimen kattorasian ensin itse, kun on ollut vaan reikä katossa, josta johdot roikkuu.
Pesukoneella jos tarkoitetaan pyykkikonetta, sen on aina muuton yhteydessä asentanut joku muutossa auttanut mies. Mutta pyykkikoneen letkuissa ei ole mitään kummallista ja voisin aivan hyvin sen tehdä itsekin. Astianpesukonetta taas tarkoituksella en asenna itse. Siinä poistoletkun voi oikeasti osaamattomana asentaa niin, että aiheuttaa kymmenien tuhansien vesivahingon asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyasunnoissa ole mitään sokeripaloja, vaan pistorasiat katossa.
Zinc
Taidat asua jossain 70 luvun vuokramurjussa betonikuutioiden keskellä ?
Mulla on kyllä suhteellisen uusi asunto, mutta monissa varsinkaan antiikkisissa valaisimissa ei ole töpseliä, vaan olen joutunut vaihtamaan systeemejä.
Vierailija kirjoitti:
Osaan nuo kaikki, mutta en esimerkiksi osannut vielä hetki sitten vaihtaa autonrengasta, koska en omista autoa ja ei ole koskaan tarvinnut. Tuli kuitenkin tilanne eteen, joten kysyin neuvoja ja nyt osaan ilman neuvojalin. Näin se homma sujuu.
Minä en ole ikinä vaihtanut rengasta. Nähtyäni kuinka raavas mies on joutunut tyyliin hyppimään rengasavaimen päällä, että saisi koneella kiristetyt pultit käsin auki, ei ole tehnyt mieli kokeillakaan. Lisäksi tunkin käyttö jossain pimeässä, kaltevassa tienvieressä ei tunnu turvalliselta, on oikeasti sattunut onnettomuuksia joissa auto on tippunut tunkilta päälle.
Varmana osaan sanoa, että hajulukon osaan avata ja puhdistaa. Kattovalaisimen osaan vaihtaa, jos on pistokkeella. Nuo muutkin varmaan osaisin, mutta ei ole koskaan tarvinnut.
Kyllä onnistuu, myös pistorasian kytkentä ja renkaanvaihto. Aviomiehiä on matkalle mahtunut 2, käteviä käsistään molemmat. Muu ei olisi käynytkään.
Kaikkiin noihin töihin löytyy tekijä, kun on valmis maksamaan palvelusta. Työllistävä vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Osaan, mutta yksikään mun miehistä ei ole noita kaikkia osannut.
"Miehistä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös tarkistaa öljyt ja tarvittaessa lisätä, vaihtaa renkaat ja pyyhkijät? Kuuluu osata, kuten nuo yllä olevat asiatkin.Miten niin kuuluu osata ajokortillisen? Eihän näistä mikään sisälly opetukseen autokouluissa, eikä niiden osaamista testata siinä tutkinnossa.
Mitä teet kun rengas hajoaa korvessa ja pitää vaihtaa vararengas? Entä kun tuulilasinpyyhkijät kuluu?
Mitä teet kun olet poimimassa mustikoita, kännykästä loppuu akku, eksyt, hukkaat kartan ja sinun pitää olla työhaastattelussa Helsingissä 2 tunnin päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet kun olet poimimassa mustikoita, kännykästä loppuu akku, eksyt, hukkaat kartan ja sinun pitää olla työhaastattelussa Helsingissä 2 tunnin päästä?
En lähtisi poimimaan mustikoita, jos minulla olisi työhaastattelu samana päivänä. Sormet sinisenä en menisi mihinkään haastatteluun.
En osaa asentaa kattovalaisinta, pesukonetta en ole ikinä asentanut, kun olen asunut aina vaan vuokralla niin käytän pesutupaa, mutta voisin kokeilla jos ostaisin koneen ja sen mukana tulee ohjeet. Huonekaluja olen kasannut kyllä. En edes tiedä, mikä on hajulukko joten en osaa sitä avatakaan. Olen 30.
On hetkiä jollain tulee välittömästi mieleen vanha sanonta: Nainen on naiselle susi.... Vai mikä Ap haet avauksellasi (?)